Pravidla
uveřejňování článků na našich portálech
Uveřejňování
článků na našich odborných portálech www.proelektrotechniky.cz a www.smartcityvpraxi.cz,
provozovaných firmou Ing. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services, se
řídí následujícími pravidly, odrážejícími obchodní politiku firmy i
všeobecné zásady podnikatelské a novinářské etiky:
1.
Pravidlo relevantnosti článků
Portál
uveřejňuje pouze články obsahově relevantní a čtenářsky zajímavé ve
vztahu k jeho cílové skupině. Redakce si vyhrazuje právo neuveřejnit
článek, který by tento základní požadavek nesplňoval, včetně placených
PR článků.
2.
Pravidlo obsahu článků
Za obsahovou stránku
článku ručí autor. Redakce si nicméně vyhrazuje právo neuveřejnit
článek, který by byl v rozporu se všeobecnými zásadami podnikatelské a
novinářské etiky nebo s profesním svědomím redaktorů.
3.
Pravidlo informačních zdrojů
Články
na portále čerpají v maximální možné míře ze seriózních prvotních
informačních zdrojů. Nakolik je to rozumně možné, prověřuje si redakce
u svých článků informace z různých zdrojů. Redakce nepracuje s
informacemi, které v principu nebudí důvěru a nelze je ověřit.
4.
Pravidlo copyrightu
Redakce dbá na uveřejnění copyrightu k publikovanému
obrazovému materiálu, nakolik lze tento copyright spolehlivě dohledat.
5.
Pravidlo agenturních rozesílek
Redakce
v principu nepřetiskuje informace třetích stran hromadně rozesílané PR
agenturami. Komerční články splňující výše uvedená pravidla mohou být
na portále uveřejněny v rámci placených služeb redakce za vzájemně
akceptovatelných podmínek.
V případě zájmu nás kontaktujte zde
redakce Proelektrotechniky.cz a Smartcityvpraxi.cz 
Naše zásady, které dodržujeme
Spojení
konzultační firmy a odborných informačních portálů není tak docela
obvyklé. Nicméně vedly nás k tomu dobré důvody: Svět moderních
technologií se neustále vyvíjí, a aby bylo možné v tomto oboru
fungovat, je nutno být neustále informován. Portály tak splnily – a
stále plní – dvě důležité funkce: Nutí nás být neustále ve střehu a
sledovat, co se v oboru moderních technologií každodenně děje. Nu, a
prostřednictvím našeho portálu Proelektrotechniky.cz i jeho mladšího
bratra Smartcityvpraxi.cz, který funguje od roku 2016, dáváme o sobě
odborné veřejnosti vědět, že tu jsme a co umíme.
Od samého začátku jsme stanovili některé zásady, které
dodržujeme.
Na
prvním místě je čtenář. Design portálů Proelektrotechniky.cz a
Smartcityvpraxi.cz snad může leckomu z oboru propagační grafiky
připadat málo „smart“, „in“ nebo „sexy“. Portály jsou však řešeny v první
řadě tak, aby technicky založený čtenář – a právě těm je portál určen –
zde neomylně našel právě to, co potřebuje, právě tam, kde to očekává. A
naši čtenáři to oceňují.
S tím souvisí i další grafický prvek:
Víme sami, jak obtěžující umí být animovaná „blikající“ reklama. Proto
naše inzertní zásada číslo 1 zní: Bez animací!
Další naší inzertní
zásadou je serióznost. Neuveřejňujeme např. reklamu s „lechtivými“
reklamními prvky, zaměřenými na zcela jiné než odborné cítění čtenářů.
Podobně
dbáme na věcnost a serióznost obsahu našich článků. Čtenář chtivý
senzací nebo konspiračních teorií si u nás rozhodně na své nepřijde.
Stejně tak nefandíme ani marketingovým článkům, jejichž obsah by se dal
zredukovat do jediné věty: Jsme skvělí, a kdo to nechápe, je trouba.
Článek u nás prostě vždycky musí být „o něčem“.
Známe také
neúprosné zákonitosti mediálního byznysu: Cena inzerce se odvíjí od
čtenosti. Proto je leckde snaha ji uměle navyšovat pomocí prapodivných
praktik. Týká se to například kliknutí na dané stránky motivovaných
jinými důvody, než je zájem o obsah příslušného článku – třeba šancí na
vítězství v počítačových hrách. Eufemisticky se takovýmto praktikám
říká „optimalizace“. My je však považujeme za neetické, a proto je
nepoužíváme.
Odměnou za tato dobrovolná omezení je velmi malá míra
okamžitého opuštění stránek, která se pohybuje pod jedním procentem.
Jinými slovy: Kdo k nám přijde, ten se začte tak, že hned tak neodejde.
Jsme za to rádi. Svědčí o tom ostatně i krásné reference k našim portálům
od odborníků na slovo vzatých zde.
Pavla Slavíková,
Jakub Slavík, provozovatelé a redaktoři Proelektrotechniky.cz a
Smartcityvpraxi.cz
Přečtěte si také:
6.6.2025 Jako součást
veletrhu URBIS The Smart Cities Meetup proběhl v jeho první den, 10. 6.
2025, jubilejní
10. ročník odborné konference Smart city v praxi, již
tradičně pořádané provozovateli tohoto portálu. Konference se konala
pod záštitou ministra pro místní rozvoj Petra Kulhánka a města Brna. To
bylo rovněž jedním z hlavních partnerů konference, spolu se
Středočeským krajem a veletrhem Urbis. 
Školení
je určeno primárně pro obchodní, marketingové a produktové manažery
průmyslových firem působících na trhu inovativních technologií, kteří
chtejí expandovat na trhy veřejných služeb. Dne 21.3.2023 se uskuteční
workshop a individuální konzultace a 22.3.2023 budou mít účastníci
školení možnost vystoupit s prezentace produktů a služeb na 8.
ročníku odborné konference Smart city v praxi určené veřejným
organizacím, kde uplatní získané vědomosti a dovednosti.
7.3.2025 V
mediálním a politickém prostoru je dnes elektromobilita často podávána
jako strašidlo obcházející Evropou, anebo jako dobro nařízené občanům z
moci úřední. Obojí je samozřejmě mimo terč. Elektromobilita je tu s
námi více než sto třicet let a kdekoli si našla své trvalé místo pod
sluncem, bylo to vždy proto, že byla lepší, než konkurence. Je proto s
ní třeba začínat od využívání výhod, ne od překonávání nevýhod. 
Naše
konzultační firma, která je zaměřena na odbornou podporu chytrých
technologií v dopravě a energetice a inteligentních měst, organizuje
již jedenáctým rokem konference o chytré elektromobilitě a chytrých
řešeních pro města. Konference jsou určeny odborné veřejnosti z řad
průmyslu a ostatních relevantních organizací, zástupcům dopravních
podniků i soukromých dopravců, zástupcům municipalit či dalším zájemcům
o tuto problematiku či školám. Pokud se budete chtít stát partnerem
konference, neváhejte nás kontaktovat.
Bližší
informace, pozvánky
na tyto konference a zprávy z těchto a dalších konferencí
včetně prezentací naleznete zde.

23.12.2024 Před
Vánoci 2024 se naše Edice smart city, kterou v říjnu 2024 otevřela naše
publikace Elektromobilita v praxi, dále
rozrostla. Tentokrát je to knížka věnovaná smart city Brno, která
vychází (zatím pouze elektronicky) pod názvem Brno – přátelské město
plné inovací. Tuto publikaci zpracoval na objednávku Magistrátu města
Brna náš osvědčený autorský tým ve složení: Jakub Slavík, Pavla
Slavíková, Kateřina Totová. Jak název napovídá, podívali jsme se na
Brno z pohledu inovativních řešení a inovativních přístupů, díky nimž
je Brno městem příjemným k životu a prosperujícím. Čtenář se zde
například doví, jak podpora moderních digitálních technologií pomohla
Brnu zvládnout nesnáze hospodářské transformace v 90. letech. Brno je
dnes městem elektronové mikroskopie a vesmírných technologií i městem
chytré dopravy a energetiky.

Řada českých měst a
obcí má v současné době zájem o postavení „smart
city“ či „chytré obce“ a k tomuto postavení již často podniká konkrétní
kroky. Problém je, že pojem smart city provází v ČR (ostatně i jinde ve
světě) řada nedorozumění – od pojímání smart city jako pouhého
„digitálního města“ po technické výstřelky typu „chytré“ lavičky. V
této situaci se provozovatelé našeho portálu, firma Ing. Jakub Slavík,
MBA – Consulting Services, rozhodli nabídnout městům, obcím a dalším
institucím zainteresovaným na rozvoji „smart“ konceptu krátké
interaktivní školení pro praktickou realizaci tohoto konceptu v jejich
konkrétních podmínkách. 

Chytrým městem, obcí, či regionem, označovaným souhrnně pojmem „smart
city“, rozumíme koncept strategického řízení, při němž jsou využívány
moderní technologie z oblasti energetiky a služeb, mobility a
informatiky pro ovlivňování kvality života ve městě, a následně k
dosahování hospodářských a sociálních cílů. Nejde tedy o pouhé
„digitální město“ nebo o nepromyšlené pořizování nákladných moderních
technologií pro potřebu měst a regionů, jak je tento pojem někdy mylně
interpretován. Zhruba stopadesátistránková barevná publikace Smart city
v praxi s
bohatým obrazovým doprovodem je přednostně určena jako praktická
příručka těm, pro něž koncept smart city představuje každodenní práci
řídících pracovníků a specialistů při vytváření strategie chytrého
města a při jejím naplňování pomocí projektů moderních technologií. Více o knize
zde 
Knihu je
možné zakoupit v e-shopu vydavatelství Profi Press zde 
Ing.
Jakub Slavík, MBA – Consulting Services je konzultační firma v oblasti
inovativních technologií pro dopravu a smart city (včetně energetiky a
vodíkových technologií), která rovněž provozuje informační portály www.smartcityvpraxi.cz
a www.proelektrotechniky.cz
a organizuje odborné akce. V rámci našich odborných služeb Vám nabízíme
vypracování strategie smart city, spolupráci na vytváření strategických
dokumentů, vytváření a realizace projektů pro smart city, další odborné
konzultační služby (studie, průzkumy, analýzy), vytváření a realizace
dalších projektů s inovativními technologiemi (automatická vozidla,
vodíkové technologie, elektromobilita aj.), specializované vzdělávací
akce „na klíč“, prezentační a autorské služby (prezentace na
konferencích, portálech). 
Nakladatelství GRADA
Jakub Slavík
Ve
čtvrtek 16. 1. 2014 vydalo nakladatelství Grada Publishing další knihu
našeho autora. Na trhu ojedinělá publikace je určena všem manažerům a
výkonným pracovníkům organizací, které dodávají veřejné služby
(školství, zdravotnictví, hromadná doprava, sociální služby, veřejná
správa aj.) nebo které je z pozice veřejného zadavatele objednávají.
Zaujme i všechny další čtenáře, jimž není kvalita veřejných služeb
lhostejná a kteří se v tomto směru angažují.
Zkušený autor
čtivým způsobem seznamuje čtenáře se základními principy marketingového
řízení a zákaznicky orientovaného strategického řízení a na
jednoduchých příkladech a případových studiích ukazuje, jak je
aplikovat v prostředí veřejných služeb a co se může stát, nejsou-li
tyto principy využívány. I ve veřejných službách funguje marketingové
řízení se všemi zákonitostmi jako u kteréhokoliv výrobku nebo komerční
služby. Marketingové řízení veřejných služeb je však o to
komplikovanější, že jejich uživatel a jejich objednavatel (plátce)
často nejsou tytéž osoby či organizace a že jejich zájmy mohou být
protichůdné. Přesto je třeba s nimi nakládat jako se zákazníky a dodat
jim hodnotu za peníze.
Více informací s možností zakoupení po
internetu zde
Nakladatelství GRADA
Jakub Slavík
Publikace
srozumitelně, čtivě a na názorných příkladech seznamuje techniky a
další odborníky bez ekonomického vzdělání se základy finančního řízení
podniků a projektů. Díky knize čtenář porozumí základním principům
finančního řízení v obvyklých situacích, do nichž se může nefinanční
manažer dostat – například hodnocení finančního zdraví podniku,
rozhodování o nákladech a cenách, rozhodování o investičním projektu,
případně rozhodování o akvizici firmy nebo naopak o outsourcingu
činností.
Více informací zde

Jakub
Slavík
Publikace jednoduše, čtivě a se spoustou příkladů z
praktického života ukáže technikům bez manažerského vzdělání základní
manažerské dovednosti od řízení sebe sama po vedení týmů a motivaci
druhých. Kromě toho seznámí čtenáře se základy důležitých manažerských
disciplín – podnikatelského plánování a řízení projektů, řízení lidí,
řízení peněz v podniku, marketingového řízení, řízení rizik a
strategického řízení.
Více informací zde
Zde
naleznete v přehledném seznamu popisy principů moderních technologií,
od baterií, LED, palivového či fotovoltaického článku přes
elektromobily, CBTC či kogeneraci až po větrnou, vodní a
jadernou
elektrárnu, ostrovní systémy či smart grid. 

|