Přečtěte si:  Stovka českých elektrobusů a další perspektivy: zpráva z konference „Elektrické autobusy pro město VIII“




Pozvánky na akce


Stalo se













CBTC pro automatický dopravní systém PRT ve West Virginia University

16.5.2014 Studenti, učitelé, ale i široká veřejnost v americkém městě Morgantown používají již od roku 1975 automatický přepravní systém PRT (personal rapid transit) patřící West Virginia University. Tento systém nyní dostane zcela nové zabezpečovací zařízení typu CBTC SelTrac od společnosti Thales na základě komplexní dodávky „na klíč“, udělené této společnosti na konci dubna 2014.

Systém PRT spojuje horní a dolní část univerzitního areálu s městem Morgantown. Jeho trať měří 4,5 mil (cca 7 km) a nachází se na ní 5 stanic. Pro přepravu slouží celkem 71 automatických vozů na pneumatikách. Během školního roku přepraví PRT denně kolem 15 tisíc cestujících. Studenti a učitelé mají přepravu zdarma, pouze na identifikační kartu, pro veřejnost stojí jednotlivé jízdné 0,50 dolaru.

Kromě CBTC SelTrac (viz například článek o salvadorském metru) zahrnuje smlouva na klíč také automatický jízdenkový systém, informační systém pro cestující, nový dispečink a technologické zázemí. Vedle dodávky a instalace uvedených technologií je součástí zakázky také systémová integrace, testování, validace, získání potřebných bezpečnostních osvědčení a výcvik obsluhy.

redakce

Foto © West Virginia University

Další informace zde

Přečtěte si také další související články z naší rubriky Automatizace dopravy:

Metro v Panama City: CBTC ve Střední Americe

14.4.2014 Na začátku dubna 2014 bylo uvedeno do provozu první metro ve Střední Americe – linka 1 metra v Panama City, vybavená zabezpečovacím zařízením typu CBTC. Linka 1 se skládá ze 7,2km podzemního úseku se 7 stanicemi, vedeného v ražených tunelech, a ze 6,5km úseku na vyvýšených konstrukcích s 5 stanicemi. 


Bezobslužné metro v Budapešti

4.4.2014 Prvním plně automatickým metrem v „nových“ zemích EU se stala linka 4 metra v Budapešti, jejíž provoz byl slavnostně zahájen na konci března 2014. Linka je dlouhá 7,4 km a je v celé délce vedena raženými tunely. Provoz vlaků bude probíhat bez zásahu strojvedoucího 


Docklands Light Railway: automatická městská dráha dosahuje rekordní přesnosti

27.2.2014 Londýnská lehká městská železnice Docklands Light Railway (DLR) využívající technologii CBTC pro provoz bez strojvedoucích, vykázala v lednu 2014 rekordně vysokou přesnost vlakových spojů za svoji 26letou historii. Její vlaky dodržovaly jízdní řád z 99,7 % (v ročním průměru 99,3 %), a to i v převážně venkovním provozu vystaveném rozmarům anglického počasí. (Pro srovnání, přesnost pražského metra, které až na výjimky jezdí v uzavřeném prostoru, v roce 2012 činila 98,3 %.) DLR se tak zařadila mezi nejdochvilnější kolejovou dopravu ve Velké Británii. Ukazuje tím přesnost jako jednu z důležitých předností provozu bez strojvedoucích, který eliminuje vliv lidského faktoru. 


Inteligentní tramvaj v Linci šetří energii

25.2.2014 Od září 2013 probíhá v rakouském Linci ve spolupráci výrobních společností Kapsch CarrierCom a Bombardier s městským dopravcem LINZ AG LINIEN zajímavý projekt „inteligentních“ tramvají využívajících M2M komunikaci pro optimalizaci spotřeby energie a další provozní i uživatelské přínosy. Díky tomuto řešení šetří tramvaje  přes 10 % energie. 


SelTrac na JRE: první zahraniční automatizace železnic na japonském trhu

13.1.2014 Vítězem soutěže o dodavatele technologie pro automatický provoz na trati Joban Jihojaponských železnic (JRE) se začátkem roku 2014 stala francouzská společnost Thales se svým osvědčeným systémem CBTC značky SelTrac, instalovaným již na více než 1300 km tratí v rámci 55 dopravních projektů po celém světě. SelTrac se tak stane prvním automatickým systémem vedení vlaků v Japonsku pocházejícím od nejaponského dodavatele. 


Projekt Marmaray: CBTC a ETCS L1 na jedné trati

5.11.2013 Tunel Marmaray, železniční projekt století spojující pod Bosporskou úžinou dva kontinenty v tureckém Istanbulu, byl slavnostně otevřen pro provoz 29. října 2013. Tento projekt zahrnuje 1,4km podmořský tunel ponořený v hloubce 60 m (nejhlubší svého druhu na světě), na nějž z obou stran navazuje celkem 12,2 km převážně ražených tunelů se čtyřmi stanicemi. Tunel Marmaray je součástí stejnojmenného městského železničního koridoru dlouhého 77 km 


UITP zveřejnila statistiku a prognózy bezobslužného metra ve světě

24.10.2013 V září 2013 proběhl v Londýně 4. seminář UITP (mezinárodní unie veřejné dopravy) k problematice automatického metra, tedy městských rychlodrah. Seminář byl zaměřený na maximalizaci ekonomických přínosů bezobslužného provozu, porozumění a řízení lidského rozměru automatizace a na trendy, očekávání a omezení v automatizaci provozu. Při této příležitosti byl zveřejněn souhrnný přehled ukazatelů dokumentujících automatický provoz ve světě pod názvem „2013 Atlas report“. 

 


Kolejová MHD: trendy v technologii, organizaci a financování

11.10.2013 Zatímco elektromobilita v silniční dopravě je vnímána jako průkopnická oblast, elektromobilita na kolejích je součástí každodenního života již více než sto dvacet let. Přesto jsou její současné vývojové trendy velmi zajímavé, jak dokládají i články v naší rubrice Automatizace dopravy a Elektromobilita. Tyto trendy, zahrnující oblasti technologie, organizace a financování, shrnul hlavní konzultant firmy Ing. Jakub Slavík MBA – Consulting Services, která provozuje náš portál, na semináři Čistá mobilita, pořádaném 10. října 2013 Ministerstvem životního prostředí ČR při MSV Brno. 


Innovia Monorail 300: automatický monorail pro MHD

14.6.2013 Prvním dopravním systémem na světě, který v městské hromadné dopravě využívá technologii Bombardier Innovia Monorail 300 – monorail s provozem bez strojvedoucích, se stane linka 15 v Sao Paulu, nazývaná též Stříbrná linka nebo Expresso Tiradentes. Na světovém kongresu UITP v Ženevě na konci května 2013 bylo tomuto projektu uděleno ocenění „Intermodální inovace“ 

 


Vehicle-centric CBTC a integrovaný systém metra: nové trendy v automatizaci kolejové dopravy

31.5.2013 Na světovém kongresu UITP (Mezinárodní unie veřejné dopravy) na konci května 2013 představila společnost Alstom dvě průlomová řešení. Prvním je tzv. vehicle-centric CBTC (česky přibližně: „vozidlově orientované CBTC“) prezentované jako nový produkt Urbalis Fluence. Druhým je systém integrované automatické rychlodráhy Axonis. 



Naše tipy

















Copyright © 2012 – 2019 Ing. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services