Francie schválila zákon na podporu nabíjecích stanic
pro elektromobily
13.8.2014
Na konci července 2014 schválil francouzský
parlament zvláštní zákon, podporující skrze daňové úlevy pro firmy
rozvoj nabíjecích stanic pro elektromobily. Podmínkou přiznání daňových
úlev je působnost žadatele alespoň ve dvou regionech Francie a
prokázání vyváženého rozvoje nabíjecích stanic v těchto regionech.
Předpokládá se, že v důsledku tohoto zákona by počet
dobíjecích stanic v zemi mohl vzrůst do roku 2030 ze současných 10
tisíc na cca 7 miliónů. V současné době je ve Francii, podle odhadů
Národní Asociace pro elektromobilitu, cca 36 tisíc elektromobilů, tj.
cca 0,1 % veškerých vozidel. V přepočtu na geografické ukazatele tedy v
současné době ve Francii připadá 1 elektromobil na cca 1,7 tis.
obyvatel a jedna nabíjecí stanice na 55 km2. Pro srovnání, v ČR dnes
připadá, podle údajů European Electro-mobility Observatory, jeden
elektromobil (včetně elektrických nákladních automobilů) na cca 40
tisíc obyvatel a jedna nabíjecí stanice na cca 880 km2, resp. na 350
km2 (se zahrnutím odhadovaného počtu soukromých dobíjecích stanic).
V Paříži zároveň schválilo místní zastupitelstvo
vybudování sítě celkem 180 veřejných nabíjecích stanic do roku 2015 ve
všech městských čtvrtích v areálech zvláště určených pro dobíjení
elektromobilů, elektrických nákladních automobilů a elektrokol.
redakce
Proelektrotechniky.cz
Ilustrační
foto: archiv redakce
Další informace zde
Přečtěte si také:
30.7.2014 Španělská Malaga je jedním z evropských průkopníků
rozvoje elektromobility v rámci konceptu smart cities. Na našem portále
jsme o ní již psali v souvislosti s projektem Victoria pro
staticko-dynamické dobíjení elektrobusů. Kromě toho zde běží projekt
Zem2ALL (zero emission mobility to all, neboli nulově emisní mobilita
pro všechny), zaměřená na rozvoj individuální elektromobility. Jak byla
v červenci 2014 informována odborná veřejnost, tento projekt bude mít
nyní vlastní rozvodný systém typu micro-grid, určený pro výrobu a
nabíjení elektromobilů s využitím obnovitelných zdrojů energie. 
13.5.2014 Na konci dubna 2014 vyhlásil britský místopředseda vlády
Nick Clegg masivní podporu rozvoji individuální elektromobility v zemi
prostřednictvím vládní finanční podpory v celkové výši 500 mil. liber
(cca 17 mld. Kč). Tato podpora staví na čtyřech základních pilířích: 
2.5.2014 Francouzský
region Severní Normandie vyhlásil v dubnu 2014 významnou finanční
podporu pro pořizování osobních nebo užitkových elektromobilů (tj.
vozidel s plně elektrickým pohonem, nikoli hybridních) individuálními
vlastníky nebo organizacemi. Individuální uživatel může nárokovat na nákup
elektromobilu jednorázovou dotaci 5 000 €. 
31.3.2014
Německý Institut pro dopravní výzkum při Německé
centrále pro letectví a kosmonautiku (DLR) zveřejnil v březnu 2014
výsledky průzkumu mezi více než 3000 uživateli elektromobilů a plug-in
hybridních automobilů, soukromými i firemními. Jeho cílem byl získat
celkový pohled těchto uživatelů na elektromobilitu z hlediska jejich
motivace a očekávání. 87 % z 3111 dotázaných vlastní elektromobil na
baterie. 
27.3.2014
Společnost Rotterdamse Taxi Centrale (RTC), jeden z
největších provozovatelů taxislužby v nizozemském Rotterdamu, plánuje
významné rozšíření parku svých elektrických osobních automobilů. RTC
již na zkoušku provozuje dva elektromobily: Tesla Model S pro
„business“ zákazníky a BYD e6 
11.7.2013 Prozatím nejdokonalejší síť rychlonabíjecích stanic pro
elektromobily bude mít do dvou let Nizozemí. Jejím dodavatelem bude
společnost ABB a provozovatelem nizozemská firma Fastned, která si ABB
jakožto dodavatele oficiálně vybrala začátkem července 2013. Síť bude
zahrnovat 200 dobíjecích stanic umístěných podél nizozemských dálnic a
vybavených multistandardními rychlodobíjecími zařízeními ABB 
6.4.2013
Německý Fraunhofer Institut pro systémy solární
energie (ISE) zpracoval koncem března 2013 studii „Vodíková
infrastruktura pro trvale udržitelnou mobilitu – současný vývoj a
potřeba výzkumu“. Studie byla zadána Ministerstvem pro životní
prostředí, klima a energetiku spolkové země Baden-Württembersko skrze
organizaci E-mobil GmbH – Zemskou agenturu pro elektromobilitu a
technologii palivových článků. 
16.3.2013 Do roku 2015 má být ve stuttgartském regionu v
Německu nově registrováno 750 elektrických a hybridních vozidel, která
budou užívána a zkoušena v běžném každodenním provozu. Pomůže tomu
projekt „Get e-ready“ vyhlášený v polovině března 2013, pro nějž
německá vláda skrze Spolkové ministerstvo pro hospodářství a
technologii uvolnila částku 4,7 mil. €. 
29.1.2013 Jedním
ze základních problémů, které je třeba vyřešit, aby se elektromobily
mohly rozšířit do každodenní praxe, je standardizace nabíjecích
prostředků, tedy rozhraní a řídicích systémů pro nabíjení. Dnes je
dobíjení většiny elektromobilů omezeno na určitý počet nabíjecích
stanic daného výrobce, kde lze nastavit konkrétní provozně technické a
cenové parametry dobíjení.
24.1.2013 Jedním z
klíčových problémů elektromobility
jsou dostatečně kapacitní baterie. Neobejdou se bez nich nejen
„standardní“ elektromobily, ale i nejrůznější hybridní pohony včetně
vozidel používajících palivové články. V Německu proto v polovině ledna
2013 odstartoval tříletý projekt Alpha-Laion, zaměřený na vývoj
vysokokapacitní trakční baterie. ...->
22.1.2013 Při
brzdění vozidla se přebytečná pohybová
energie zpravidla přemění na tepelnou a ta se bez užitku rozptýlí do
prostoru. Některá elektrická vozidla umožňují rekuperaci, tzn. přeměnu
mechanické energie zpět na elektrickou a její vracení do trakčního
vedení, případně do baterií. ...->

|