Přečtěte si: Konference Smart city v praxi III: česko-slovenské zkušenosti, smart city a smart regiony, nové technologie a nejistá budoucnost investičních dotací



   

Pozvánky na akce


Stalo se








  
  

    

Vodíkové technologie

Připravovaná studie E-mobilita v MHD

10.6.2013 Konzultační firma Ing. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services, která provozuje portál Proelektrotechniky.cz, prezentovala na konferenci Trendy evropské dopravy a na semináři Smart City ve dnech 6. a 7. června 2013 první výsledky studie "E-mobilita v MHD", zaměřené na současný stav a vývoj elektrických autobusů pro městskou dopravu. Studie porovnává na souhrnných ukazatelích i na konkrétních případových studiích z provozu v ČR a v zahraničí technologické, provozní, ekonomické a ekologické parametry elektrických autobusů 


Palivové články: provozní životnost přesahuje 10 tisíc hodin

22.5.2013 Provozní životnost současných palivových článků je zpravidla kolem 4 – 5 tisíc hodin. Společnost Proton Power Systems Plc, jejíž dceřiná společnost Proton Motor dodala palivový článek i do českého autobusu TriHyBus (viz foto), oznámila 14. května 2013 velmi významný výsledek testování: Její palivový článek dosáhl životnosti 10 000 hodin v režimu start-stop, čili v denním zapínání a vypínání, běží dál a nenese známky výraznější degradace. 

 


Projekt TriHyBus: český vodíkový autobus opět vyjede na linku

27.4.2013 V článku Vodíková e-mobilita: 208 plnicích stanic na světě v rubrice Elektromobilita jsme se zmínili o českém projektu TriHyBus – prvním a zatím jediném zkušebním autobusu poháněném palivovým článkem v nových zemích EU, jehož vlastníkem a provozovatelem je ÚJV Řež. Po půlroční odstávce kvůli vodíkové infrastruktuře se nyní tento autobus chystá, po absolvování potřebných zkušebních jízd, opět vozit cestující v neratovické MHD provozované dopravcem Veolia Transport. Zástupci našeho portálu měli příležitost se autobusem TriHyBus svézt a bezprostředně sledovat jeho chování v městském provozu. 


Elektrobusy s palivovými články: další krok ke komercializaci

17.4.2013 Až dosud byly elektrobusy poháněné elektřinou z palivových článků pouze předmětem individuálních výzkumných a vývojových projektů. V polovině dubna 2013 došlo v USA k průlomovému okamžiku, kdy první takovýto elektrobus objednal dopravce Connecticut Transit jako standardní veřejnou zakázku podle technických specifikací a obchodních podmínek běžných v odvětví veřejné dopravy. 


 

Studie pro Baden-Württembersko: významný podíl vodíkové elektromobility od 2025

6.4.2013 Německý Fraunhofer Institut pro systémy solární energie (ISE) zpracoval koncem března 2013 studii „Vodíková infrastruktura pro trvale udržitelnou mobilitu – současný vývoj a potřeba výzkumu“. Studie byla zadána Ministerstvem pro životní prostředí, klima a energetiku spolkové země Baden-Württembersko skrze organizaci E-mobil GmbH – Zemskou agenturu pro elektromobilitu a technologii palivových článků. 


Vodíková e-mobilita: 208 plnicích stanic na světě

30.3.2013 Podle analýzy serveru www.H2stations.org, který provozují organizace Ludwig-Bolkow-Systemtechnik (LBST) a TÜV SÜD, bylo k březnu 2013 ve světě celkem 208 plnicích stanic pro vozidla poháněná palivovými články. 


CO2RRECT: PEM technologie pružně mění elektřinu na vodík

15.3.2013 V rámci projektu CO22RECT (CO2‑Reaction using Regenerative Energies and Catalytic Technologies) v elektrárně Nieder­aussem patřící společnosti RWE bylo začátkem března 2013 spuštěno unikátní zařízení pro ukládání elektrické energie z obnovitelných zdrojů do vodíku s možností jeho opětovné přeměny na elektřinu v palivových článcích. Ačkoliv sám princip není ve světě ojedinělý, technologie dodaná společností Siemens umožňuje reagovat na výkyvy v přenosové síti s dosud nebývalou pružností. 


Další autobusy s palivovými články pro Ameriku

13.3.2013 Názorným příkladem toho, jak lze v praxi spojit státní podporu životnímu prostředí, přátelskost hromadné dopravy, rozvoj inovačních technologií a podporu domácího průmyslu, je americký autobus poháněný palivovými články, který bude do roku 2015 dodán dopravním společnostem ve státech Connecticut, Massachusetts a Kalifornie. 


Těžká váha s palivovými články: kamiony pro Texas

9.3.2013 Zajímavé využití palivových článků v elektromobilitě ukazuje americký projekt pokusného provozu těžkých nákladních automobilů s vodíkovým pohonem. Ministerstvo energetiky (DoE) přidělilo na začátku března 2013 částku 3,4 mil. dolarů na financování tohoto projektu regionálnímu výboru v Houstonu a Galvestonu ve státě Texas (Houston Galveston Area Council – HGAC). Jde o dosud nejrozsáhlejší užití palivových článků u těžkých nákladních automobilů ve světě. 


Palivový článek jinak: bezpilotní průzkumný letoun

2.3.2013 Bezpilotní průzkumný letoun Phantom Eye poháněný palivovými články na kapalný vodík podnikl 25. února 2013 svůj druhý pokusný let. Let se uskutečnil v Dryden Flight Research Center v Kalifornii. 

High V.LO-City: Nové autobusy na vodíkový pohon

18.2.2013 V rámci evropského projektu High V.LO-City objednala 11. února 2013 vlámská vláda pět autobusů poháněných palivovými články pro dopravní podnik De Lijn v Bruselu. Autobusy budou dodány v rámci rozsáhlého programu obnovy autobusového parku De Lijn, směřující k celkovému zefektivnění a lepším  ekologickým účinkům provozu. 


První síť vodíkových čerpacích stanic ve Velké Británii

4.2.2013 Palivové články s vodíkem jako zdrojem energie se stále více přibližují využití pro pohon motorových vozidel v běžné praxi. Jako jedno z prvních praktických řešení v Evropě a vůbec první ve Velké Británii začal na konci ledna tříletý projekt LHNE (London Hydrogen Network Expansion), jehož cílem je vytvořit síť veřejných vodíkových čerpacích stanic v Londýně a v jihovýchodní Anglii. 


Výrobci automobilů: společné palivové články

30.1.2013 Během jednoho týdne došlo ve světě ke dvěma významným dohodám mezi automobilovými výrobci, směřujícím ke společnému vývoji automobilových palivových článků určených pro uplatnění tohoto pohonu na hromadných trzích. Ukazují, že evropské automobily na vodíkový pohon by se mohly v blízké budoucnosti stát z technické zajímavosti běžným produktem.  


Hyundai ix35: První sériově vyráběný osobní vůz s palivovým článkem

19.1.2013 Osobní automobil Hyundai ix35 poháněný palivovým článkem, oceněný na bruselském autosalónu 2013, půjde v lednu 2013 do sériové výroby. Vůz bude vyráběn v jihokorejském závodě Ulsam. ...->


Palivové články ve vysokozdvižných vozících

3.12.2012 Od konce listopadu 2012 vzrostl počet vidlicových vysokozdvižných vozíků poháněných palivovými články, používaných v závodech významného světového výrobce spotřebního zboží Procter&Gamble v USA, na 340. ...->


 

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8

Naše tipy
















Copyright © 2012 – 2017 Ing. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services



Elektroinstalační technika Výroba a přenos Průmyslová automatizace Automatizace dopravy Kabelová technika Elektronika Inteligentní budovy Osvětlení Měřicí technika Smart Metering Elektromobilita Obnovitelné zdroje Zajímavé projekty Vzdělávání Knihy našich autorů Rozhovory, komentáře

Proelektrotechniky.cz - elektrotechnika pro odborníky O nás Náš; tým - Odborní spolupracovníci Partneři Kontakty Info servis