Přečtěte si:  Smart city a elektromobilita pro praktický užitek a jejich aktuální výzvy






Pozvánky na akce


Stalo se
















Brněnská přehrada opět ožije, 68. plavební sezóna začíná 12. dubna

Akce již proběhla. Více informací o brněnské lodní dopravě včetně fotogalerie zde.

9.4.2014 V sobotu 12. dubna bude v 10 hodin dopoledne slavnostně zahájena 68. plavební sezóna na Brněnské přehradě. Lodě, které provozuje Dopravní podnik města Brna, jsou čistě na elektrický pohon. Zahajovací ceremoniál se neobejde bez tradičního nástupu kapitánů, vytažení vlajky a originální znělky, kterou jako každý rok zahraje legendární skladatel a trumpetista Jaromír Hnilička.

Všichni příznivci elektrické lodní dopravy jsou srdečně zváni a mohou se těšit na úvodní krátkou plavbu, takzvané defilé všech lodí, která bude zdarma. První placená plavba dle jízdního řádu se uskuteční v 10:45 hodin, z přístaviště Bystrc budou lodě odplouvat každých 45 minut až do 17:30 hodin.

Lodní doprava DPMB má pro své návštěvníky pro tuto sezónu připraveno několik novinek. Jsou to například nové modernější pokladny, kterými byly vybaveny prodejny jízdenek a které urychlí odbavení cestujících. „Do budoucna navíc počítáme s možností platby kartou za jízdné i přímo na lodi,“ uvedl vedoucí lodní dopravy DPMB Martin Ecler.

Dva nové produkty jsou v nabídce Pojízdných vstupenek, které slouží jako jízdenka na loď a zároveň jako vstupenka do jednoho ze čtyř turistických míst, se kterými DPMB spolupracuje. Dosud mohli návštěvníci použít Pojízdnou vstupenku na hradě Veveří a v Zoologické zahradě Brno. „Od této sezóny jsme se dohodli také s hradem Špilberk a s Permoniem v Oslavanech, návštěvníci s Pojízdnou vstupenkou na všech místech zaplatí asi o 20 % méně, než kdyby si kupovali jízdenku a vstupenku zvlášť,“ vysvětlil provozní ředitel DPMB Jiří Valníček. Jízdenku nebo vstupenku lze využít během celé plavební sezóny 2014 (pokud návštěvník jde v květnu do ZOO, až v srpnu může vyrazit na plavbu lodí a naopak). Do tarifu lodní dopravy přibyla Narozeninová jízdenka (v den svých narozenin má návštěvník poloviční jízdné) a zavedeny byly zvýhodněné zpáteční jízdenky na nejvíce navštěvované zastávky, což je Kozí horka a Sokolské koupaliště.

Změn doznala také infrastruktura jednotlivých přístavišť, na přístavních můstcích byly vyměněny přechodové lávky. „Pro příští sezónu chceme mít přestavěný můstek k hradu Veveří a přístaviště Kozí horka, aby byly bezbariérové,“ doplnil Ecler.

Parametry elektrických lodí:

Hmotnost ……………………………………………73 000 kg
Výtlak ………………………………………………… 90 000 kg
Rozměry ……………………………………………… 25,00/6,22/6,65 m
Obsaditelnost …………………………………… 200 osob
Ponor ………………………………………………… 1,25 m
Max. rychlost ………………………………………7,5 uzlů = 14 km/hod.
Baterie …………………………………………………olověné
Kapacita baterie pro trakci ………………… 336 kWh
Motor Siemens asynchron. …………………300 V DC/55kW
Ovládací napětí ………………………………………24 V DC
Dojezd ……………………………………………………80–100 km

(převzato z prezentace Ing. Valníčka na semináři Elektrické autobusy pro město)

tisková informace DPMB, redakčně upraveno

Foto: archiv redakce

Další informace o tarifu lodní dopravy zde

Mapa přehrady zde

 Přečtěte si také související články z rubriky Elektromobilita:

Brněnské elektrolodě: 68 let netradiční elektromobility v ČR

18.4.2014 Druhou dubnovou sobotu 2014 byla v přístavu Bystrc na Brněnské přehradě zahájena již 68. plavební sezóna vyhlídkových lodí Dopravního podniku města Brna (DPMB), k jejichž pohonu slouží výhradně elektromotor. Tato ekologická, příjemně tichá a technicky zajímavá lodní doprava je přes svoji dlouhou historii – nebo možná právě kvůli ní – poměrně málo prezentovaná mezi naší odbornou i laickou veřejností zabývající se problematikou elektromobility. 


Palivočlánkové automobily v Kodani se osvědčují u rozmanitých uživatelů

15.4.2014 V rámci evropského projektu Hydrogen Transport for European Cities (HyTEC) bylo do dánského hlavního města Kodaň v létě 2013 dodáno na leasing 15 palivočlánkových automobilů Hyundai. Nyní, po téměř tři čtvrtě ročním provozu, je zajímavé sledovat jejich výsledky a způsoby využití. 



Elektrobus Solaris s indukčním dobíjením v pravidelném provozu s cestujícími

8.4.2014 O zkušebním provozu elektrobusu Solaris Urbino 12 electric s indukčním dobíjením Bombardier PRIMOVE v německém Braunschweigu jsme již dříve informovali v článku Bombardier PRIMOVE: 200kW indukční dobíjení na veřejných komunikacích. Na konci března 2014 oslavil tento dopravní prostředek důležitý milník: Po provedení všech potřebných testů začal pravidelný provoz 12m elektrobusu s cestujícími  


Výsledky průzkumu mezi uživateli elektromobilů v Německu

31.3.2014 Německý Institut pro dopravní výzkum při Německé centrále pro letectví a kosmonautiku (DLR) zveřejnil v březnu 2014 výsledky průzkumu mezi více než 3000 uživateli elektromobilů a plug-in hybridních automobilů, soukromými i firemními. Jeho cílem byl získat celkový pohled těchto uživatelů na elektromobilitu z hlediska jejich motivace a očekávání. 87 % z 3111 dotázaných vlastní elektromobil na baterie.  


Rotterdam významně rozšiřuje park elektrických taxi

27.3.2014 Společnost Rotterdamse Taxi Centrale (RTC), jeden z největších provozovatelů taxislužby v nizozemském Rotterdamu, plánuje významné rozšíření parku svých elektrických osobních automobilů. RTC již na zkoušku provozuje dva elektromobily: Tesla Model S pro „business“ zákazníky a BYD e6 


První palivočlánkový autobus dorazil do Aberdeenu

25.3.2014 Do skotského Aberdeenu byl v polovině března 2014 dodán první z parku deseti palivočlánkových autobusů od belgického výrobce Van Hool. Během následujících týdnů by k němu mělo přibýt i ostatních devět vozidel. Projekt vodíkových autobusů v Aberdeenu (Aberdeen Hydrogen Bus Project) se tak zařadí k jednomu z největších demonstračních projektů tohoto druhu v Evropě. 


Netradiční nabíjecí zařízení pro elektrická vozidla od Multi-Contact

21.3.2014 Na veletrhu AMPER 2014 se mezi zajímavými technickými řešeními, přihlášenými do soutěže Zlatý Amper, představil odborné veřejnosti systém bezobslužného dobíjení elektrických vozidel od švýcarského výrobce Multi-Contact, člena skupiny Stäubli. Toto zařízení vychází z dlouholetých zkušeností výrobce v oblasti konektorových technologií a nabízí unikátní mechanicky naváděné připojení. 


Seminář „Elektrické autobusy pro město II“: zajímavé poznatky z technologií a financování projektů elektrobusů a trolejbusů

20.3.2014 Po necelém půlroce od prvního běhu proběhlo již druhé pokračování odborného semináře „Elektrické autobusy pro město“, opět s organizací a odbornou garancí firmy Ing. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services a pod záštitou Sdružení dopravních podniků ČR. Takto krátký časový odstup si vyžádal především aktuální běh událostí v oblasti možného financování projektů elektrické MHD a podpořil jej i rychlý postup technologií pro elektrobusy a trolejbusy.


Elektrobusy v ČR a ve světě: studie „E-mobilita v MHD“ zveřejněna

1.9.2013 Náš portál Proelektrotechniky.cz zveřejnil ke stažení a volnému použití již dříve avizovanou studii „E-mobilita v MHD“ (viz předchozí informace zde). Studie se zabývá současným stavem technologií, provozními zkušenostmi a vývojovými trendy v elektrických autobusech, tj. elektrobusech, palivočlánkových autobusech a diesel-hybridních autobusech. Tyto elektrické autobusy studie porovnává se standardními dieselovými autobusy, autobusy na CNG a trolejbusy. 


 

Naše tipy























Copyright © 2012 – 2024 Ing. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services