Školení pro manažery průmyslových firem
Úspěšně z průmyslu do měst a obcí
KOMU JE ŠKOLENÍ URČENO:
• Obchodní, marketingoví a
produktoví manažeři průmyslových firem působících na trhu inovativních
technologií
• Ostatní zájemci o
problematiku inovativních technologií pro veřejné služby PROGRAM ŠKOLENÍ:
1. Výkladový blok
a) Marketingové řízení
a jeho nástroje
• Marketingové řízení jako
řídicí proces – nejen pouze propagace
• Marketingový mix:
produkt, místo, cena, propagace – vymezení a klíčové aspekty pro úspěch
na trhu
• Tři rozměry produktu
(zboží nebo služby): užitek, hmotný rozměr, psychologický rozměr
• Základní typy
produktových strategií: cena/užitek
• Základní typy tržních
strategií: pronikání, konsolidace, vývoj produktu, rozvoj trhu,
diverzifikace
• Základní typy obchodních
strategií: BCG matice
• Shrnutí tématu, diskuse
b)
Specifika trhu veřejných služeb a jeho odlišnosti od trhu soukromého
podnikání:
• Veřejnost jako zákazník
o
Veřejné služby a hierarchie lidských potřeb
o
Specifika produktu ve veřejných službách
• Vztah
prodávající/kupující ve veřejných službách – členitý trh
• Specifika ceny a financí
ve veřejných službách
o
Platba v penězích a cena příležitosti
o
Fixní a variabilní náklady ve veřejných službách
o
Výdajová struktura městských rozpočtů
o
Pravidla rozpočtové odpovědnosti obcí
• Specifika propagace ve
veřejných službách
o
Obsah a smysl propagace ve veřejných službách
o
Nejčastější problémy při propagaci a komunikaci ve veřejných
službách
• Organizační kultura ve
veřejných službách
o
Pojem organizační kultury
o
Základní typy organizačních kultur
o
Kultura rolí ve veřejných službách a co od ní (ne)očekávat
• Shrnutí tématu, diskuse
c) Dodavatelské
projekty pro veřejné služby
• Rozdíl mezi projektem a
podnikem – dočasná nebo trvalá povaha
• Rozdíl mezi
výzkumnými/vývojovými a investičními projekty – cíle a financování
• Investiční projekt:
o
Obsah a fáze investičního projektu
o
Zdroje financování ve veřejných službách
o Hodnocení finanční a socioekonomické
efektivnosti
ve veřejném sektoru, cost-benefit analýza jako rozhodovací nástroj
o
Investiční projekt jako veřejná zakázka
• Veřejně soukromá
partnerství – PPP:
o
Podstata a druhy PPP
o
Platební mechanismus PPP
o
Podmínky úspěšnosti PPP
• Shrnutí tématu, diskuse
2. Konzultační blok
a) Individuální
konzultace účastníků ke konkrétní problematice jejich firem produktů a
jejich expanze na trh veřejných služeb
b) Networking
účastníků kursu souběžně s individuálními konzultacemi
O LEKTORECH:
Školení povede Ing. Jakub Slavík, MBA, hlavní konzultant a majitel pořádající
konzultační firmy, s britskou manažerskou a marketingovou kvalifikací a
s téměř třicetiletou praxí v oboru vzdělávání manažerů, převážně z
technického prostředí. Jeho hlavní specializací je strategické řízení
ve veřejných službách a v jejich dodavatelském průmyslu.
Na
přípravě školení a výuce bude dále spolupracovat Ing. Pavla Slavíková,
s elektrotechnickou kvalifikací a mnohaletou praxí v oboru inovativních
technologií a jejich obchodu, marketingu a publicity. Školení proběhne v prostorách Vaší fimy. Můžete si je objednat pro své zaměstnance na níže uvedeném kontaktu:
KONTAKT:
Konzultační firma Ing. Jakub Slavík, MBA – Consulting
Services
K Podjezdu 596/18, 251 01 Říčany u Prahy
info@proelektrotechniky.cz
Kontakty také ZDE
Přečtěte si také:
18.5.2022 Dne
17. května 2022 proběhla v areálu brněnského výstaviště jako doprovodný
program veletrhu AMPER 2022 odborná konference k tématu
elektromobility, pořádaná provozovateli tohoto portálu, konzultační
firmou Ing. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services. Tematicky
navazovala na šířeji pojatou nedávnou konferenci Smart city v praxi
VII a stejně jako ona se konala v hybridním formátu, tj.
prezenčně a zároveň v přenosu online. ![](../sablona/vice3.gif)
12.5.2022 Elektrifikace
městských autobusových parků pomocí bateriových, superkapacitorových
nebo palivočlánkových (vodíkových) zdrojů energie se stává stále
aktuálnějším tématem, a to z řady důvodů. Jako důležitý příspěvek ke
zmírnění klimatických dopadů je zakotvena v evropské a domácí
legislativě. Významné jsou i ekologické a zdravotní přínosy
elektrických autobusů. V neposlední řadě znamená elektrifikace
používání zdroje energie, který není jednoznačně podmíněn dovozem
fosilních paliv ze zahraničí. ![](../sablona/vice3.gif)
24.3.2022 V
březnu 2022, u příležitosti konference Smart
city v praxi VII, vyšlo
již čtvrté vydání brožury „Příběhy chytrých pomocníků“. A že se po
pandemickém bezčasí věci opět dávají do pohybu, je tato brožura z velké
části zaměřena na chytrou mobilitu, ať už po ulicích nebo po vodě, při
přepravě cestujících nebo nákladu. Pozornosti ovšem neunikly ani
moderně koncipované energetické služby a další chytrá řešení. A abychom
nezapomněli, významnou roli vždy hrají lidé, kteří nezřídka pocházejí z
různých prostředí a musí se mezi sebou domluvit.
Celá
brožura – čtvrté vydání, je k dispozici ke stažení ve formátu pdf zde ![](../sablona/vice3.gif)
22.3.2022 Dne
22. března 2022 proběhl v pražském hotelu Olympik další, již sedmý,
ročník již tradiční konference pořádané provozovateli tohoto portálu,
konzultační firmou Ing. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services. Již
tradičně se konala v hybridním formátu, tj. prezenčně a zároveň v
přenosu online. Konference se konala pod záštitou místopředsedy vlády
pro digitalizaci a ministra pro místní rozvoj a primátorky statutárního
města Brna. ![](../sablona/vice3.gif)
Řada českých měst a
obcí má v současné době zájem o postavení „smart
city“ či „chytré obce“ a k tomuto postavení již často podniká konkrétní
kroky. Problém je, že pojem smart city provází v ČR (ostatně i jinde ve
světě) řada nedorozumění – od pojímání smart city jako pouhého
„digitálního města“ po technické výstřelky typu „chytré“ lavičky. V
této situaci se provozovatelé našeho portálu, firma Ing. Jakub Slavík,
MBA – Consulting Services, rozhodli nabídnout městům, obcím a dalším
institucím zainteresovaným na rozvoji „smart“ konceptu krátké
interaktivní školení pro praktickou realizaci tohoto konceptu v jejich
konkrétních podmínkách. ![](../sablona/vice3.gif)
![](../smart-city/obrazky/41-SmartcityPublikace.jpg)
Chytrým městem, obcí, či regionem, označovaným souhrnně pojmem „smart
city“, rozumíme koncept strategického řízení, při němž jsou využívány
moderní technologie z oblasti energetiky a služeb, mobility a
informatiky pro ovlivňování kvality života ve městě, a následně k
dosahování hospodářských a sociálních cílů. Nejde tedy o pouhé
„digitální město“ nebo o nepromyšlené pořizování nákladných moderních
technologií pro potřebu měst a regionů, jak je tento pojem někdy mylně
interpretován. Zhruba stopadesátistránková barevná publikace Smart city
v praxi s
bohatým obrazovým doprovodem je přednostně určena jako praktická
příručka těm, pro něž koncept smart city představuje každodenní práci
řídících pracovníků a specialistů při vytváření strategie chytrého
města a při jejím naplňování pomocí projektů moderních technologií. Více o knize
zde ![](../sablona/vice3.gif)
Knihu je
možné zakoupit v e-shopu vydavatelství Profi Press zde ![](../sablona/vice3.gif)
Ing.
Jakub Slavík, MBA – Consulting Services je konzultační firma v oblasti
inovativních technologií pro dopravu a smart city (včetně energetiky a
vodíkových technologií), která rovněž provozuje informační portály www.smartcityvpraxi.cz
a www.proelektrotechniky.cz
a organizuje odborné akce. V rámci našich odborných služeb Vám nabízíme
vypracování strategie smart city, spolupráci na vytváření strategických
dokumentů, vytváření a realizace projektů pro smart city, další odborné
konzultační služby (studie, průzkumy, analýzy), vytváření a realizace
dalších projektů s inovativními technologiemi (automatická vozidla,
vodíkové technologie, elektromobilita aj.), specializované vzdělávací
akce „na klíč“, prezentační a autorské služby (prezentace na
konferencích, portálech). ![](../sablona/vice3.gif)
Nakladatelství GRADA![](../knihy-nasich-autoru/obrazky/Marketing.jpg)
Jakub Slavík
Ve
čtvrtek 16. 1. 2014 vydalo nakladatelství Grada Publishing další knihu
našeho autora. Na trhu ojedinělá publikace je určena všem manažerům a
výkonným pracovníkům organizací, které dodávají veřejné služby
(školství, zdravotnictví, hromadná doprava, sociální služby, veřejná
správa aj.) nebo které je z pozice veřejného zadavatele objednávají.
Zaujme i všechny další čtenáře, jimž není kvalita veřejných služeb
lhostejná a kteří se v tomto směru angažují.
Zkušený autor
čtivým způsobem seznamuje čtenáře se základními principy marketingového
řízení a zákaznicky orientovaného strategického řízení a na
jednoduchých příkladech a případových studiích ukazuje, jak je
aplikovat v prostředí veřejných služeb a co se může stát, nejsou-li
tyto principy využívány. I ve veřejných službách funguje marketingové
řízení se všemi zákonitostmi jako u kteréhokoliv výrobku nebo komerční
služby. Marketingové řízení veřejných služeb je však o to
komplikovanější, že jejich uživatel a jejich objednavatel (plátce)
často nejsou tytéž osoby či organizace a že jejich zájmy mohou být
protichůdné. Přesto je třeba s nimi nakládat jako se zákazníky a dodat
jim hodnotu za peníze.
Více informací s možností zakoupení po
internetu zde
Nakladatelství GRADA![](../knihy-nasich-autoru/obrazky/Financni-pruvodce.jpg)
Jakub Slavík
Publikace
srozumitelně, čtivě a na názorných příkladech seznamuje techniky a
další odborníky bez ekonomického vzdělání se základy finančního řízení
podniků a projektů. Díky knize čtenář porozumí základním principům
finančního řízení v obvyklých situacích, do nichž se může nefinanční
manažer dostat – například hodnocení finančního zdraví podniku,
rozhodování o nákladech a cenách, rozhodování o investičním projektu,
případně rozhodování o akvizici firmy nebo naopak o outsourcingu
činností.
Více informací zde
![](../knihy-nasich-autoru/obrazky/z-inzenyra-manazerem.jpg)
Jakub
Slavík
Publikace jednoduše, čtivě a se spoustou příkladů z
praktického života ukáže technikům bez manažerského vzdělání základní
manažerské dovednosti od řízení sebe sama po vedení týmů a motivaci
druhých. Kromě toho seznámí čtenáře se základy důležitých manažerských
disciplín – podnikatelského plánování a řízení projektů, řízení lidí,
řízení peněz v podniku, marketingového řízení, řízení rizik a
strategického řízení.
Více informací zde
Zde
naleznete v přehledném seznamu popisy principů moderních technologií,
od baterií, LED, palivového či fotovoltaického článku přes
elektromobily, CBTC či kogeneraci až po větrnou, vodní a
jadernou
elektrárnu, ostrovní systémy či smart grid. ![](../sablona/vice3.gif)
Konference
„Elektrické
autobusy pro město“ se již od svého prvního běhu v říjnu
2013 vyprofilovala jako zcela ojedinělá prezentační a vzdělávací akce i
jako místo vzájemné výměny aktuálních zkušeností mezi profesionály z
elektrické osobní dopravy. Díky svému zaměření na konkrétní téma,
konkrétní prezentující a konkrétní publikum se tato konference stala
prostředkem přímé komunikace mezi výrobci elektrobusů a trolejbusů
(včetně jejich komponent a infrastruktury) a jejich provozovateli a
uživateli. V neposlední řadě zde hrají důležitou roli i zástupci
institucí, které rozhodují o financování této dopravy, nebo mají v
tomto ohledu aktuální a spolehlivé informace. Konference „Smart
city v praxi“ je zaměřena především na
ty zástupce měst a obcí a veřejných organizací, kteří se budou
rozhodovat o volbě konkrétních řešení od konkrétního dodavatele pro
definování a naplňování investičních projektů, jimiž je koncept smart
city v daném městě realizován.
Pozvánky
na tyto konference a zprávy z těchto a dalších konferencí naleznete zde.
![](../sablona/vice3.gif)
![](../sablona/zpet.png)
|