Přečtěte si:  Volné vstupenky na veletrh CZECHBUS ZDE






Pozvánky na akce


Stalo se


















HSA40: první helikoptérový satelitní komunikační systém na světě

11.4.2013 Na konci března 2013 dodala společnost Mitsubishi Electric Corporation první helikoptérový satelitní komunikační systém na světě japonské Agentuře pro požární ochranu a krizové řízení (FDMA). V těchto dnech by měl být systém uveden do provozu poté, co bude jeho mobilní část instalována na vrtulníku tokijské hasičské záchranné služby a pevná část v tokijské hasičské stanici a v areálu FDMA. Systém HSA40 bude sloužit k získávání informací pro rychlou odpověď na krizové situace, jako jsou požáry nebo jiné katastrofy.

V současné době se k tomuto účelu používá přímé TV spojení mezi helikoptérou, sledující mimořádnou událost, a místem řízení události. Přenos zpravidla probíhá přes pozemní přenosovou stanici, umístěnou v blízkosti události. TV signál však může být rušen horami, budovami nebo jinými objekty.

Systém HSA40 naproti tomu obousměrně a naprosto spolehlivě komunikuje video a hlasová data mezi helikoptérou a základnou kdekoliv v zemi přes satelit, bez potřeby dalších přenosových stanic. Přenášený signál není rušen horami nebo pozemními objekty. Stabilita videopřenosu je zajištěna přerušovaným vysíláním synchronizovaným s otáčkami rotorových listů helikoptéry. Přenos používá nejnovější technologii komprese obrazu typu H.264/MPEG-4 Advanced Video Coding pro vysoce rozlišitelné zobrazení v reálném čase.

Přijatá data z helikoptéry lze dále podle potřeby přenášet pomocí standardních pozemních prostředků

K příznivým provozním vlastnostem tohoto systému patří i malá hmotnost jeho mobilní části, která činí v součtu cca 55 kg (bez kamery), a její nízké nároky na spotřebu elektřiny, které umožňují využít k jejímu provozu běžné zdroje elektrické energie ve vrtulníku.

redakce Proelektrotechniky.cz

Foto: Mitsubishi.com

Další informace zde

Přečtěte si také další související články:

Oslon Compact SFH 4710: účinná infračervená LED pro průmyslové aplikace

5.2.2014 Infračervená LED s produktovým označením Oslon Compact SFH 4710 od Osram Opto Semiconductors, uvedená na trh ve druhé polovině ledna 2014, nabízí mnohostranná řešení pro bezpečnostní a průmyslové aplikace a je zajímavá svými užitnými vlastnostmi. Tato infračervená LED s vlnovou délkou světla 850 nm má optický výkon 270 mW při provozním proudu 500 mA. Je konstruována speciálně pro průmyslové využití  


BME280: první integrovaný senzor teploty, tlaku a vlhkosti

9.1.2014 Společnost Bosch Sensortec představila na začátku roku 2014 unikátní produkt: BME280 Integrated Environmental Unit (integrovaná jednotka pro prostředí), který jako první na světě sdružuje do jednoho senzoru měření teploty, tlaku a vlhkosti. Tento senzor je nyní k dispozici omezenému  okruhu zákazníků. 


Polovodičové relé PhotoMOS optimalizované pro proudy do 1 A

13.6.2013 Nový typ polovodičového relé PhotoMOS – CxR10, se kterým přichází na trh Panasonic, patří k úspěšné řadě s nízkými hodnotami kapacity a rezistivity. Speciálně v měřících aplikacích je kladen důraz na malou výstupní kapacitu rozepnutých kontaktů a zároveň na nízké hodnoty odporu při sepnutí při vysokofrekvenční zátěži. 


Detekce osob triangulačním měřením – alternativa pro kamery a snímání teploty

10.6.2013 Počítání zákazníků v obchodech nebo cestujících městské hromadné dopravy přináší technické problémy, a to vzhledem k oblečení, které se liší barvou, materiálem a povrchovou strukturou. Kamery nebo technologie termosnímání jsou velmi přesné a umožňují velmi detailní nastavení parametrů, nicméně integrace je složitý proces s vyššími vstupními investicemi. Zajímavou alternativou jsou optické senzory Panasonic využívající technologii triangulačního měření 


Průlom v bezpečnostní technice: kamera citlivá na 6 tisícin luxu

26.4.2013 Průlomová řešení v bezpečnostní technice představují kamery DINION starlight HD 720p a FLEXIDOME starlight HD 720p RD, které v dubnu 2013 představil jejich výrobce, společnost Bosch Security Systems. Tyto kamery jsou konstruovány pro fungování při extrémně nízké intenzitě osvětlení. Zobrazují ostrý obraz v barvách při intenzitě osvětlení 0,017 lx a černobílý obraz při intenzitě osvětlení 0,0057 lx. Jednoduše řečeno, tyto kamery ukazují barevný obraz tam, kde jiné jsou schopny zobrazit pouze černobílý, a černobílý obraz, kde jiné nezobrazí vůbec nic. 


Revoluce v GPS: Navigování družic na daleké oběžné dráze

20.4.2013 Družice, sloužící k GPS navigaci – například v rámci systému Galileo provozovaného pod Evropskou vesmírnou agenturou ESA – se pohybují na oběžné dráze cca 23 tisíc km od zemského povrchu a zaměřují svůj signál přímo na Zemi. Kromě pozemských uživatelů využívají jejich služby i družice, pohybující se na nižších hladinách, pokud jsou vybaveny GPS přijímačem. Automaticky tak mohou upravovat svoji polohu s minimálními zásahy ze Země. 



Oceněno v soutěži Zlatý Amper 2013: bezdrátová technologie IQRF Smart House

26.3.2013 Na mezinárodní výstavě AMPER 2013 získala čestné uznání v soutěži Zlatý Amper technologie IQRF Smart House pro bezdrátovou komunikaci v budovách od společnosti MICRORISC. Tato technologie je určena výrobcům elektrických či elektronických zařízení, kterým umožňuje rychle, snadno a ekonomicky inovovat stávající zařízení a jejich rozšířením o možnost bezdrátové komunikace je integrovat do větších systémů bez nutnosti programování a bez znalosti RF. Díky tomu se mohou výrobci soustředit na své know-how, bez náročného vývoje bezdrátového řešení. 

 


GOCE: první seismometr na oběžné dráze

10.3.2013 Družice GOCE (Gravity field and steady-state Ocean Circulation Explorer) je družicí Evropské vesmírné agentury ESA, jejímž posláním je velmi podrobně mapovat gravitační pole planety Země. Na oběžnou dráhu byla vypuštěna v roce 2009 a krouží zde ve výši cca 270 km nad zemským povrchem, nejníže ze všech družic. Při vyhodnocování výsledků měření se začátkem března 2013 ukázala překvapivá věc: Tato družice zachytila zvukové vlny ze zemětřesení v Japonsku v březnu 2011. Toto zjištění znamená průlom v seismologii 


Mobilní detekční systém pro ostrahu stíhaček

28.2.2013 Ve chvíli, kdy nadzvukové letouny JAS 39 Gripen dosednou na zem, potřebují hlídat. Kdysi je chránila pozemní jednotka, kterou však v dnešní době nahrazuje moderní a sofistikovaná technika ‒ mobilní detekční systém. 



IMOTHEB: Projekt pro zdokonalení průmyslových laserů

25.2.2013 Diodové vysoce výkonné laserové systémy pro opracovávání materiálů, jako řezání nebo sváření, hrají v průmyslu stále důležitější roli. Jejich výhodou oproti jiným typům průmyslových laserů jsou nižší provozní náklady, vyšší výkonnost a menší velikost. Tento typ laserů je také stále důležitější při opracovávání optických materiálů. S rozšiřováním jejich použití roste celkový důraz na jejich nákladovou efektivnost. Vývoj v této oblasti se zaměřuje na zvyšování výkonů a zároveň snižování nákladů laserových systémů. 


Projekt MEMS2015: nový přístup k vývoji MEMS

20.2.2013 Mikro-elektromechanické systémy (MEMS) stojí na prahu revoluce: V rámci projektu „Circuit Diagram-Based Design of MEMS for Applications in Optics and Robotics“ (Navrhování MEMS pro aplikace v optice a robotice pomocí obvodového schématu), zkráceně MEMS2015, se připravuje první univerzální metoda pro navrhování MEMS. Ta by měla vyplnit mezeru mezi elektronikou a mechanikou při jejich návrhu, výrobě a následné integraci do produktů.  


Oslon black SFH 4725S: „tajný agent“ od OSRAMu

9.2.2013 Bezpečnostní zařízení v bankách, na hraničních přechodech, ale i ve strojních zařízeních potřebují být vybaveny světelným zdrojem, který může detekovat kamera, ale lidskému oku má zůstat neviditelný. K tomuto účelu se dnes nejčastěji používají LED zdroje se světlem o vlnové délce 850 nm. To však zcela neviditelné není ...->


Automatické řízení automobilů: realita blízké budoucnosti

11.1.2013 Dílčí elektronické systémy nabízející pomoc řidičům automobilů již dnes běžně fungují v praxi. Patří mezi ně například systémy sledující rychlost a vzdálenost mezi vozidly, varující před dopravními zácpami a pomáhající při parkování. V několika nejbližších letech tyto systémy pomohou řidičům při řízení v dopravních zácpách ...->



 

Naše tipy

























Copyright © 2012 – 2024 Ing. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services