Multistandardní dobíjecí stanice ABB rozvíjejí
e-mobilitu
21.3.2013
CCS (Combined Charging System) je nový globální
otevřený standard pro dobíjecí stanice elektromobilů, přijatý hlavními
automobilovými výrobci v Evropě a Severní Americe. Rychlodobíjecí
stanice CCS jsou součástí zkušebních programů pro testování nové
generace elektromobilů. Tento standard nyní získává významnou podporu
ve společnosti ABB, která přichází na trh s portfoliem rychlodobíjecích
stanic pro standardy CHAdeMO a CCS včetně stanice pro oba standardy
současně (viz obrázek).
Multistandardní technologické řešení ABB je schopno bez
problémů integrovat do jedné rychlodobíjecí stanice ve světě používané
dobíjecí standardy CCS a CHAdeMO, aniž by dodavatel zařízení nutil
provozovatele dobíjecí infrastruktury absorbovat vysoké náklady
integrace a testování příslušného software. Síť dobíjecích stanic se
pak může snadno přizpůsobit dobíjecímu standardu elektromobilů, který v
příslušném regionu převažuje. Multistandardní dobíjecí stanice by podle
výrobce měla přijít na evropský trh ve druhém čtvrtletí 2013 a na
americký trh ve druhém pololetí téhož roku.
Toto multistandardní řešení je umožněno především
platformou pro dobíjecí management využívající cloudovou technologii,
díky níž je možné dálkové řízení stanice a využívání rozhraní s
jakoukoliv platební metodou nebo energetickým systémem smart grid.
Multistandardní stanici předcházelo představení
funkčního prototypu dobíjecí stanice pro standard CCS v loňském roce na
veletrzích EV26 v Los Angeles a eCarTec v Mnichově. Portfolio
rychlodobíjecích stanic ABB tak budou tvořit dobíjecí stanice Terra 51
pro standard CHAdeMO, jednoportová 50kW stanice pro standard CCS a 50kW
multistandardními stanice, na vyžádání vybavené rovněž AC výstupem.
Jako logické pokračování současných dobíjecích stanic pro standard
CHAdeMO s výkonem 20 kW, určených pro dobíjení v maloobchodních a
kancelářských areálech, se pro letošek připravují také nové 20kW
stanice ve verzi CCS a multistandardní.
redakce
Foto: ABB
Další informace zde Přečtěte si také další související články z naší rubriky Elektromobilita:
13.5.2014 Na konci dubna 2014 vyhlásil britský místopředseda vlády
Nick Clegg masivní podporu rozvoji individuální elektromobility v zemi
prostřednictvím vládní finanční podpory v celkové výši 500 mil. liber
(cca 17 mld. Kč). Tato podpora staví na čtyřech základních pilířích: 
2.5.2014 Francouzský
region Severní Normandie vyhlásil v dubnu 2014 významnou finanční
podporu pro pořizování osobních nebo užitkových elektromobilů (tj.
vozidel s plně elektrickým pohonem, nikoli hybridních) individuálními
vlastníky nebo organizacemi. Individuální uživatel může nárokovat na nákup
elektromobilu jednorázovou dotaci 5 000 €. 
15.4.2014
V rámci evropského projektu Hydrogen Transport for
European Cities (HyTEC) bylo do dánského hlavního města Kodaň v létě
2013 dodáno na leasing 15 palivočlánkových automobilů
Hyundai. Nyní, po téměř tři čtvrtě ročním
provozu, je zajímavé sledovat jejich výsledky a způsoby využití. 
27.3.2014
Společnost Rotterdamse Taxi Centrale (RTC), jeden z
největších provozovatelů taxislužby v nizozemském Rotterdamu, plánuje
významné rozšíření parku svých elektrických osobních automobilů. RTC
již na zkoušku provozuje dva elektromobily: Tesla Model S pro
„business“ zákazníky a BYD e6 
26.2.2014
V polovině února 2014 došlo k významné události na
světovém trhu rychlodobíjecích stanic: Společnost ABB uzavřela
šestileté strategické partnerství se společností Shenzhen BYD Daimler
New Technology Co., Ltd. (BDNT), která je společným podnikem mezi
čínským výrobcem BYD Auto a německou automobilkou Daimler AG, na výrobu
stejnosměrných rychlodobíjecích stanic pro elektromobily. Tyto nabíjecí
stanice budou určeny pro čínský elektromobil DENZA 
23.1.2014 Jak je zřejmé z článků, které průběžně publikujeme v
naší rubrice Elektromobilita, rozvoj elektrických vozidel nezávislých
na pevné trakční infrastruktuře je
prozatím omezen energetickou kapacitou trakčních baterií a jejich
životností. S převratnou
novinkou přišel koncem loňského roku tým vědců z korejského Gwangju
Institute of Science and Technology: využití grafenového superkapacitoru jako zdroje energie pro
elektrická vozidla.
4.12.2013
Společnost ABB oznámila spolupráci s Letištěm Václava
Havla Praha, kterému zapůjčí zdarma nabíjecí stanici pro stejnosměrné
nabíjení elektromobilů – ABB Terra 51 (standard CHAdeMO) s nabíjecím
výkonem 50 kW. Na projektu
se kromě ABB partnersky podílí také společnost Nissan, která rovněž
zdarma zapůjčuje elektromobil Nissan Leaf 
27.11.2013
Nejen výrobci akumulátorových elektromobilů, ale i
palivočlánkových vozidel se snaží zaujmout zákazníky smluvními a
cenovými balíčky zahrnujícími mimo jiné bezplatnou údržbu a energii po
dobu trvání smlouvy. Takovýto balíček služeb nyní nabízí v USA
společnost Hyundai pro zákazníky svého palivočlánkového automobilu
Hyundai ix35 (viz foto). 
12.7.2013
Společnost OK, provozovatel největší sítě
benzínových čerpacích stanic v Dánsku, ohlásila začátkem července 2013
svoji podporu metanolu jakožto palivu pro palivové články pohánějící
vozidla budoucnosti. OK dnes provozuje 670 ze dvou tisíc čerpacích
stanic v Dánsku a do budoucna hodlá budovat také čerpací stanice na
metanol pro podporu demonstračních automobilů QBEAK poháněných
metanolovými palivovými články. 
11.5.2013 Před pěti lety, na veletrhu HMI 2008, představila
německá společnost Rittal první funkční nabíjecí stanici pro
elektromobily. Zatím se málo ví, že jednu nabíjecí stanici má Rittal
zpřístupněnou široké veřejnosti také v areálu své české dceřiné
společnosti ve Zdibech u Prahy. Stanice je vybavena dvěma zásuvkami –
jednofázovou 16A a třífázovou 63A. Elektrokolo nebo elektromobil si zde
můžete dobít zdarma. 

|