Zajímavé projektyPrezentace z konference jsou ke stažení na konci článku. 24.11.2014 Jako doprovodný program veletrhu Czechbus 2014 proběhla
21. 11. 2014 v Praze odborná konference „Elektrické autobusy pro město
III“, zaměřená na problematiku autobusů s elektrickým pohonem a
nezávislým provozem, tj. především elektrobusů a parciálních
trolejbusů, a jejich infrastruktury. Pod záštitou Sdružení dopravních
podniků ČR a v úzké spolupráci s ním v rámci Pracovní komise pro
e-mobilitu ji
opět pořádala konzultační firma Ing. Jakub Slavík, MBA – Consulting
Services. 
21.11.2014
Po městech Milán a Brescia se Řím stal třetím
italským městem, na jehož městské rychlodráze se používá bezobslužný
provoz. V listopadu 2015 zde byl zprovozněn první úsek linky metra C
mezi stanicemi Montecompatri Pantano a Parco di Centocelle. Úsek je
dlouhý 12,5 km a zahrnuje 15 stanic. 
19.11.2014
Londýnské metro je nejstarší městskou rychlodráhou na světě, poprvé
vyjelo již v roce 1863. Dnes představuje síť cca 400 km tratí vedených
přibližně z poloviny po povrchu a z poloviny pod zemí v hloubených nebo
ražených tunelech. Jak byla v polovině listopadu 2014 informována
široká veřejnost, jedna z nejstarších hlubinných linek, Northern Line
(první ražená a zároveň první elektrifikovaná linka, otevřená v roce
1890), bude prodloužena o 3,3 km úsek z Kennington do Battersea se
dvěma stanicemi. 
12.11.2014 Další elektrické autobusy na britském kontinentě budou v
rámci projektu ZeEUS
zkušebně
provozovány v 1,7miliónovém skotském městě Glasgow. Společnost First
Glasgow, největší skotský autobusový dopravce, oznámila koncem října
2014 svůj záměr investovat 2 mil. liber do čtyř plug-in hybridních
autobusů od
výrobce Alexander Dennis 
7.11.2014 Pařížské metro patří k průkopníkům bezobslužného provozu
v Evropě. 9 km dlouhá linka 14, nazývaná též METEOR (Métro Est Ouest
Rapide – rychlé východo-západní metro), zde funguje jako bezobslužná
již od roku 1998. Podobně jako u čtyř dalších linek pařížského metra
jsou zde provozovány vlaky na pneumatikách. Prodloužení této linky
směrem na východ bude zabezpečeno a řízeno pomocí systému CBTC. To bylo v říjnu
2014 zadáno opět společnosti Siemens 
6.11.2014 Pod názvem ESPACE (francouzsky: prostor –
akronym z anglického „European Service and Parts Centre for fuel cell
buses“) začíná od listopadu 2014 v belgickém Lieru fungovat společné
servisní centrum pro palivočlánkové autobusy Van Hool
s vodíkovými
pohonnými jednotkami od kanadského výrobce Ballard. 
31.10.2014
Od konce října 2014 zdobí náměstíčko u nového
obchodního centra Quadrio v centru Prahy pohyblivá socha Franze Kafky z
dílny Davida Černého (viz foto vpravo). Toto technicko-umělecké dílo je
unikátní tím, že 42 otáčejících se pater vytvoří v jeden okamžik tvář
Franze Kafky. Jedenáctimetrovou sochu o hmotnosti 39 tun
vyprojektovala, zkonstruovala a instalovala společnost DEIMOS, výrobce
automatizační techniky. Řídicí a pohonný systém dodala společnost
Siemens. 
29.10.2014
Jedna z hlavních tras přívodu elektrické energie pro
Ostravsko a okolí V 651/652 procházela v uplynulých dvou letech
rekonstrukcí. V září byly práce dokončeny. Stavba byla náročná
především svým umístěním na okraji Ostravy, kde byla manipulace značně
ztížena hustou zástavbou a silničními a železničními tahy. Na realizaci
se podílela společnost GA Energo technik. 
21.10.2014 K evropským výrobcům elektrobusů a plug-in hybridních
autobusů, jejichž produkty a zkušenosti průběžně sledujeme a
uveřejňujeme na našem portále, jako například Solaris, SOR,
Siemens/Rampini, Volvo, VDL, BYD, Škoda, EVC, Lbus, Evropro či
Wrightbus, se
připojuje i španělská firma Irizar Group. 
10.10.2014
Společnost ABB na nedávném Summitu OSN o změně
klimatu oznámila, že se
připojuje k iniciativě OSN nazvané „Udržitelná energie pro každého“
(Sustainable Energy for ALL – SE4ALL). Společnost poskytne své odborné
znalosti a zkušenosti
týkající se energeticky efektivních motorů a transformátorů. Vládám
států tím pomůže při zavádění strategií pro zvýšení úspor energie. 
8.10.2014 Projekt Demo 1, součást evropského programu Grid4EU pro
vývoj systémů smart grid, dostal na konci
září 2014 významnou technickou podporu v podobě systému
automatizovaného řízení středněnapěťové energetické sítě od společnosti
ABB. Evropský program Grid4EU, financovaný ze 7. rámcového
programu EU pro výzkum, technologický rozvoj a demonstrace, je jedním z
nejvýznamnějších evropských demonstračních projektů 
2.10.2014 Městská rychlodráha North West Rail Link (NWRL) v
australském Sydney, řešená jako veřejně soukromé partnerství (PPP) s konsorciem
Northwest Rapid Transit, dostane zabezpečovací systém typu CBTC a vlaky od
společnosti Alstom. Dráha NWRL je 23 km dlouhá s 13 stanicemi a využívá
adaptovanou část nepoužívané staré železniční trati, 16km ražený tunel
a 4km vyvýšený úsek.
19.9.2014
O elektromechanickém setrvačníku, jakožto
netradičním zásobníku energie, vyvinutém britskou firmou GKN Hybrid
Power (dříve Williams Hybrid Power), jsme na našem portále psali v
lednu 2013. Touto technologií bude nyní vybaveno třináct patrových
autobusů Volvo B5 britské dopravní společnosti Go North East. Na
začátku září 2014 obdržela severoanglická města Newcastle a Sunderland
od britské vlády dotaci pro spolufinancování tohoto projektu. 
18.9.2014 Jak ukazují příklady linky 10 pekingského metra nebo
metra ve městě Kunming,
spoléhali se dosud čínští provozovatelé bezobslužného metra na systémy
CBTC zavedených
světových výrobců, jako Siemens nebo Alstom. Připravovaná linka Yanfang
pekingského metra, na jejíž vlaky byla začátkem září 2014 uzavřena
dodavatelská smlouva se společností CNR (Northern Locomotive and
Rolling Stock Corporation), bude mít CBTC čínského původu, od
společnosti Beijing Traffic Control Technology. 
16.9.2014
Jak jsme na našem portále informovali koncem roku
2013, je v Caradache v jižní Francii budován tokamakový komplex pro
experimentální fúzní reaktor ITER. Tento komplex
získal na začátku září 2014 první z mnoha tisíc součástek v podobě
dvanácti vysokonapěťových bleskojistek z USA. Tokamak je zařízení, vytvářející toroidální (rotační
prstencové) magnetické pole, používané jako magnetická nádoba pro
uchovávání vysokoteplotního plazmatu (teploty v řádech stamiliónů K)
při jaderné fúzi 
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 |
49 | 50 | 51 |
52 | 53
| 54 | 55 | 56
| 57
|