Přečtěte si: Publikace Elektromobilita v praxi: Jak se zorientovat na poli elektromobility |
|
|
Školení pro manažery průmyslových firemÚspěšně z průmyslu do měst a obcíKOMU JE ŠKOLENÍ URČENO: • Obchodní, marketingoví a produktoví manažeři průmyslových firem působících na trhu inovativních technologií • Ostatní zájemci o problematiku inovativních technologií pro veřejné služby PROGRAM ŠKOLENÍ: 1. Výkladový blok a) Marketingové řízení a jeho nástroje • Marketingové řízení jako řídicí proces – nejen pouze propagace • Marketingový mix: produkt, místo, cena, propagace – vymezení a klíčové aspekty pro úspěch na trhu • Tři rozměry produktu (zboží nebo služby): užitek, hmotný rozměr, psychologický rozměr • Základní typy produktových strategií: cena/užitek • Základní typy tržních strategií: pronikání, konsolidace, vývoj produktu, rozvoj trhu, diverzifikace • Základní typy obchodních strategií: BCG matice • Shrnutí tématu, diskuse b) Specifika trhu veřejných služeb a jeho odlišnosti od trhu soukromého podnikání: • Veřejnost jako zákazník o Veřejné služby a hierarchie lidských potřeb o Specifika produktu ve veřejných službách • Vztah prodávající/kupující ve veřejných službách – členitý trh • Specifika ceny a financí ve veřejných službách o Platba v penězích a cena příležitosti o Fixní a variabilní náklady ve veřejných službách o Výdajová struktura městských rozpočtů o Pravidla rozpočtové odpovědnosti obcí • Specifika propagace ve veřejných službách o Obsah a smysl propagace ve veřejných službách o Nejčastější problémy při propagaci a komunikaci ve veřejných službách • Organizační kultura ve veřejných službách o Pojem organizační kultury o Základní typy organizačních kultur o Kultura rolí ve veřejných službách a co od ní (ne)očekávat • Shrnutí tématu, diskuse c) Dodavatelské projekty pro veřejné služby • Rozdíl mezi projektem a podnikem – dočasná nebo trvalá povaha • Rozdíl mezi výzkumnými/vývojovými a investičními projekty – cíle a financování • Investiční projekt: o Obsah a fáze investičního projektu o Zdroje financování ve veřejných službách o Hodnocení finanční a socioekonomické efektivnosti ve veřejném sektoru, cost-benefit analýza jako rozhodovací nástroj o Investiční projekt jako veřejná zakázka • Veřejně soukromá partnerství – PPP: o Podstata a druhy PPP o Platební mechanismus PPP o Podmínky úspěšnosti PPP • Shrnutí tématu, diskuse 2. Konzultační blok a) Individuální konzultace účastníků ke konkrétní problematice jejich firem produktů a jejich expanze na trh veřejných služeb b) Networking účastníků kursu souběžně s individuálními konzultacemi
Školení povede Ing. Jakub Slavík, MBA, hlavní konzultant a majitel pořádající konzultační firmy, s britskou manažerskou a marketingovou kvalifikací a s téměř třicetiletou praxí v oboru vzdělávání manažerů, převážně z technického prostředí. Jeho hlavní specializací je strategické řízení ve veřejných službách a v jejich dodavatelském průmyslu. Na přípravě školení a výuce bude dále spolupracovat Ing. Pavla Slavíková, s elektrotechnickou kvalifikací a mnohaletou praxí v oboru inovativních technologií a jejich obchodu, marketingu a publicity. Školení proběhne v prostorách Vaší fimy. Můžete si je objednat pro své zaměstnance na níže uvedeném kontaktu: KONTAKT: Konzultační firma Ing. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services K Podjezdu 596/18, 251 01 Říčany u Prahy info@proelektrotechniky.cz Přečtěte si také:Úspěšné zavádění „chytré“ elektromobility: efektivní využití elektrických vozidel, nabíjecí infrastruktury a moderních digitálních technologií18.5.2022 Dne 17. května 2022 proběhla v areálu brněnského výstaviště jako doprovodný program veletrhu AMPER 2022 odborná konference k tématu elektromobility, pořádaná provozovateli tohoto portálu, konzultační firmou Ing. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services. Tematicky navazovala na šířeji pojatou nedávnou konferenci Smart city v praxi VII a stejně jako ona se konala v hybridním formátu, tj. prezenčně a zároveň v přenosu online. Elektrické autobusy efektivně: právě vydávaná volně přístupná publikace nabízí bázi znalostí a návod k přípravě kvalitního projektu elektrifikace městských autobusů12.5.2022 Elektrifikace městských autobusových parků pomocí bateriových, superkapacitorových nebo palivočlánkových (vodíkových) zdrojů energie se stává stále aktuálnějším tématem, a to z řady důvodů. Jako důležitý příspěvek ke zmírnění klimatických dopadů je zakotvena v evropské a domácí legislativě. Významné jsou i ekologické a zdravotní přínosy elektrických autobusů. V neposlední řadě znamená elektrifikace používání zdroje energie, který není jednoznačně podmíněn dovozem fosilních paliv ze zahraničí. Brožura „Příběhy chytrých pomocníků“ - čtvrté vydání24.3.2022 V březnu 2022, u příležitosti konference Smart city v praxi VII, vyšlo již čtvrté vydání brožury „Příběhy chytrých pomocníků“. A že se po pandemickém bezčasí věci opět dávají do pohybu, je tato brožura z velké části zaměřena na chytrou mobilitu, ať už po ulicích nebo po vodě, při přepravě cestujících nebo nákladu. Pozornosti ovšem neunikly ani moderně koncipované energetické služby a další chytrá řešení. A abychom nezapomněli, významnou roli vždy hrají lidé, kteří nezřídka pocházejí z různých prostředí a musí se mezi sebou domluvit. Celá brožura – čtvrté vydání, je k dispozici ke stažení ve formátu pdf zde Moderní technická a organizační řešení pomáhají ekonomice měst a obcí, životnímu prostředí i energetické soběstačnosti22.3.2022 Dne 22. března 2022 proběhl v pražském hotelu Olympik další, již sedmý, ročník již tradiční konference pořádané provozovateli tohoto portálu, konzultační firmou Ing. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services. Již tradičně se konala v hybridním formátu, tj. prezenčně a zároveň v přenosu online. Konference se konala pod záštitou místopředsedy vlády pro digitalizaci a ministra pro místní rozvoj a primátorky statutárního města Brna. Jak si „srovnat svoje smart noty“: nabízíme interaktivní školení smart city pro města, obce a regionyŘada českých měst a obcí má v současné době zájem o postavení „smart city“ či „chytré obce“ a k tomuto postavení již často podniká konkrétní kroky. Problém je, že pojem smart city provází v ČR (ostatně i jinde ve světě) řada nedorozumění – od pojímání smart city jako pouhého „digitálního města“ po technické výstřelky typu „chytré“ lavičky. V této situaci se provozovatelé našeho portálu, firma Ing. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services, rozhodli nabídnout městům, obcím a dalším institucím zainteresovaným na rozvoji „smart“ konceptu krátké interaktivní školení pro praktickou realizaci tohoto konceptu v jejich konkrétních podmínkách. Smart city v praxi: první kniha českého autora o konceptu smart city a jeho zavádění v každodenním životě
Knihu je
možné zakoupit v e-shopu vydavatelství Profi Press zde Consulting Services: Naše odborné službyIng. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services je konzultační firma v oblasti inovativních technologií pro dopravu a smart city (včetně energetiky a vodíkových technologií), která rovněž provozuje informační portály www.smartcityvpraxi.cz a www.proelektrotechniky.cz a organizuje odborné akce. V rámci našich odborných služeb Vám nabízíme vypracování strategie smart city, spolupráci na vytváření strategických dokumentů, vytváření a realizace projektů pro smart city, další odborné konzultační služby (studie, průzkumy, analýzy), vytváření a realizace dalších projektů s inovativními technologiemi (automatická vozidla, vodíkové technologie, elektromobilita aj.), specializované vzdělávací akce „na klíč“, prezentační a autorské služby (prezentace na konferencích, portálech). Nakladatelství GRADAMarketing a strategické řízení ve veřejných službáchJakub Slavík Ve čtvrtek 16. 1. 2014 vydalo nakladatelství Grada Publishing další knihu našeho autora. Na trhu ojedinělá publikace je určena všem manažerům a výkonným pracovníkům organizací, které dodávají veřejné služby (školství, zdravotnictví, hromadná doprava, sociální služby, veřejná správa aj.) nebo které je z pozice veřejného zadavatele objednávají. Zaujme i všechny další čtenáře, jimž není kvalita veřejných služeb lhostejná a kteří se v tomto směru angažují. Zkušený autor čtivým způsobem seznamuje čtenáře se základními principy marketingového řízení a zákaznicky orientovaného strategického řízení a na jednoduchých příkladech a případových studiích ukazuje, jak je aplikovat v prostředí veřejných služeb a co se může stát, nejsou-li tyto principy využívány. I ve veřejných službách funguje marketingové řízení se všemi zákonitostmi jako u kteréhokoliv výrobku nebo komerční služby. Marketingové řízení veřejných služeb je však o to komplikovanější, že jejich uživatel a jejich objednavatel (plátce) často nejsou tytéž osoby či organizace a že jejich zájmy mohou být protichůdné. Přesto je třeba s nimi nakládat jako se zákazníky a dodat jim hodnotu za peníze. Více informací s možností zakoupení po internetu zde Nakladatelství GRADAFinanční průvodce nefinančního manažeraJakub Slavík Publikace srozumitelně, čtivě a na názorných příkladech seznamuje techniky a další odborníky bez ekonomického vzdělání se základy finančního řízení podniků a projektů. Díky knize čtenář porozumí základním principům finančního řízení v obvyklých situacích, do nichž se může nefinanční manažer dostat – například hodnocení finančního zdraví podniku, rozhodování o nákladech a cenách, rozhodování o investičním projektu, případně rozhodování o akvizici firmy nebo naopak o outsourcingu činností. Z inženýra manažeremJakub Slavík Publikace jednoduše, čtivě a se spoustou příkladů z praktického života ukáže technikům bez manažerského vzdělání základní manažerské dovednosti od řízení sebe sama po vedení týmů a motivaci druhých. Kromě toho seznámí čtenáře se základy důležitých manažerských disciplín – podnikatelského plánování a řízení projektů, řízení lidí, řízení peněz v podniku, marketingového řízení, řízení rizik a strategického řízení. Více informací zdePrincipy popisovaných technologiíZde naleznete v přehledném seznamu popisy principů moderních technologií, od baterií, LED, palivového či fotovoltaického článku přes elektromobily, CBTC či kogeneraci až po větrnou, vodní a jadernou elektrárnu, ostrovní systémy či smart grid. Cyklus odborných konferencí „Smart city v praxi“ a „Elektrické autobusy pro město“Konference
„Elektrické
autobusy pro město“ se již od svého prvního běhu v říjnu
2013 vyprofilovala jako zcela ojedinělá prezentační a vzdělávací akce i
jako místo vzájemné výměny aktuálních zkušeností mezi profesionály z
elektrické osobní dopravy. Díky svému zaměření na konkrétní téma,
konkrétní prezentující a konkrétní publikum se tato konference stala
prostředkem přímé komunikace mezi výrobci elektrobusů a trolejbusů
(včetně jejich komponent a infrastruktury) a jejich provozovateli a
uživateli. V neposlední řadě zde hrají důležitou roli i zástupci
institucí, které rozhodují o financování této dopravy, nebo mají v
tomto ohledu aktuální a spolehlivé informace. Konference „Smart
city v praxi“ je zaměřena především na
ty zástupce měst a obcí a veřejných organizací, kteří se budou
rozhodovat o volbě konkrétních řešení od konkrétního dodavatele pro
definování a naplňování investičních projektů, jimiž je koncept smart
city v daném městě realizován. |
|
Copyright © 2012 – 2024 Ing. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services |
|