Přečtěte si:  Publikace Elektromobilita v praxi: Jak se zorientovat na poli elektromobility






Pozvánky na akce


Stalo se




















Robustní, hospodárný a elektrický: FUSO představuje novou generaci modelu eCanter

6.3.2023 FUSO, dceřiná společnost koncernu Daimler Truck, kterou na českém trhu zastupuje společnost Mercedes-Benz Trucks Česká republika s.r.o., představila na veletrhu IAA v Hannoveru v září 2022 nový eCanter s elektrickým akumulátorovým pohonem. Jde o novou generaci lehkého rozvážkového vozidla, sesterský produkt osvědčeného modelu Canter s konvenčním vznětovým motorem.

eCanter 9C18e s nástavbou hákového nosiče kontejnerů

Obě modelové řady nabízejí v segmentu lehkých nákladních vozidel inteligentní řešení pro nejrůznější požadavky zákazníků díky své robustnosti ve spojení s vysokou užitečnou hmotností, obratností a spolehlivostí. Značka FUSO přitom ztělesňuje uživatelskou přívětivost a agilní i komfortní jízdní vlastnosti na základě trvale udržitelných a hospodárných technologií pohonu. Jak nová generace modelu eCanter, tak i jeho konvenční sourozenec Canter dokážou přiložit ruku k dílu a s nejrůznějšími nástavbami přepravovat sypký materiál nebo stroje, například na staveništi potřebný bagr, ale také vyklápěcí korby či kontejnery.

Nová generace modelu eCanter je připravena pro ještě ekologičtější a hospodárnější provoz

Značka FUSO ve snaze ještě lépe splnit požadavky zákazníků novou generaci modelu eCanter v mnoha ohledech optimalizovala. Zákazníci mají nyní na výběr šest rozvorů náprav od 2500 do 4750 milimetrů a celkovou hmotnost 4,25 až 8,55 tuny. Nosnost podvozku je až 5 tun. Nová generace modelu eCanter je poháněna elektromotorem o výkonu buď 110 kW (varianty s celkovou hmotností 4,25 a 6 tun), nebo 129 kW (varianty s celkovou hmotností 7,49 a 8,55 tuny), s točivým momentem 430 Nm a optimalizovaným hnacím řetězcem. Nejvyšší rychlost je 89 km/h.

Canter 7C18 – třístranný sklápěč s hydraulickou rukou a drapákem

V závislosti na rozvoru náprav jsou k dispozici tři různé sady akumulátorů: S, M a L. Baterie přitom používají technologii lithium-železo-fosfátových akumulátorových článků (LFP), které se vyznačují především dlouhou životností a větším množstvím využitelné energie. Sada akumulátorů ve variantě S disponuje jmenovitou kapacitou 41 kWh a umožňuje dojezd až 70 kilometrů. U varianty M dosahuje jmenovitá kapacita 83 kWh a dojezd je až 140 kilometrů. Nejvýkonnější sada, varianta L, nabízí jmenovitou kapacitu 124 kWh a dojezd až 200 kilometrů. Díky rekuperaci lze dojezd ještě prodloužit, což současně zkracuje potřebné přestávky kvůli nabíjení.

Co se týká nabíjení sady akumulátorů, je nová generace modelu eCanter kompatibilní se všemi síťovými napětími na nejdůležitějších trzích. Nabíjecí jednotka podporuje nabíjení jak střídavým (AC), tak i stejnosměrným (DC) proudem. Nabíjecím standardem je systém CCS (Combined Charging System). Nabíjet je možné výkonem až 104 kW. V závislosti na sadě akumulátorů lze rychlým, stejnosměrným nabíjením zvýšit stav nabití z 20 na 80 procent kapacity za cca 24 (S), 26 (M) nebo 39 minut (L). V případě nabíjení střídavým proudem (11 a 22 kW) to trvá mezi čtyřmi a šesti hodinami, v závislosti na sadě akumulátorů.

Mnohostranná, komfortní a bezpečná vozidla

Nová generace modelu eCanter, dodávaná se dvěma variantami kabin (standardní = šířka 1,7 metru a komfortní = šířka 2 metry), se vyznačuje nejen ekologickým a ekonomickým celkovým konceptem, ale také mnohostranností. Elektricky poháněné nákladní vozidlo značky FUSO je kompatibilní s mnoha nástavbami typickými pro stavební sektor, například s valníkovými nástavbami nebo sklápěči, a je tak ideální volbou pro nejrůznější aplikace. Nová generace modelu eCanter je mimořádně vhodná pro nástavby i z toho důvodu, že se na přání bude dodávat přímo z výroby s mechanickým pomocným pohonem hydraulických agregátů.

eCanter 9C18e se skříňovou nástavbou a hydraulickou nakládací plošinou

Vysokou míru komfortu pro řidiče a bezpečnosti pro všechny účastníky silničního provozu zajišťuje velký počet asistenčních funkcí a dalších zařízení. Mezi pozoruhodné prvky standardní výbavy patří mimo jiné multifunkční volant s tlačítky pro ovládání zcela digitálního panelu sdružených přístrojů na displeji LCD, světlomety LED, které vydávají v porovnání s halogenovými verzemi o 30 procent jasnější světlo, a zlepšují tak viditelnost, funkce Autolight pro automatické ovládání světlometů v závislosti na světelných podmínkách a inteligentní asistent dálkových světel.

Z důvodu bezpečnosti jsou sady akumulátorů uloženy pod rámem podvozku vozidla uvnitř velmi tuhé ocelové konstrukce, která slouží také jako ochrana sady akumulátorů při čelním nebo bočním nárazu. V případě nehody senzor nárazu automaticky deaktivuje vysokonapěťový systém. Nová generace modelu eCanter je standardně vybavena externím výstražným akustickým systémem AVAS (Acoustic Vehicle Alerting System), který zlepšuje akustické vnímání vozidla například chodci nebo cyklisty. Kromě toho zvyšuje standardně montovaný asistent pro odbočování, Active Side Guard Assist, bezpečnost při odbočování vpravo. Rovněž standardně dodávaná nová generace asistenta pro nouzové brzdění s rozpoznáváním chodců, Active Brake Assist, minimalizuje nebezpečí kolize s překážkou vpředu.

Kompetentní poradenství pro elektromobilitu střiženou na míru

Vzhledem k tomu, že elektromobilita je mnohem více než jen novým pohonem, integruje značka FUSO novou generaci modelu eCanter do obchodního ekosystému, který zahrnuje také nástroje a poradenství pro vysokou úroveň využití vozidla a optimalizaci celkových nákladů na vlastnictví TCO (Total Cost of Ownership). Prodejci FUSO budou schopni nabídnout každému zákazníkovi zcela individuální provozní kalkulaci pro model eCanter. Zákazníci mohou kromě toho získat rozsáhlé poradenství týkající se infrastruktury pro stejnosměrné nabíjení a kompletní balíček služeb od nabíjecí techniky přes její instalaci až po schválení provozovatelem elektrické sítě, a to díky strategickým partnerstvím, jako například se společností Siemens.

eCanter v České republice

Výroba nové generace eCanteru začne v dubnu 2023. Prodej v ČR začíná též v dubnu a první vozidla bude možné vidět a vyzkoušet ve druhé polovině letošního roku. Servis i prodej značky Fuso zajišťuje v ČR již řadu let síť autorizovaných zástupců značky Mercedes-Benz. Více informací najdete na stránkách www.fuso-trucks.cz.

Zdroj: Mercedes-Benz Trucks ČR

Obrázky ©  Daimler Truck AG

Podrobné informace o eCanteru bylo možné získat na konferenci "Smart city v praxi VIII", zprávu z této konference spolu s prezentací Mercedes-Benz Trucks ČR ke stažení naleznete ZDE.

Přečtěte si také:

Moderní technologie i příroda ve městě, veřejné i soukromé finance, dobré i méně dobré příklady z praxe: zpráva z konference Smart city v praxi VIII

22.3.2023 Dne 21. března 2023 proběhl, opět jako doprovodný program veletrhu AMPER 2023 další, již osmý, ročník tradiční konference pořádané provozovateli tohoto portálu, konzultační firmou Ing. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services. Konference o 90 účastnících, převážně z municipalit a městských služeb, se konala pod záštitou místopředsedy vlády pro digitalizaci a ministra pro místní rozvoj a primátorky statutárního města Brna.


eBTM: Systém teplotního managementu trakčních baterií od Webasto prodlužuje dojezd těžkých elektrických vozidel a životnost baterií

31.1.2023 Jak ukazuje tabulka v naší škole baterií, teplota trakčních baterií významně ovlivňuje jejich reálně možnou kapacitu a životnost měřenou počtem nabíjecích a vybíjecích cyklů, které jsou navzájem ve vztahu nepřímé úměry. Nastavení teploty baterií na optimální teplotu, tedy jejich chlazení nebo ohřívání, umožňuje systém bateriového managementu (eBTM), který v lednu 2023 představil odborné veřejnosti výrobce topných a chladicích systémů Webasto.


Elektrifikace, automatizace, standardizace řešení a inovativní přístupy v ulicích i na kolejích: zpráva z konference Elektrické autobusy a vlaky pro město XI

23.11.2022 Jako již tradiční doprovodný program veletrhu Czechbus se 23. 11. 2022 v Kongresovém sále Výstaviště Praha-Letňany konala konference Elektrické autobusy a vlaky pro město XI, pořádaná provozovateli tohoto portálu. Bylo to opět pod záštitou Sdružení dopravních podniků ČR, s jehož významnou spoluprací tato série úspěšných konferencí v roce 2013 začala.


Naše konference o elektrických autobusech od letoška také o vlacích a souvisejících inovativních technologiích

7.6.2022 Na letošním veletrhu Czechbus 2022 bude 23. listopadu 2022 opět doprovodným programem naše tradiční konference o elektrických autobusech, jejíž desáté jubileum proběhlo, vzdor všem nepříznivým okolnostem, při plném zájmu a účasti na loňském Czechbusu. U příležitosti zahájení druhé dekády těchto našich konferencí jsme se rozhodli rozšířit jejich záběr, a konference tak budou pokračovat jako Elektrické autobusy a vlaky pro město.


Úspěšné zavádění „chytré“ elektromobility: efektivní využití elektrických vozidel, nabíjecí infrastruktury a moderních digitálních technologií

18.5.2022 Dne 17. května 2022 proběhla v areálu brněnského výstaviště jako doprovodný program veletrhu AMPER 2022 odborná konference k tématu elektromobility, pořádaná provozovateli tohoto portálu, konzultační firmou Ing. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services. Tematicky navazovala na šířeji pojatou nedávnou konferenci Smart city v praxi VII  a stejně jako ona se konala v hybridním formátu, tj. prezenčně a zároveň v přenosu online. 


Škola baterií na portále Proelektrotechniky.cz se představuje

30.11.2020 Stejně jako osobní automobilová doprava i veřejná doprava a nákladní doprava stále více směřuje ke snižování emisí. V naší škole baterií, postupně uveřejňované na portále Proelektrotechniky.cz, se zaměříme na oblasti dopravy, kde se používají baterie. Právě baterie budou nedílnou součástí všech vozidel, která aktivně snižují množství emisí, ať už jsou to hybridní vozidla, čistě elektrická nebo ty s pohonem na palivové články. 


Cyklus odborných konferencí „Smart city v praxi“, „Efektivní elektromobilita v organizacích“ a „Elektrické autobusy pro město“

Konference „Elektrické autobusy pro město“ se již od svého prvního běhu v říjnu 2013 vyprofilovala jako zcela ojedinělá prezentační a vzdělávací akce i jako místo vzájemné výměny aktuálních zkušeností mezi profesionály z elektrické osobní dopravy. Díky svému zaměření na konkrétní téma, konkrétní prezentující a konkrétní publikum se tato konference stala prostředkem přímé komunikace mezi výrobci elektrobusů a trolejbusů (včetně jejich komponent a infrastruktury) a jejich provozovateli a uživateli. V neposlední řadě zde hrají důležitou roli i zástupci institucí, které rozhodují o financování této dopravy, nebo mají v tomto ohledu aktuální a spolehlivé informace. Konference „Smart city v praxi“ je zaměřena především na ty zástupce měst a obcí a veřejných organizací, kteří se budou rozhodovat o volbě konkrétních řešení od konkrétního dodavatele pro definování a naplňování investičních projektů, jimiž je koncept smart city v daném městě realizován.

Pozvánky na tyto konference a zprávy z těchto a dalších konferencí naleznete zde.


 

Naše tipy

























Copyright © 2012 – 2024 Ing. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services