Přečtěte si: Publikace Elektromobilita v praxi: Jak se zorientovat na poli elektromobility |
|
|
EVolution EMC®: Kabelová vývodka EMC s lisovaným kontaktem pro stínící pletenec kabelu zlepšuje instalace v elektrických vozidlech17.10.2022 Požadavky na odolnost elektrických instalací proti elektromagnetickému rušení (EMC) nejsou v oboru elektrických dopravních prostředků novinkou. Nicméně výkon moderních hnacích ústrojí a jejich vysokonapěťové systémy výrazně zvyšují požadavky na používané EMC vývodky. Vstříc těmto požadavkům vychází kabelové vývodky EVolution EMC® od švýcarského výrobce AGRO AG, jejichž distributorem v ČR je společnost Schmachtl CZ. Uplatnění pro tyto vývodky lze nalézt ve všech druzích elektrických vozidel, ať už napájených za jízdy z vnějšího zdroje, bateriových nebo palivočlánkových (vodíkových). Vývodky se uplatní u vnitřních rozvodů elektrické energie pro trakci i pro pomocná zařízení. V prvním jmenovaném případě tedy například u palubních nabíječek, vysokonapěťových a DC/DC měničů, vodíkových palivových článků nebo u brzdových odporníků. Ve druhém případě je to u vzduchových kompresorů, chladicích zařízení, klimatizačních jednotek, servopohonů apod. Tato vývodka má stupeň krytí IP68. Rozsah provozních teplot je v rozmezí –40 °C až +140 °C. Bližší popis vývodky je zřejmý z obrázku. ZVĚTŠIT OBRÁZEKMezi hlavní výhody kabelových vývodek EVolution EMC® patří: • rychlá instalace v dopravních prostředcích, umožňující opakovanou montáž v předepsaných intervalech, • možné nastavení orientace upnutého kabelu rotací podle jeho podélné osy, • konstrukční řešení zaměřené na usnadnění údržby a oprav instalace a s tím související významnou úsporu času a nákladů při údržbě a opravách, • vysoká odolnost pro svodové proudy, • dobré stínící vlastnosti, • obsah olova v materiálu <0,1 %, splňují požadavky směrnice RoHS, • přizpůsobeny velikosti obvykle používaných kabelů, • spolehlivá předmontáž kontaktního kotouče na kabel díky ručně ovládanému lisovacímu zařízení, • AXI-PRESS – ručně ovládané bateriové lisovací zařízení pro předepsané lisovací matrice (viz obrázek vpravo), • podpora traceability produktu i montážního procesu. Podrobné informace k této vývodce lze získat i na konferenci Elektrické autobusy a vlaky pro město XI. redakce Proelektrotechniky.cz Obrázky © Schmachtl CZ Další informace na www.schmachtl.cz a také ZDE Přečtěte si také: Bad Birnbach podruhé: Když to lidé autonomním minibusům trochu zkomplikují, ale přesto spolehlivě jezdí24.8.2022 Od naší reportáže o autonomním elektrickém minibusu v bavorském Bad Birnbachu uplynulo čtyři a půl roku. Od té doby se tento zajímavý projekt dále úspěšně rozvíjí. Bylo tedy na čase si jej opět prohlédnout zblízka. Naše zkušenost ze srpna 2022 potvrdila to, co známe i z provozu automatických vlaků: Technika funguje nejlépe, když jí to člověk nekomplikuje, ale i takový případ je řešitelný. Nejstarší brněnská elektroloď Brno opět brázdí vlny Prýglu18.8.2022 Loď Brno se po nucené přestávce znovu vrací na hladinu Brněnské přehrady, jíž se v Brně neřekne jinak než Prýgl. V uplynulých měsících prošla kompletní rekonstrukcí elektroinstalace. Historická, jednopalubová loď Brno (viz foto) tak doplní šestici elektrických lodí brněnského dopravního podniku. Velmi lehká dráha: Testovací vozidlo Very Light Rail v Coventry bude nabíjeno standardem OppCharge21.7.2022 Projekt Very Light Rail ve středoanglickém průmyslovém Coventry si vytknul za cíl vyprojektovat a otestovat inovativní systém lehké městské kolejové dopravy, maximálně efektivní z pohledu investice i provozu. Ve třetím červencovém týdnu 2022 zaznamenal tento projekt důležitý milník: Na testovací trati byl uveden do provozu nabíjecí stojan standardu OppCharge od švýcarského dodavatele Furrer+Frey. Naše konference o elektrických autobusech od letoška také o vlacích a souvisejících inovativních technologiích7.6.2022 Na letošním veletrhu Czechbus 2022 bude 23. listopadu 2022 opět doprovodným programem naše tradiční konference o elektrických autobusech, jejíž desáté jubileum proběhlo, vzdor všem nepříznivým okolnostem, při plném zájmu a účasti na loňském Czechbusu. U příležitosti zahájení druhé dekády těchto našich konferencí jsme se rozhodli rozšířit jejich záběr, a konference tak budou pokračovat jako Elektrické autobusy a vlaky pro město. Palivočlánkový kolejový stroj pomůže ekologické údržbě tratí, zvláště u metra a tramvají6.6.2022 Při provozu kolejových vozidel vytvářejí jejich kovová kola na kovových kolejnicích časem nerovnosti a deformují jejich profil, což může ohrozit bezpečnost. Proto je třeba tvar kolejnic udržovat broušením a frézováním (viz foto kolejnice před a po takovéto údržbě). Železniční správy a dopravci k tomuto účelu používají pracovní vlaky poháněné dieselovými motory. Palivočlánkový vlak Alstom se představuje české veřejnosti24.5.2022 Ve dnech 17. – 25. května 2022 probíhá v ČR unikátní prezentační railshow palivočlánkového vlaku Alstom Coradia iLint, který již slouží cestujícím v Německu a jejich další rozšíření na německých tratích se připravuje. Palivočlánkové elektrické jednotky se tak ukazují být funkční bezemisní alternativou pro dieselové osobní vlaky na neelektrifikovaných regionálních tratích. Úspěšné zavádění „chytré“ elektromobility: efektivní využití elektrických vozidel, nabíjecí infrastruktury a moderních digitálních technologií18.5.2022 Dne 17. května 2022 proběhla v areálu brněnského výstaviště jako doprovodný program veletrhu AMPER 2022 odborná konference k tématu elektromobility, pořádaná provozovateli tohoto portálu, konzultační firmou Ing. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services. Tematicky navazovala na šířeji pojatou nedávnou konferenci Smart city v praxi VII a stejně jako ona se konala v hybridním formátu, tj. prezenčně a zároveň v přenosu online. Elektrické autobusy efektivně: právě vydávaná volně přístupná publikace nabízí bázi znalostí a návod k přípravě kvalitního projektu elektrifikace městských autobusů12.5.2022 Elektrifikace městských autobusových parků pomocí bateriových, superkapacitorových nebo palivočlánkových (vodíkových) zdrojů energie se stává stále aktuálnějším tématem, a to z řady důvodů. Jako důležitý příspěvek ke zmírnění klimatických dopadů je zakotvena v evropské a domácí legislativě. Významné jsou i ekologické a zdravotní přínosy elektrických autobusů. V neposlední řadě znamená elektrifikace používání zdroje energie, který není jednoznačně podmíněn dovozem fosilních paliv ze zahraničí. |
|
Copyright © 2012 – 2024 Ing. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services |
|