Přečtěte si: Publikace Elektromobilita v praxi: Jak se zorientovat na poli elektromobility |
|
|
Elektrický seaglider vzniká ve spolupráci REGENT a Siemens19.8.2022 Společnost Siemens Digital Industries Software oznámila začátkem srpna 2022, že americká firma REGENT si zvolila její portfolio cloudového softwaru a služeb Siemens Xcelerator, které jí pomůže při vývoji nové kategorie dopravního prostředku s názvem Seaglider. Seaglider je elektrické vysokorychlostní vozidlo pohybující se nad hladinou vody.
Seaglider REGENT Seaglider (viz obrázky) se pohybuje výhradně nad vodou jako plně elektrický stroj typu WIG (Wing-in-Ground effect vehicle). K pohybu využívá jeden ze tří režimů – buď je nadnášen na trupu v blízkosti doku, nebo při vplouvání a vyplouvání z přístavu používá tzv. hydrofoil (tj. podvodní křídlo), kdy se pohybuje rychlostí až 40 uzlů (74 km/h), nebo letí nad hladinou rychlostí 160 uzlů (296 km/h) při dopravě do cíle. Při letu se vznáší několik metrů nad vodní hladinou a využívá jevu zvaného „přízemní efekt“, kdy letí na vzduchovém polštáři. Nabízí tak kombinaci vysoké rychlosti a pohodlí letadla a nízkých nákladů na provoz elektromobilu. Seaglidery se od předchozích strojů typu WIG liší tím, že mají podvodní křídla (hydrofoily), distribuovaný elektrický pohon a systém řízení FWB (fly-by-wire). Tyto prvky umožňují bezpečný provoz v přístavu, zvýšenou odolnost vůči vlnám a pohodlné cestování. (Poznámka: Fly-by-wire je systém, který umožnil nahradit konvenční systém ovládání řídících ploch letounů pomocí táhel, lanek, hydromechanických převodů systémem elektrickým. Řídící signály, například pohyb kniplu, jsou snímány a převáděny do elektronické podoby, které následně může vyhodnotit palubní počítač.)
Vlajková loď společnosti REGENT, 12místný Viceroy, bude vyrobena v souladu s nejpřísnějšími bezpečnostními standardy. Se stávající bateriovou technologií bude stroj schopen obsluhovat trasy do 180 mil (290 km) a s bateriemi nové generace až do 500 mil (805 km), a to v rámci stávající přístavní infrastruktury. Navíc jeho provoz jako vozidla typu WIG umožňuje námořní testování a certifikaci. Jedná se o efektivní cestu k uvedení do provozu, která zákazníkům umožní vyzkoušet si vysokorychlostní pobřežní mobilitu s nulovými emisemi dříve, než budou k dispozici možnosti elektrické letecké dopravy, a to při zachování podobné úrovně bezpečnosti. Vzhledem k tomu, že 40 % světové populace žije v pobřežních oblastech, budou elektrické hydroplány REGENT první stroje, které nabídnou bezpečnou, levnou, rychlou a bezemisní dopravu pro tento segment. Mezi prvními zákazníky společnosti REGENT patří firmy z leteckého průmyslu či provozovatelé trajektové dopravy a poskytovatelé logistických služeb. Siemens Xcelerator pomáhá při vývoji Srdcem veškerých nástrojů pro návrh, konstrukci a vývoj společnosti REGENT je portfolio Siemens Xcelerator, které zde hraje zásadní roli již od jejího založení v roce 2020. Seaglidery jsou, podle výrobce, již blízko certifikace a uvedení do plné komerční výroby. Potřebují proto stabilní a moderní platformu digitálních nástrojů, dostatečně komplexní, aby obsáhla tak složitý produkt, jako je tento. Platforma Siemens Xcelerator as a Service, tj. poskytovaná jako služba, je ideálním řešením pro digitálně orientovaný startup, jako je právě REGENT. redakce Proelektrotechniky.cz, s využitím podkladů Siemens Obrázky © REGENT Další informace zde a také zde
Přečtěte si také:Nejstarší brněnská elektroloď Brno opět brázdí vlny Prýglu18.8.2022 Loď Brno se po nucené přestávce znovu vrací na hladinu Brněnské přehrady, jíž se v Brně neřekne jinak než Prýgl. V uplynulých měsících prošla kompletní rekonstrukcí elektroinstalace. Historická, jednopalubová loď Brno (viz foto) tak doplní šestici elektrických lodí brněnského dopravního podniku. Naše konference o elektrických autobusech od letoška také o vlacích a souvisejících inovativních technologiích7.6.2022 Na letošním veletrhu Czechbus 2022 bude 23. listopadu 2022 opět doprovodným programem naše tradiční konference o elektrických autobusech, jejíž desáté jubileum proběhlo, vzdor všem nepříznivým okolnostem, při plném zájmu a účasti na loňském Czechbusu. U příležitosti zahájení druhé dekády těchto našich konferencí jsme se rozhodli rozšířit jejich záběr, a konference tak budou pokračovat jako Elektrické autobusy a vlaky pro město. Palivočlánkový vlak Alstom se představuje české veřejnosti24.5.2022 Ve dnech 17. – 25. května 2022 probíhá v ČR unikátní prezentační railshow palivočlánkového vlaku Alstom Coradia iLint, který již slouží cestujícím v Německu a jejich další rozšíření na německých tratích se připravuje. Palivočlánkové elektrické jednotky se tak ukazují být funkční bezemisní alternativou pro dieselové osobní vlaky na neelektrifikovaných regionálních tratích. Úspěšné zavádění „chytré“ elektromobility: efektivní využití elektrických vozidel, nabíjecí infrastruktury a moderních digitálních technologií18.5.2022 Dne 17. května 2022 proběhla v areálu brněnského výstaviště jako doprovodný program veletrhu AMPER 2022 odborná konference k tématu elektromobility, pořádaná provozovateli tohoto portálu, konzultační firmou Ing. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services. Tematicky navazovala na šířeji pojatou nedávnou konferenci Smart city v praxi VII a stejně jako ona se konala v hybridním formátu, tj. prezenčně a zároveň v přenosu online. Elektrické autobusy efektivně: právě vydávaná volně přístupná publikace nabízí bázi znalostí a návod k přípravě kvalitního projektu elektrifikace městských autobusů12.5.2022 Elektrifikace městských autobusových parků pomocí bateriových, superkapacitorových nebo palivočlánkových (vodíkových) zdrojů energie se stává stále aktuálnějším tématem, a to z řady důvodů. Jako důležitý příspěvek ke zmírnění klimatických dopadů je zakotvena v evropské a domácí legislativě. Významné jsou i ekologické a zdravotní přínosy elektrických autobusů. V neposlední řadě znamená elektrifikace používání zdroje energie, který není jednoznačně podmíněn dovozem fosilních paliv ze zahraničí. Elektrické autobusy pro město – výroční ohlédnutí za devíti konferencemi6.12.2021 Počátkem roku 2013 se naše konzultační firma, zaměřená na moderní technologie v dopravě a energetice a podporu jejich uplatnění v praxi, začala blíže zabývat fenoménem elektrických autobusů s nezávislým zdrojem energie. V partnerství s oslovenými výrobci a Sdružením dopravních podniků ČR v létě 2013 vznikla naše studie s názvem E-mobilita v MHD. Výsledky studie byly prezentovány široké odborné veřejnosti hned v říjnu téhož roku na semináři Elektrické autobusy pro město. Nikdo ze zúčastněných tehdy netušil, že tím dáváme základ jedné užitečné tradici. |
|
Copyright © 2012 – 2024 Ing. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services |
|