Přečtěte si: Volné vstupenky na veletrh CZECHBUS ZDE |
|
|
Systém ABB TOSA: průběžné dobíjení elektrobusů v Ženevě dostane inteligentní řízení29.9.2017 Dopravní systém kloubových elektrobusů Hess s „bleskovým dobíjením“ ABB TOSA, který je od roku 2013 v provozu v Ženevě, se od roku 2016 na základě úspěšného provozu dále rozšiřuje na novou linku č. 23. V září 2017 zaznamenal tento systém další důležitý milník: Jeho dodavatel, společnost ABB, dostala od ženevského městského dopravce Transports publics genevois (tpg), objednávku na technologii pro inteligentní řízení tohoto systému městské dopravy. Tato technologie zahrnuje řídicí systém SCADA (supervisory control and data acquisition) a software pro správu podnikového majetku (enterprise asset management (EAM), které pomohou nabíjecí systém TOSA optimalizovat. Systém síťového řízení SCADA je založen na portfoliu digitálních řešení ABB Ability™, nabízejícím cloudovou správu zařízení se vzdáleným přístupem v nejrůznějších odvětvích průmyslu, energetiky a dopravy. Tento systém bude využíván pro monitorování a řízení energetické sítě pro nabíjecí stanice a elektrobusy s cílem maximalizovat jejich disponibilitu a efektivnost jejich provozu. Systém SCADA bude integrován se systémem EAM Eclipse Select, založeným rovněž na digitálním řešení Ability, se zabudovanými parametry a harmonogramy podle nejlepší praxe v odvětví. To dále optimalizuje udržovací procesy, umožní rychle reagovat na poruchy a lépe předvídat potřebu údržby. K tomuto účelu poskytuje systém nepostradatelná data v reálném čase. V konečném důsledku tento systém umožňuje optimalizovat celkový provoz elektrobusů a aplikovat systém prediktivní údržby. To má velmi praktické přínosy pro dopravce i pro cestující v podobě nižších provozních nákladů a větší spolehlivosti provozu celého tohoto dopravního systému. Celý projekt je spolufinancován z prostředků Švýcarské federální kanceláře pro energetiku (Bundesamt für Energie – BFE). Foto © ABB Přečtěte si také:Elektrobusy Volvo s průběžným dobíjením standardem OppCharge v Trondheimu24.9.2017 Průběžně dobíjené elektrobusy využívající nabíjecí standard OppCharge se rozvíjejí také v Norsku. Po hlavním městě Oslo bude touto dopravní technologií vybavena městská doprava v Trondheimu, kde tamní dopravce Tide Buss objednal celkem 25 těchto elektrobusů spolu s nabíjecími stanicemi. Vzhledem k poloze Trondheimu na 63° zeměpisné šířky půjde pravděpodobně o dosud nejsevernější projekt průběžně dobíjených elektrobusů. Elektrické hybridy Volvo pro Göttingen: další projekt průběžného dobíjení OppCharge20.9.2017 Dolnosaské německé město Göttingen se stane dalším, na jehož linkách budou provozovány elektrické hybridní (či plug-in hybridní) autobusy Volvo 7900 s průběžným dobíjením pomocí infrastruktury užívající evropský standard OppCharge. Odborná veřejnost o tom byla informována v září 2017. Tři tyto autobusy vyjedou na jaře 2018 na linky Göttingenské MHD, provozované dopravcem Göttinger Verkehrsbetriebe GmbH (GÖVB). Informační systém ViriCiti zvyšuje dojezd a zlepšuje efektivnost elektrobusů Optare3.8.2017 Elektrobusy od Optare, druhého největšího výrobce autobusů ve Velké Británii, jsou známé ve své domovině i jinde – například z úspěšného provozu v Yorku nebo ve švédském Karlstadu. Celkem je jich v Evropě provozováno kolem stovky. Elektrobusy Optare jsou nyní dodávány s řídicím a informačním systémem od nizozemské firmy ViriCiti. Jak byla v červenci 2017 informována široká veřejnost, z této spolupráce nejvíce profitují zákazníci – provozovatelé elektrobusů. Průběžně dobíjené elektrobusy: standard OppCharge dobývá Velkou Británii30.6.2017 Velká Británie je jednou z evropských zemí, která aktivně testuje a rozvíjí provoz elektrobusů. V Nottinghamu jich dnes například jezdí téměř šedesát. Pokud jde o koncept průběžného dobíjení, byla pozornost dosud věnována především indukčním technologiím (viz osm elektrobusů v Milton Keynes). To se nejspíš brzy změní. I do této ostrovní země expanduje evropský nabíjecí standard OppCharge, který si dělá ambice na rozšíření také za oceánem v Kanadě a USA. V Harrogate, historickém lázeňském městě na severu Anglie, bude od roku 2018 jezdit osm elektrobusů Volvo s průběžným dobíjením standardu OppCharge od ABB. Smlouva na dodávku nabíjecích stanic, která je součástí celkového projektu zahájeného v únoru 2017, byla uzavřena v červnu téhož roku. Město Differdange v Lucembursku: čtyři elektrobusy Volvo s nabíjením OppCharge v provozu16.6.2017 Lucembursko, resp. jeho hlavní město Lucemburk, má již od podzimu 2015 zkušenosti s provozem plug-in hybridních autobusy Volvo s průběžným dobíjením podle standardu OppCharge. Provoz elektrických autobusů v této nevelké zemi se od června 2017 rozšířil do dalšího města Differdange. VDL a Heliox: nejrozsáhlejší evropský park průběžně dobíjených elektrobusů bude mít Amsterodam2.6.2017 Nejrozsáhlejší park elektrobusů v Evropě se chystá zprovoznit v roce 2018 Amsterodam. Půjde o celkem 100 kloubových elektrobusů VDL Citea SLFA-180 Electric provozovaných jako dopravní systém v kombinaci se zásuvkovým nabíjením CCS a rychlonabíjením od firmy Heliox. Provozovatelem bude dopravce Connexxion, dceřiná firma společnosti Transdev. Systém kloubových elektrobusů s rychlonabíjením TOSA se rozšiřuje v Ženevě20.7.2016 Dopravní systém kloubových elektrobusů Hess s „bleskovým dobíjením“ ABB TOSA, který je od roku 2013 v provozu v Ženevě, se na základě úspěšného provozu bude rozšiřovat na další linku MHD v tomto městě. V polovině července 2016 podepsali ženevský provozovatel městské dopravy Transports Publics Genevois (TPG) a švýcarský výrobce autobusů a trolejbusů Hess se společností ABB smlouvy na standardní komerční dodávku tohoto nabíjecího systému spolu s jeho vozidlovou částí a trakční výzbrojí pro 12 kloubových elektrobusů. Flash charging: nová technologie dobíjení elektrobusů3.6.2013 Na 60. světovém kongresu UITP (mezinárodní unie veřejné dopravy) v Ženevě na konci května 2013 představila společnost ABB novinku v dobíjení elektrobusů: systém „flash charging“ pod obchodním názvem „TOSA“ (Trolleybus Optimisation Systeme Alimentation), který umožní dobíjení oportunitního elektrobusu (resp. trolejbusu) na zastávce během 15 sekund. Cyklus odborných konferencí „Smart city v praxi“, „Efektivní elektromobilita v organizacích“ a „Elektrické autobusy pro město“Konference
„Elektrické
autobusy pro město“ se již od svého prvního běhu v říjnu
2013 vyprofilovala jako zcela ojedinělá prezentační a vzdělávací akce i
jako místo vzájemné výměny aktuálních zkušeností mezi profesionály z
elektrické osobní dopravy. Díky svému zaměření na konkrétní téma,
konkrétní prezentující a konkrétní publikum se tato konference stala
prostředkem přímé komunikace mezi výrobci elektrobusů a trolejbusů
(včetně jejich komponent a infrastruktury) a jejich provozovateli a
uživateli. V neposlední řadě zde hrají důležitou roli i zástupci
institucí, které rozhodují o financování této dopravy, nebo mají v
tomto ohledu aktuální a spolehlivé informace. Konference „Efektivní
elektromobilita v organizacích“ je první konferencí svého
druhu v ČR,
prezentující elektromobily jako dopravní prostředek pro organizace
soukromého a veřejného sektoru, ne tedy a priori jako luxusní nebo
zábavní předmět pro elektromobilní nadšence a jejich sdružení. Obsah
konference je cíleně zaměřen na organizace a správce jejich vozového
parku. Konference „Smart
city v praxi“ je zaměřena především na
ty zástupce měst a obcí a veřejných organizací, kteří se budou
rozhodovat o volbě konkrétních řešení od konkrétního dodavatele pro
definování a naplňování investičních projektů, jimiž je koncept smart
city v daném městě realizován. |
|
Copyright © 2012 – 2024 Ing. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services |
|