Přečtěte si: Volné vstupenky na veletrh CZECHBUS ZDE |
|
|
Francie schválila zákon na podporu nabíjecích stanic pro elektromobily13.8.2014 Na konci července 2014 schválil francouzský parlament zvláštní zákon, podporující skrze daňové úlevy pro firmy rozvoj nabíjecích stanic pro elektromobily. Podmínkou přiznání daňových úlev je působnost žadatele alespoň ve dvou regionech Francie a prokázání vyváženého rozvoje nabíjecích stanic v těchto regionech. Předpokládá se, že v důsledku tohoto zákona by počet dobíjecích stanic v zemi mohl vzrůst do roku 2030 ze současných 10 tisíc na cca 7 miliónů. V současné době je ve Francii, podle odhadů Národní Asociace pro elektromobilitu, cca 36 tisíc elektromobilů, tj. cca 0,1 % veškerých vozidel. V přepočtu na geografické ukazatele tedy v současné době ve Francii připadá 1 elektromobil na cca 1,7 tis. obyvatel a jedna nabíjecí stanice na 55 km2. Pro srovnání, v ČR dnes připadá, podle údajů European Electro-mobility Observatory, jeden elektromobil (včetně elektrických nákladních automobilů) na cca 40 tisíc obyvatel a jedna nabíjecí stanice na cca 880 km2, resp. na 350 km2 (se zahrnutím odhadovaného počtu soukromých dobíjecích stanic). V Paříži zároveň schválilo místní zastupitelstvo vybudování sítě celkem 180 veřejných nabíjecích stanic do roku 2015 ve všech městských čtvrtích v areálech zvláště určených pro dobíjení elektromobilů, elektrických nákladních automobilů a elektrokol. redakce Proelektrotechniky.cz Ilustrační foto: archiv redakce Přečtěte si také:Zem2ALL: micro-grid pro španělský projekt e-mobility30.7.2014 Španělská Malaga je jedním z evropských průkopníků rozvoje elektromobility v rámci konceptu smart cities. Na našem portále jsme o ní již psali v souvislosti s projektem Victoria pro staticko-dynamické dobíjení elektrobusů. Kromě toho zde běží projekt Zem2ALL (zero emission mobility to all, neboli nulově emisní mobilita pro všechny), zaměřená na rozvoj individuální elektromobility. Jak byla v červenci 2014 informována odborná veřejnost, tento projekt bude mít nyní vlastní rozvodný systém typu micro-grid, určený pro výrobu a nabíjení elektromobilů s využitím obnovitelných zdrojů energie. Britská vláda podpoří individuální elektromobilitu13.5.2014 Na konci dubna 2014 vyhlásil britský místopředseda vlády Nick Clegg masivní podporu rozvoji individuální elektromobility v zemi prostřednictvím vládní finanční podpory v celkové výši 500 mil. liber (cca 17 mld. Kč). Tato podpora staví na čtyřech základních pilířích: Region Severní Normandie podporuje individuální elektromobilitu2.5.2014 Francouzský region Severní Normandie vyhlásil v dubnu 2014 významnou finanční podporu pro pořizování osobních nebo užitkových elektromobilů (tj. vozidel s plně elektrickým pohonem, nikoli hybridních) individuálními vlastníky nebo organizacemi. Individuální uživatel může nárokovat na nákup elektromobilu jednorázovou dotaci 5 000 €. Výsledky průzkumu mezi uživateli elektromobilů v Německu31.3.2014 Německý Institut pro dopravní výzkum při Německé centrále pro letectví a kosmonautiku (DLR) zveřejnil v březnu 2014 výsledky průzkumu mezi více než 3000 uživateli elektromobilů a plug-in hybridních automobilů, soukromými i firemními. Jeho cílem byl získat celkový pohled těchto uživatelů na elektromobilitu z hlediska jejich motivace a očekávání. 87 % z 3111 dotázaných vlastní elektromobil na baterie. Rotterdam významně rozšiřuje park elektrických taxi27.3.2014 Společnost Rotterdamse Taxi Centrale (RTC), jeden z největších provozovatelů taxislužby v nizozemském Rotterdamu, plánuje významné rozšíření parku svých elektrických osobních automobilů. RTC již na zkoušku provozuje dva elektromobily: Tesla Model S pro „business“ zákazníky a BYD e6 Nizozemí: nejhustší národní síť rychlonabíjecích stanic pro elektromobily11.7.2013 Prozatím nejdokonalejší síť rychlonabíjecích stanic pro elektromobily bude mít do dvou let Nizozemí. Jejím dodavatelem bude společnost ABB a provozovatelem nizozemská firma Fastned, která si ABB jakožto dodavatele oficiálně vybrala začátkem července 2013. Síť bude zahrnovat 200 dobíjecích stanic umístěných podél nizozemských dálnic a vybavených multistandardními rychlodobíjecími zařízeními ABB Studie pro Baden-Württembersko: významný podíl vodíkové elektromobility od 20256.4.2013 Německý Fraunhofer Institut pro systémy solární energie (ISE) zpracoval koncem března 2013 studii „Vodíková infrastruktura pro trvale udržitelnou mobilitu – současný vývoj a potřeba výzkumu“. Studie byla zadána Ministerstvem pro životní prostředí, klima a energetiku spolkové země Baden-Württembersko skrze organizaci E-mobil GmbH – Zemskou agenturu pro elektromobilitu a technologii palivových článků. Get e-ready: 750 elektromobilů pro stuttgartský region16.3.2013 Do roku 2015 má být ve stuttgartském regionu v Německu nově registrováno 750 elektrických a hybridních vozidel, která budou užívána a zkoušena v běžném každodenním provozu. Pomůže tomu projekt „Get e-ready“ vyhlášený v polovině března 2013, pro nějž německá vláda skrze Spolkové ministerstvo pro hospodářství a technologii uvolnila částku 4,7 mil. €. Projekt eNtrop pro standardizaci nabíjení elektromobilů29.1.2013 Jedním ze základních problémů, které je třeba vyřešit, aby se elektromobily mohly rozšířit do každodenní praxe, je standardizace nabíjecích prostředků, tedy rozhraní a řídicích systémů pro nabíjení. Dnes je dobíjení většiny elektromobilů omezeno na určitý počet nabíjecích stanic daného výrobce, kde lze nastavit konkrétní provozně technické a cenové parametry dobíjení. Alpha-Laion: Společný projekt pro velkokapacitní trakční baterie24.1.2013 Jedním z klíčových problémů elektromobility jsou dostatečně kapacitní baterie. Neobejdou se bez nich nejen „standardní“ elektromobily, ale i nejrůznější hybridní pohony včetně vozidel používajících palivové články. V Německu proto v polovině ledna 2013 odstartoval tříletý projekt Alpha-Laion, zaměřený na vývoj vysokokapacitní trakční baterie. ...-> Elektromechanický setrvačník: netradiční ukládání energie22.1.2013 Při brzdění vozidla se přebytečná pohybová energie zpravidla přemění na tepelnou a ta se bez užitku rozptýlí do prostoru. Některá elektrická vozidla umožňují rekuperaci, tzn. přeměnu mechanické energie zpět na elektrickou a její vracení do trakčního vedení, případně do baterií. ...-> |
|
Copyright © 2012 – 2024 Ing. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services |
|