Škoda Auto sází na fotovoltaiku
31.10.2023
Škoda Auto je jednou z průmyslových společností,
které mají jako součást své strategie uhlíkově neutrální výrobu do roku
2030. Závod ve Vrchlabí, jako první ze tří závodů Škoda Auto, tohoto
milníku dosáhl již v roce 2020.
Ve spolupráci se společnostmi ČEZ ESCO a ŠKO-ENERGO
automobilka v poslední den října 2023 uvedla do provozu tři střešní
fotovoltaické systémy ve svém hlavním závodě v Mladé Boleslavi a v
logistickém centru Škoda Parts Center.
Na střechách v Mladé Boleslavi bylo instalováno celkem 5
468 solárních modulů. Plocha osazená panely činí přes 10 000 m2, což
pro představu odpovídá více než 15 tenisovým kurtům.
Výkon elektrárny je 2,2 MW. Předpokládá se roční výroba
elektrické energie více než 2 GWh. S tímto objemem energie je možné
například plně nabít cca 25 000 vozů Enyaq 85.
První spolupráce společností Škoda Auto, ČEZ ESCO a
ŠKO-ENERGO na solárních systémech začala koncem roku 2019 vybudováním
fotovoltaiky na servisním centru Škoda Auto v Kosmonosech. Tamní
fotovoltaika pokrývá plochu více než 2 200 m2, má výkon 441 kWp a ročně
vyrobí téměř 17 % energetické spotřeby Servisního centra.
redakce
Proelektrotechniky.cz
Foto © ČEZ
Další
informace zde
Přečtěte
si také:
27.10.2023 Vláda
ČR schválila v druhé polovině října 2023 návrh
klimaticko-energetického plánu (dále „plán“). Ten nastiňuje způsob, jak
česká ekonomika projde procesem dekarbonizace a plnění svých evropských
klimaticko-energetických závazků do roku 2030. Plán připravilo
Ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO) ve spolupráci s Ministerstvem
životního prostředí (MŽP). 
3.10.2023 Praktické
realizaci konceptu smart city napomůže publikace MMR ČR s názvem „Aby
chytré město nebylo hloupé“, která právě vychází v jeho edici ObcePro.
Publikaci zpracoval autorský tým provozovatelů a spolupracovníků tohoto
portálu pod vedením Jakuba Slavíka, zkušeného konzultanta a autora
čtivě podaných odborných manažerských publikací. Publikace je přehledně
členěna do tematických okruhů, jako např. strategie smart city,
inteligentní městská mobilita, inteligentní energetika a služby,
informační a komunikační technologie nebo spolupráce veřejného a
soukromého sektoru. 
7.9.2023 Boom
instalací
fotovoltaik, baterií a tepelných čerpadel znamenal v posledních
měsících v České republice vznik stovek nových instalačních firem.
Úroveň jejich zkušeností v oboru, a tím i kvalita instalací a servisu,
je často kolísavá, což může vést k závadám a v krajních případech i k
haváriím nebo požárům. Skupina ČEZ k tomu na začátku září 2023
zveřejnila některá důležitá doporučení, která ve výsledku mohou
předejít škodám nejen na majetku, ale i na zdraví či životech lidí. 
Konference
„Elektrické
autobusy pro město“ se již od svého prvního běhu v říjnu
2013 vyprofilovala jako zcela ojedinělá prezentační a vzdělávací akce i
jako místo vzájemné výměny aktuálních zkušeností mezi profesionály z
elektrické osobní dopravy. Díky svému zaměření na konkrétní téma,
konkrétní prezentující a konkrétní publikum se tato konference stala
prostředkem přímé komunikace mezi výrobci elektrobusů a trolejbusů
(včetně jejich komponent a infrastruktury) a jejich provozovateli a
uživateli. V neposlední řadě zde hrají důležitou roli i zástupci
institucí, které rozhodují o financování této dopravy, nebo mají v
tomto ohledu aktuální a spolehlivé informace. Konference „Smart
city v praxi“ je zaměřena především na
ty zástupce měst a obcí a veřejných organizací, kteří se budou
rozhodovat o volbě konkrétních řešení od konkrétního dodavatele pro
definování a naplňování investičních projektů, jimiž je koncept smart
city v daném městě realizován. Konference „Efektivní
elektromobilita v organizacích“
je určena odborné veřejnosti z řad průmyslu a ostatních relevantních
organizací, správcům jejich vozového parku, dalším zájemcům o tuto
problematiku, příp. školám či městským službám.
Pozvánky
na tyto konference a zprávy z těchto a dalších konferencí naleznete zde.

Marketing
je řídící proces pro identifikaci, předvídání a uspokojování požadavků
zákazníků za účelem dosažení zisku. Takto vymezený marketing
představuje řešení několika základních otázek, jakými jsou identifikace
potřeb zákazníků, vymezení cílových segmentů trhu a vytváření
konkurenční výhody pro každý z nich. Tak rozumí marketingu i naše
konzultační firma a její tým. Její služby orientované na marketingové
řízení v soukromém i veřejném sektoru mohou jejich zákazníkům významně
přispět k efektivnímu oslovování trhu. Další podrobnosti k nabízeným
službám jsou k dispozici zde 
1.7.2022 Jste
výrobce inovativních technologií nebo dodavatelé
služeb s bohatými zkušenostmi z trhu soukromého podnikání, které nyní
hodláte dále zúročit na trhu veřejných služeb? Pak mám pro Vás dvě
zprávy. Ta špatná je, že ve veřejných službách je, oproti trhu
soukromého podnikání, všechno úplně jinak a mnohem složitější. Ta dobrá
je, že vás umíme naučit, jak tomuto trhu porozumět tak, abyste i na něm
uspěli. 

|