Přečtěte si:  Právě vychází brožura „Elektrické autobusy pro město IX“






Pozvánky na akce


Stalo se












Služba idGuard poskytovaná Unicornem pomůže bezkontaktně ověřit identitu

13.11.2020 Současná situace na trhu stále více spoléhá na to, že společnosti zvládnou svůj byznys realizovat digitálně a online, a to včetně úkonů, které doposud vyžadovaly osobní kontakt. Společnost Unicorn (mj. hlavní partner konference Smart city v praxi V, organizované provozovateli tohoto portálu) spustila v druhém říjnovém týdnu 2020 službu idGuard, která umožňuje společnostem bezkontaktně ověřovat identitu svých zákazníků.

Trh stále více tlačí na to, aby byly firmy i jiné další organizace schopny prodávat a poskytovat své produkty a služby bez fyzického kontaktu se svými zákazníky, tedy zcela digitálně a online. Výjimkou nejsou ani procesy nebo služby, které doposud vyžadovaly ověření identity klienta, typicky osobně na pobočce.

Někteří z jejich dodavatelů podléhají striktní legislativě zaměřené na prevenci tzv. praní špinavých peněz (tedy legalizaci finančních výnosů z kriminality) a finanční kriminality obecně. Zatímco se však například banky, pojišťovny a jiné finanční instituce touto problematikou již nějakou dobu zabývají, pro jiné podnikatelské subjekty, a to včetně středních a malých firem, se tato schopnost stává podmínkou pro přežití na vysoce konkurenčním trhu. Výjimkou nejsou ani subjekty, které se v rámci poskytování svých služeb bez kontaktu se zákazníky neobejdou. Ty pak mohou snížit zbytné náklady tím, že agendu spojenou s ověřováním identity svých zákazníků zvládnou na dálku.

Ať už jde o verifikaci identity zákazníka, ověření jeho plnoletosti, zadluženosti, kontrolu platnosti předloženého dokladu, nebo porovnání s databází odcizených dokladů, služba idGuard nabízí univerzální, spolehlivé a velice rychlé řešení. Univerzální, protože podporuje verifikaci identity prostřednictvím mnoha typů dokladů z různých zemí světa. Spolehlivé a rychlé, protože je postavené na technologii od společnosti Innovatrics – světového leadera v oblasti biometrie. Kromě přesnosti a rychlosti extrahování dat umožňuje také zkontrolovat, zda je zákazník skutečně tím, za koho se vydává, a že se jedná o živou osobu, to vše s úspěšností 98,47 % (podle Innovatrics). Díky tomu, že je idGuard poskytován formou cloudové služby, je zprovoznění a iniciální nastavení otázkou pouhých několika hodin.

redakce Proelektrotechniky.cz, s využitím podkladů Unicorn

Foto © Unicorn

Další informace zde a také zde

Přečtěte si také:

Osram nabízí blízkou infračervenou spektroskopii „do ruky“ pro každodenní použití

5.11.2020 Je košile na pultu skutečně vyrobená ze 100% bavlny? Je jablko skutečně tak dobré, jak vypadá, nebo je uvnitř zkažené a má nedostatek vitamínů? Na tyto a podobné otázky dokáže odpovědět bližší pohled na molekulární strukturu zboží pomocí blízké infračervené spektroskopie. Jejímu využití v každodenní praxi napomůže blízká infračervená LED typu Oslon P1616 SFH 4737 od společnosti Osram Opto Semiconductors, představená odborné veřejnosti na konci září 2020. 


Na podporu turistiky: Praha nabídne všem městům zdarma zdrojové kódy k IT systému „V Praze jako doma“

30.10.2020 Hlavní město Praha nabídne prostřednictvím městských společností Prague City Tourism a Operátor ICT (OICT) zdrojový kód k IT systému „V Praze jako doma“. Oznámila to v druhé polovině října 2020. Zájemci z řad měst a obcí mohou tento systém snadno využít pro přípravu vlastních projektů na podporu ohrožených segmentů tuzemské ekonomiky.


Česko do vesmíru: české firmy mohou získat prostředky na vlastní kosmický projekt

27.10.2020 Využití nových technologií pro vědecký výzkum a rozvoj technologií pro ryze komerční prostředí i pro potřeby státu – to jsou dvě hlavní zaměření budoucí české mise, kterou Evropská kosmická agentura (ESA) poptává od 9. 10. 2020 v České republice formou soutěže za více než miliardu korun na zhruba 10 let. Výsledkem by mohl být samostatný kosmický let v režii českých aktérů. Termín pro podání návrhů je do 14. prosince 2020. Od vývoje a otestování hardware, což byla dosud typická role českých firem, se tak české subjekty budou nově podílet také na systémovém návrhu, vypuštění a provozu na oběžné dráze. 


Unicorn a RTE International uvedly do provozu aplikace pro celoevropské plánování odstávek a vyhodnocování vyváženosti sítě

17.9.2020 ENTSO-E, Evropská síť provozovatelů přenosových soustav pro elektřinu, zastupuje 42 provozovatelů přenosových soustav (TSO) z 35 zemí po celé Evropě. Jejímu fungování významně přispěje aplikace pro koordinované plánování odstávek (OPC) a aplikaci pro sledování předpovědí stavu sítě v krátkodobém horizontu (STA), kterou v srpnu 2020 úspěšně spustily společnost Unicorn a RTE International (RTEi). Aplikace poslouží rovněž pro evropská koordinační centra (RSC) a evropského správce přenosových soustav (TSO). 


Moderní technologie pomáhá lesnictví: aplikace odhaluje kůrovce ve Vysočina aréně

26.8.2020 Moderní informační technologie mohou pomáhat i v zemědělství a lesnictví. Důkazem toho je již druhé snímaní lesa ve Vysočina aréně u Nového Města na Moravě v polovině srpna 2020, při němž pomáhala aplikace od společnosti Unicorn, hlavního partnera konference Smart city FOR ARCH pořádané provozovateli tohoto portálu.


MMR ČR zjednoduší práci stavebníkům – zavede od roku 2021 hromadnou elektronickou podatelnu

24.8.2020 V průběhu roku 2021 zavede ministerstvo pro místní rozvoj (MMR ČR) novou elektronickou službu, která usnadní život stavebníkům. Investoři budou moci od příštích prázdnin využít tzv. hromadnou podatelnu. Veřejnosti to oznámilo v srpnu 2020.


Stop zbytečným nehodám vlaků: ČD představily vlastní aplikaci pro doplňkové zabezpečení lokálních tratí, systém využijí i složky IZS

4.8.2020 České dráhy společně se zástupci Karlovarského kraje představily v červenci 2020 novou vlastní mobilní aplikaci, která pomůže strojvedoucím na tratích s nejnižším stupněm zabezpečení provozovaným podle předpisu D3 Správy železnic. Řešení funguje na bázi sdílení aktuální polohy. Nejedná se o náhradu zabezpečovacího zařízení, aplikace v tabletech strojvedoucích ale může předejít případným nehodám.


Praha propojí Portál Pražana s Portálem občana

30.7.2020 Koncem července 2020 bylo nejvyššími představiteli hlavního města Prahy a resortu vnitra podepsáno Memorandum o dlouhodobé spolupráci na projektech Portál Pražana a Portál občana. Dokument si klade na cíl podpořit rozvoj funkcionalit obou portálových řešení, zvýšit vzájemnou využitelnost portálů ze strany jejich uživatelů a zastřešit zkušenosti a znalosti mezi pracovními týmy ministerstva a hlavního města. V konečném důsledku bude vzájemná spolupráce šetřit veřejné rozpočty. Praha tak míří na českou špičku v moderních řešeních v oblasti eGovernmentu.


Aplikace CTS a Moovit pro MaaS: look, book and play (koukni, zarezervuj a zaplať)

15.7.2020 Koncept mobilita jako služba (Mobility as a Service – MaaS) je jednou z cest, jak zvýšit zájem veřejnosti o hromadnou dopravu. Zároveň je to oblast přitahující dodavatele inovativních technologií v oblasti hardware a software. Příkladem je spolupráce americké technologické společnosti Cubic Transportation Systems (CTS) a firmy Moovit, dceřiné společnosti Intel, zaměřené na řešení pro MaaS. Odborná veřejnost o něm byla informována v červenci 2020.


Pražský pilotní projekt „Chytrý svoz odpadu“ byl schválen radou města a bude pokračovat

7.7.2020 Projekty souvisejícími s využíváním inovativních technologií v Praze se zabývá městská společnost Operátor ICT (OICT), která je rovněž partnerem připravované konference Smart city FOR ARCH, organizované provozovateli tohoto portálu. V červnu 2020 zaznamenal významný milník její projekt „Chytrý svoz odpadu“, jehož závěrečnou zprávu schválila rada města.


ChargeUp: Unicorn dodal řídicí systém pro nové dobíječky vybudované v Galerii Vaňkovka

19.6.2020 Teplárny Brno ve spolupráci s městem Brno vybudovaly na začátku června 2020 dvě nové stanice značky Siemens v brněnském obchodním centru Galerie Vaňkovka. Pro vzdálenou správu a řízení stanic si společnost Teplárny Brno zvolila řešení ChargeUp od společnosti Unicorn, které zajistí jejich bezproblémový chod a zpoplatnění pro veřejnost.


Virtuální IoT veletrh: bezplatný pilotní běh do konce roku 2020

27.5.2020 Tiše a přitom naplno se v dubnu 2020 rozběhl zcela nový projekt provozovatelů tohoto portálu: Virtuální IoT veletrh, prozatím v bezplatném pilotním běhu. Nyní má – navzdory všeobecným starostem s ekonomickými důsledky vládních protiepidemických opatření – veletrh první účastníky a další zájemci se hlásí. Je tedy na čase dát o něm vědět široké odborné veřejnosti a pozvat všechny, kdo se internetem věcí zabývají, do naší dobré společnosti. 


„Chytré“ propojené osvětlení Signify získalo certifikaci kybernetické bezpečnosti

22.5.2020 Kybernetická bezpečnost je výzvou pro stále se rozvíjející informační technologie a automatizované systémy, zasahující prakticky do všech oblastí lidské činnosti. Ve velké míře se týká technologií využívajících internet věcí, mezi něž patří i „chytré“ osvětlení – vnitřní i vnější (viz foto). Prvním dodavatelem propojeného osvětlení, certifikovaným v oblasti kybernetické bezpečnosti podle normy IEC 62443-4-1, se stala v květnu 2020 společnost Signify, dříve Philips Lighting. 


Aplikace Fairtiq umožňuje bezkontaktní placení jízdenek v několika německých městech, týdenní zastropování funguje jako časové jízdné

1.4.2020 Od března 2020 mohou cestující na území německého Dopravního svazu Mittelthüringen zahrnujícího města Erfurt, Výmar, Jena, Gera and Gotha používat pro placení jízdného bezkontaktní aplikaci Fairtiq od stejnojmenné švýcarské firmy. Je to pohodlné i hygienické.


Amsterodamský městský dopravce integruje veškeré provozní plánování do jednoho software podporujícího také specifika elektrobusů

26.3.2020 Městský dopravce GVB v téměř 900tisícovém nizozemském Amsterodamu provozuje 203 autobusů, 200 tramvají, 90 vlaků metra a 18 osobních lodí, které dohromady přepraví v průměru 875 000 cestujících denně a ve špičkových dnech až milión cestujících. Jak byla odborná veřejnost informována v březnu 2020, tento dopravce se rozhodl převést veškeré své provozní plánování pod jednu střechu – softwarovou platformu HASTUS od kanadské společnosti GIRO.


Prostředí v kancelářích má bezprostřední vliv na výkonnost zaměstnanců – moderní technologie je mohou sledovat a řešit

13.3.2020 Kancelářská práce se týká mnoha oblastí – administrativy a obchodu v soukromých firmách stejně jako poskytování veřejných služeb na úřadech a jiných institucích. Vždy přitom platí, že prostředí ovlivňuje výkonnost zaměstnanců, a s ní i spokojenost zákazníka – a zákazníkem ve veřejných službách je každý občan.



Naše tipy
















Copyright © 2012 – 2020 Ing. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services