Přečtěte si: Volné vstupenky na veletrh CZECHBUS ZDE |
|
|
Linka 1 metra Kunming: další CBTC na asijském kontinentu27.5.2013 První úsek linky 1 metra v Kunmingu na jihovýchodě Číny (3,2 mil. obyvatel) byl otevřen 20. května 2013 pro zkušební provoz s cestujícími. Linka je v první etapě dlouhá 22,1 km a má 12 stanic. Je vedena na vyvýšených konstrukcích a pod zemí. Pro zabezpečení jízdy vlaků slouží systém CBTC Urbalis od společnosti Alstom, který umožňuje plně automatickou jízdu bez zásahu strojvedoucího. Dodavatelem této technologie je konsorcium firem Alstom a Casco. Plná délka linky 1 bude 41,4 km a bude mít 25 stanic. Vlaky typu B od CSR Suzhou zde budou jezdit maximální rychlostí 100 km/h. redakce Foto: © Railway Gazette International Další informace o projektu zde Další informace o systému CBTC Urbalis zde Přečtěte si také další související články z naší rubriky Automatizace dopravy: CBTC pro monorail v Sao Paulo17.6.2014 Systém dopravy v brazilské metropoli Sao Paulo dostane pro svoji linku 17, řešenou jako monorail, tedy vozidlo pohybující se na jedné koleji vedené nad zemí, zabezpečovací zařízení typu CBTC SelTrac. V květnu 2014 to oznámil odborné veřejnosti dodavatel této technologie, společnost Thales. CBTC pro automatický dopravní systém PRT ve West Virginia University16.5.2014 Studenti, učitelé, ale i široká veřejnost v americkém městě Morgantown používají již od roku 1975 automatický přepravní systém PRT (personal rapid transit) patřící West Virginia University. Tento systém nyní dostane zcela nové zabezpečovací zařízení typu CBTC SelTrac od společnosti Thales na základě komplexní dodávky „na klíč“, udělené této společnosti na konci dubna 2014. GE Tempo CBTC: singapurské CBTC v přípravě6.5.2014 Městská rychlodráha v Singapuru bude mít instalován zabezpečovací systém typu CBTC od dalšího výrobce. V rámci projektu automatických linek Thomas Line a Eastern Region Line se zde uplatní systém Tempo CBTC od společnosti GE Transportation, člena americké skupiny General Electric. Metro Suzhou: CBTC Siemens Trainguard MT a vlaky s trakční výzbrojí Škoda22.4.2014 Používání zabezpečovacích technologií typu CBTC se ve velkém měřítku stále rozšiřuje i v Číně. V dubnu 2014 bylo rozhodnuto o vybavení dalšího prodloužení linky 2 metra v čínském Suzhou zabezpečovacím systémem CBTC typu Siemens Trainguard MT. V návaznosti na tuto technologii dodá Siemens také elektronická stavědla Trackguard Sicas ECC a rádiový přenosový systém Airlink. Metro v Panama City: CBTC ve Střední Americe14.4.2014 Na začátku dubna 2014 bylo uvedeno do provozu první metro ve Střední Americe – linka 1 metra v Panama City, vybavená zabezpečovacím zařízením typu CBTC. Linka 1 se skládá ze 7,2km podzemního úseku se 7 stanicemi, vedeného v ražených tunelech, a ze 6,5km úseku na vyvýšených konstrukcích s 5 stanicemi. Bezobslužné metro v Budapešti4.4.2014 Prvním plně automatickým metrem v „nových“ zemích EU se stala linka 4 metra v Budapešti, jejíž provoz byl slavnostně zahájen na konci března 2014. Linka je dlouhá 7,4 km a je v celé délce vedena raženými tunely. Provoz vlaků bude probíhat bez zásahu strojvedoucího Salvadorské metro: další aplikace CBTC v Jižní Americe28.3.2014 Dalším systémem kolejové dopravy vybaveným řídicím a zabezpečovacím systémem typu CBTC na jihoamerickém kontinentu se stanou linky 1 a 2 metra v Salvadoru, třetím největším brazilském městě. Celková délka linek je 31 km a nachází se na nich 19 stanic. Provoz metra se předpokládá plně bezobslužný. Docklands Light Railway: automatická městská dráha dosahuje rekordní přesnosti27.2.2014 Londýnská lehká městská železnice Docklands Light Railway (DLR) využívající technologii CBTC pro provoz bez strojvedoucích, vykázala v lednu 2014 rekordně vysokou přesnost vlakových spojů za svoji 26letou historii. Její vlaky dodržovaly jízdní řád z 99,7 % (v ročním průměru 99,3 %), a to i v převážně venkovním provozu vystaveném rozmarům anglického počasí. (Pro srovnání, přesnost pražského metra, které až na výjimky jezdí v uzavřeném prostoru, v roce 2012 činila 98,3 %.) DLR se tak zařadila mezi nejdochvilnější kolejovou dopravu ve Velké Británii. Ukazuje tím přesnost jako jednu z důležitých předností provozu bez strojvedoucích, který eliminuje vliv lidského faktoru. CBTC pro metro v Santiagu de Chile5.12.2013 Zabezpečovacím systémem CBTC pro plně bezobslužný provoz budou vybaveny linky 3 a 6 metra Santiago de Chile. Stane se tak dalším plně automatickým dopravním systémem na jihoamerickém kontinentě (viz články v rubrice Automatizace dopravy). Koncem listopadu 2013 uzavřelo španělsko-kanadské konsorcium společností CAF a Thales smlouvu na dodávku a údržbu vozidlového parku, zahrnujícího 115 vozů pro linku 3 a 70 vozů pro linku 8, a zabezpečovacího zařízení pro obě uvedené linky. Kolejová MHD: trendy v technologii, organizaci a financování11.10.2013 Zatímco elektromobilita v silniční dopravě je vnímána jako průkopnická oblast, elektromobilita na kolejích je součástí každodenního života již více než sto dvacet let. Přesto jsou její současné vývojové trendy velmi zajímavé, jak dokládají i články v naší rubrice Automatizace dopravy a Elektromobilita. Tyto trendy, zahrnující oblasti technologie, organizace a financování, shrnul hlavní konzultant firmy Ing. Jakub Slavík MBA – Consulting Services, která provozuje náš portál, na semináři Čistá mobilita, pořádaném 10. října 2013 Ministerstvem životního prostředí ČR při MSV Brno. CBTC: další automatická linka metra v Hongkongu11.9.2013 Provozovatel metra v Hongkongu, společnost MTR Corporation, uzavřela začátkem září 2013 smlouvu se společností Thales na první fázi instalace zabezpečovacího zařízení systému CBTC na lince metra SCL (Shatin to Central Link) propojující západovýchodní a severojižní kolejový koridor v Hongkongu. Innovia Monorail 300: automatický monorail pro MHD14.6.2013 Prvním dopravním systémem na světě, který v městské hromadné dopravě využívá technologii Bombardier Innovia Monorail 300 – monorail s provozem bez strojvedoucích, se stane linka 15 v Sao Paulu, nazývaná též Stříbrná linka nebo Expresso Tiradentes. Na světovém kongresu UITP v Ženevě na konci května 2013 bylo tomuto projektu uděleno ocenění „Intermodální inovace“
|
|
Copyright © 2012 – 2024 Ing. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services |
|