Pravidla
uveřejňování článků na našich portálech
Uveřejňování
článků na našich odborných portálech www.proelektrotechniky.cz a www.smartcityvpraxi.cz,
provozovaných firmou Ing. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services, se
řídí následujícími pravidly, odrážejícími obchodní politiku firmy i
všeobecné zásady podnikatelské a novinářské etiky:
1.
Pravidlo relevantnosti článků
Portál
uveřejňuje pouze články obsahově relevantní a čtenářsky zajímavé ve
vztahu k jeho cílové skupině. Redakce si vyhrazuje právo neuveřejnit
článek, který by tento základní požadavek nesplňoval, včetně placených
PR článků.
2.
Pravidlo obsahu článků
Za obsahovou stránku
článku ručí autor. Redakce si nicméně vyhrazuje právo neuveřejnit
článek, který by byl v rozporu se všeobecnými zásadami podnikatelské a
novinářské etiky nebo s profesním svědomím redaktorů.
3.
Pravidlo informačních zdrojů
Články
na portále čerpají v maximální možné míře ze seriózních prvotních
informačních zdrojů. Nakolik je to rozumně možné, prověřuje si redakce
u svých článků informace z různých zdrojů. Redakce nepracuje s
informacemi, které v principu nebudí důvěru a nelze je ověřit.
4.
Pravidlo copyrightu
Redakce dbá na uveřejnění copyrightu k publikovanému
obrazovému materiálu, nakolik lze tento copyright spolehlivě dohledat.
5.
Pravidlo agenturních rozesílek
Redakce
v principu nepřetiskuje informace třetích stran hromadně rozesílané PR
agenturami. Komerční články splňující výše uvedená pravidla mohou být
na portále uveřejněny v rámci placených služeb redakce za vzájemně
akceptovatelných podmínek.
V případě zájmu nás kontaktujte zde
redakce Proelektrotechniky.cz a Smartcityvpraxi.cz 
Naše zásady, které dodržujeme
Spojení
konzultační firmy a odborných informačních portálů není tak docela
obvyklé. Nicméně vedly nás k tomu dobré důvody: Svět moderních
technologií se neustále vyvíjí, a aby bylo možné v tomto oboru
fungovat, je nutno být neustále informován. Portály tak splnily – a
stále plní – dvě důležité funkce: Nutí nás být neustále ve střehu a
sledovat, co se v oboru moderních technologií každodenně děje. Nu, a
prostřednictvím našeho portálu Proelektrotechniky.cz i jeho mladšího
bratra Smartcityvpraxi.cz, který funguje od roku 2016, dáváme o sobě
odborné veřejnosti vědět, že tu jsme a co umíme.
Od samého začátku jsme stanovili některé zásady, které
dodržujeme.
Na
prvním místě je čtenář. Design portálů Proelektrotechniky.cz a
Smartcityvpraxi.cz snad může leckomu z oboru propagační grafiky
připadat málo „smart“, „in“ nebo „sexy“. Portály jsou však řešeny v první
řadě tak, aby technicky založený čtenář – a právě těm je portál určen –
zde neomylně našel právě to, co potřebuje, právě tam, kde to očekává. A
naši čtenáři to oceňují.
S tím souvisí i další grafický prvek:
Víme sami, jak obtěžující umí být animovaná „blikající“ reklama. Proto
naše inzertní zásada číslo 1 zní: Bez animací!
Další naší inzertní
zásadou je serióznost. Neuveřejňujeme např. reklamu s „lechtivými“
reklamními prvky, zaměřenými na zcela jiné než odborné cítění čtenářů.
Podobně
dbáme na věcnost a serióznost obsahu našich článků. Čtenář chtivý
senzací nebo konspiračních teorií si u nás rozhodně na své nepřijde.
Stejně tak nefandíme ani marketingovým článkům, jejichž obsah by se dal
zredukovat do jediné věty: Jsme skvělí, a kdo to nechápe, je trouba.
Článek u nás prostě vždycky musí být „o něčem“.
Známe také
neúprosné zákonitosti mediálního byznysu: Cena inzerce se odvíjí od
čtenosti. Proto je leckde snaha ji uměle navyšovat pomocí prapodivných
praktik. Týká se to například kliknutí na dané stránky motivovaných
jinými důvody, než je zájem o obsah příslušného článku – třeba šancí na
vítězství v počítačových hrách. Eufemisticky se takovýmto praktikám
říká „optimalizace“. My je však považujeme za neetické, a proto je
nepoužíváme.
Odměnou za tato dobrovolná omezení je velmi malá míra
okamžitého opuštění stránek, která se pohybuje pod jedním procentem.
Jinými slovy: Kdo k nám přijde, ten se začte tak, že hned tak neodejde.
Jsme za to rádi. Svědčí o tom ostatně i krásné reference k našim portálům
od odborníků na slovo vzatých zde.
Pavla Slavíková,
Jakub Slavík, provozovatelé a redaktoři Proelektrotechniky.cz a
Smartcityvpraxi.cz
Přečtěte si také:
Školení
je určeno primárně pro obchodní, marketingové a produktové manažery
průmyslových firem působících na trhu inovativních technologií, kteří
chtejí expandovat na trhy veřejných služeb. Dne 21.3.2023 se uskuteční
workshop a individuální konzultace a 22.3.2023 budou mít účastníci
školení možnost vystoupit s prezentace produktů a služeb na 8.
ročníku odborné konference Smart city v praxi určené veřejným
organizacím, kde uplatní získané vědomosti a dovednosti.
24.3.2022 V
březnu 2022, u příležitosti konference Smart
city v praxi VII, vyšlo
již čtvrté vydání brožury „Příběhy chytrých pomocníků“. A že se po
pandemickém bezčasí věci opět dávají do pohybu, je tato brožura z velké
části zaměřena na chytrou mobilitu, ať už po ulicích nebo po vodě, při
přepravě cestujících nebo nákladu. Pozornosti ovšem neunikly ani
moderně koncipované energetické služby a další chytrá řešení. A abychom
nezapomněli, významnou roli vždy hrají lidé, kteří nezřídka pocházejí z
různých prostředí a musí se mezi sebou domluvit.
Celá
brožura – čtvrté vydání, je k dispozici ke stažení ve formátu pdf zde 
22.3.2022 Dne
22. března 2022 proběhl v pražském hotelu Olympik další, již sedmý,
ročník již tradiční konference pořádané provozovateli tohoto portálu,
konzultační firmou Ing. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services. Již
tradičně se konala v hybridním formátu, tj. prezenčně a zároveň v
přenosu online. Konference se konala pod záštitou místopředsedy vlády
pro digitalizaci a ministra pro místní rozvoj a primátorky statutárního
města Brna. 
Řada českých měst a
obcí má v současné době zájem o postavení „smart
city“ či „chytré obce“ a k tomuto postavení již často podniká konkrétní
kroky. Problém je, že pojem smart city provází v ČR (ostatně i jinde ve
světě) řada nedorozumění – od pojímání smart city jako pouhého
„digitálního města“ po technické výstřelky typu „chytré“ lavičky. V
této situaci se provozovatelé našeho portálu, firma Ing. Jakub Slavík,
MBA – Consulting Services, rozhodli nabídnout městům, obcím a dalším
institucím zainteresovaným na rozvoji „smart“ konceptu krátké
interaktivní školení pro praktickou realizaci tohoto konceptu v jejich
konkrétních podmínkách. 

Chytrým městem, obcí, či regionem, označovaným souhrnně pojmem „smart
city“, rozumíme koncept strategického řízení, při němž jsou využívány
moderní technologie z oblasti energetiky a služeb, mobility a
informatiky pro ovlivňování kvality života ve městě, a následně k
dosahování hospodářských a sociálních cílů. Nejde tedy o pouhé
„digitální město“ nebo o nepromyšlené pořizování nákladných moderních
technologií pro potřebu měst a regionů, jak je tento pojem někdy mylně
interpretován. Zhruba stopadesátistránková barevná publikace Smart city
v praxi s
bohatým obrazovým doprovodem je přednostně určena jako praktická
příručka těm, pro něž koncept smart city představuje každodenní práci
řídících pracovníků a specialistů při vytváření strategie chytrého
města a při jejím naplňování pomocí projektů moderních technologií. Více o knize
zde 
Knihu je
možné zakoupit v e-shopu vydavatelství Profi Press zde 
Ing.
Jakub Slavík, MBA – Consulting Services je konzultační firma v oblasti
inovativních technologií pro dopravu a smart city (včetně energetiky a
vodíkových technologií), která rovněž provozuje informační portály www.smartcityvpraxi.cz
a www.proelektrotechniky.cz
a organizuje odborné akce. V rámci našich odborných služeb Vám nabízíme
vypracování strategie smart city, spolupráci na vytváření strategických
dokumentů, vytváření a realizace projektů pro smart city, další odborné
konzultační služby (studie, průzkumy, analýzy), vytváření a realizace
dalších projektů s inovativními technologiemi (automatická vozidla,
vodíkové technologie, elektromobilita aj.), specializované vzdělávací
akce „na klíč“, prezentační a autorské služby (prezentace na
konferencích, portálech). 
Nakladatelství GRADA
Jakub Slavík
Ve
čtvrtek 16. 1. 2014 vydalo nakladatelství Grada Publishing další knihu
našeho autora. Na trhu ojedinělá publikace je určena všem manažerům a
výkonným pracovníkům organizací, které dodávají veřejné služby
(školství, zdravotnictví, hromadná doprava, sociální služby, veřejná
správa aj.) nebo které je z pozice veřejného zadavatele objednávají.
Zaujme i všechny další čtenáře, jimž není kvalita veřejných služeb
lhostejná a kteří se v tomto směru angažují.
Zkušený autor
čtivým způsobem seznamuje čtenáře se základními principy marketingového
řízení a zákaznicky orientovaného strategického řízení a na
jednoduchých příkladech a případových studiích ukazuje, jak je
aplikovat v prostředí veřejných služeb a co se může stát, nejsou-li
tyto principy využívány. I ve veřejných službách funguje marketingové
řízení se všemi zákonitostmi jako u kteréhokoliv výrobku nebo komerční
služby. Marketingové řízení veřejných služeb je však o to
komplikovanější, že jejich uživatel a jejich objednavatel (plátce)
často nejsou tytéž osoby či organizace a že jejich zájmy mohou být
protichůdné. Přesto je třeba s nimi nakládat jako se zákazníky a dodat
jim hodnotu za peníze.
Více informací s možností zakoupení po
internetu zde
Nakladatelství GRADA
Jakub Slavík
Publikace
srozumitelně, čtivě a na názorných příkladech seznamuje techniky a
další odborníky bez ekonomického vzdělání se základy finančního řízení
podniků a projektů. Díky knize čtenář porozumí základním principům
finančního řízení v obvyklých situacích, do nichž se může nefinanční
manažer dostat – například hodnocení finančního zdraví podniku,
rozhodování o nákladech a cenách, rozhodování o investičním projektu,
případně rozhodování o akvizici firmy nebo naopak o outsourcingu
činností.
Více informací zde

Jakub
Slavík
Publikace jednoduše, čtivě a se spoustou příkladů z
praktického života ukáže technikům bez manažerského vzdělání základní
manažerské dovednosti od řízení sebe sama po vedení týmů a motivaci
druhých. Kromě toho seznámí čtenáře se základy důležitých manažerských
disciplín – podnikatelského plánování a řízení projektů, řízení lidí,
řízení peněz v podniku, marketingového řízení, řízení rizik a
strategického řízení.
Více informací zde
Zde
naleznete v přehledném seznamu popisy principů moderních technologií,
od baterií, LED, palivového či fotovoltaického článku přes
elektromobily, CBTC či kogeneraci až po větrnou, vodní a
jadernou
elektrárnu, ostrovní systémy či smart grid. 
24.5.2021 Naše
brožura Příběhy chytrých pomocníků vychází již od roku 2019 jako
doprovodná publikace našich každoročních konferencí Smart city v praxi.
Velmi nás těší setrvalý zájem municipalit o chytrá řešení pro normální
život v chytrých městech a zájem průmyslu takováto řešení vyvíjet,
zkoušet a dodávat. K tomu, aby se tyto zájmy potkaly, je tu i tato naše
brožura.Čtenáři v ní najdou zajímavé a čtivě podané příklady
praktického využití moderních technologií ve městech.
Přejeme příjemné počtení a spoustu inspirace.
Všechna
vydání naší brožury Příběhy chytrých pomocníků jsou k dispozici zde

Konference
„Elektrické
autobusy pro město“ se již od svého prvního běhu v říjnu
2013 vyprofilovala jako zcela ojedinělá prezentační a vzdělávací akce i
jako místo vzájemné výměny aktuálních zkušeností mezi profesionály z
elektrické osobní dopravy. Díky svému zaměření na konkrétní téma,
konkrétní prezentující a konkrétní publikum se tato konference stala
prostředkem přímé komunikace mezi výrobci elektrobusů a trolejbusů
(včetně jejich komponent a infrastruktury) a jejich provozovateli a
uživateli. V neposlední řadě zde hrají důležitou roli i zástupci
institucí, které rozhodují o financování této dopravy, nebo mají v
tomto ohledu aktuální a spolehlivé informace. Konference „Smart
city v praxi“ je zaměřena především na
ty zástupce měst a obcí a veřejných organizací, kteří se budou
rozhodovat o volbě konkrétních řešení od konkrétního dodavatele pro
definování a naplňování investičních projektů, jimiž je koncept smart
city v daném městě realizován.
Pozvánky
na tyto konference a zprávy z těchto a dalších konferencí naleznete zde.


|