Platforma Atlassian Opsgenie pomáhá při řešení problémů
6.10.2022
Pro hladký chod jakékoli firmy je důležité problémům
předcházet, a
pokud už nastanou, co nejrychleji je řešit. Technickou podporu v
takových situacích může poskytnout například moderní platforma pro
řešení incidentů Opsgenie od australské firmy Atlassian, jejíž licenci
v ČR nabízí společnost Unicorn. Odborné veřejnosti byla představena v
září 2022. 
Tato platforma nabízí některé důležité základní funkce:
Včasné upozornění
Příkladem fungování této funkce (viz obrázek) je
následující situace a
její řešení: Pokud například uživateli „spadne“ stěžejní aplikace,
pošle mu nástroj upozornění, abys mohl včas zareagovat. Opsgenie umí
poslat upozornění nejrůznějšími kanály jako je SMS zpráva, e-mail,
telefonní hovor nebo notifikace v aplikaci. Není nutno cokoli manuálně
hlídat. Systém to vyřeší za uživatele, který se pak může soustředit na
samotné řešení problému. Opsgenie tak, jednoduše řečeno, zajistí
informování správných lidí ve správný čas a potřebnou komunikační cestu.
Eskalace
Dříve než problém nastane, je žádoucí předem stanovit
postup jeho
řešení. Znamená to odpovědět na otázky typu: Kdo má na upozornění
reagovat jako první? Co udělat, pokud zodpovědná osoba není k
dispozici? V Opsgenie si lze vyčlenit týmy lidí, které mají na starosti
jednotlivé oblasti. Nástroj (viz obrázek) umožňuje definovat přesný
postup, pokud dorazí upozornění pro vybraný tým.
V případě problému může systém například automaticky
poslat upozornění
vedoucímu týmu. Pokud nezareaguje, zkontaktuje nástroj všechny
uživatele, kteří jsou zrovna k dispozici. V případě, že nikdo z nich
není dostupný, přijde notifikace všem lidem v týmu. Nástroj tím
zajistí, že problém bude někdo řešit. Hlášení postupně eskaluje podle
hierarchie, kterou si uživatel nastaví.
Integrace s dalšími
systémy
Jednou z klíčových výhod Opsgenie je totiž široká a
jednoduchá
integrace. Systém nativně podporuje integraci s více než 200 nástroji.
Mezi ně patří například Microsoft Azure, Amazon Web Services, Slack
nebo Zoom. Samozřejmostí je také integrace s ostatními Atlassian
nástrojij ako je Jira Software, Jira Service Management, BitBucket nebo
Bamboo.
Nástroj lze například propojit s uživatelovým serverem.
Pokud dojde k
jeho přetížení, Opsgenie automaticky pošle upozornění a uživatel může
ihned zareagovat. Integrace Opsgenie je jednoduchá. Všechny nativní
integrace jsou navíc velmi dobře zdokumentované.
Hlášení incidentů
Systém umí také vytvářet informace o incidentech. Pokud
některá z
uživatelových služeb přestane fungovat nebo se v ní objeví problém, lze
o tom vytvořit záznam s potřebnými informacemi. Poté je možno problém
přímo v prostředí Opsgenie začít řešit. Incidenty slouží především pro
manažery a byznys vlastníky produktů, aby věděli, co se s jejich
produktem stalo a jaký je aktuální stav.
Pravidelné statistiky
Kromě funkcí pro přijímání a řešení incidentů nabízí
Opsgenie také
manažerský přehled (viz obrázek). V pravidelných reportech je
zobrazeno, kolik upozornění a incidentů vzniklo a jak dlouho průměrně
trvalo na ně zareagovat. Lze si také podrobně prohlédnout, ve kterých
dnech a hodinách přišlo nejvíce upozornění nebo odkud přichází
nejčastěji. Na základě těchto informací pak může uživatel vylepšovat
svoje služby.
redakce
Proelektrotechniky.cz
Obrázky ©
Unicorn
Další
informace zde 
Upozornění
Přečtěte si také:
27.9.2022 Polohu
pražských tramvají pomohou s vysokou přesností zpřesňovat
vícefrekvenční satelitní přijímače využívající různé družicové systémy,
kromě GPS především Galileo. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) je
postupně instaluje do jednotlivých vozidel. Odborná veřejnost o tom
byla informována v září 2022. Tento systém pomůže cestujícím,
dispečerům i ekonomice provozu. 
22.9.2022 Informační systémy pro správu budov a technologií od různých dodavatelů
a pro různý účel lze integrovat pod jednou platformou. Příkladem je
integrovaný systém pro správu budov (BMS) objednaný u technologické
firmy Sella Controls, který bude sloužit londýnskému správci městské
kolejové dopravy a její infrastruktury Rail for London. Odborná
veřejnost o tom byla informována v září 2022. 
30.8.2022 Podpora využití kosmických technologií v pozemním sektoru patří mezi
priority Evropské kosmické agentury (ESA). Součástí aktivit projektu
ESA Technology Broker, který se o komercionalizaci kosmických
technologií v rámci Technologického centra zasazuje, je také podpora
firem, které se rozhodnou tyto technologie aplikovat pro vývoj, inovaci
nebo zvýšení konkurenceschopnosti svých produktů. 
23.8.2022 V příštích
deseti letech bude vybudována robustní síť pro wi-fi a mobilní
komunikaci v celém newyorském metru, a to jako projekt
veřejně-soukromého partnerství (PPP). Odborná veřejnost o tom byla
informována v srpnu 2022. 
10.8.2022 Pražská
městská společnost Operátor ICT (OICT) začne v srpnu 2022 testovat
využití technologie obrazové analýzy a umělé inteligence pro pravidelné
sledování veřejného prostoru, které odhalí odchylky od výchozího stavu
a ohodnotí jejich závažnost. Shromážděná data budou metropoli sloužit k
tomu, aby zefektivnila a zlepšila správu veřejného prostoru. Vyplývá to
ze smlouvy, kterou začátkem týdne schválili pražští radní.
5.8.2022 Hledat v hlubokém vesmíru planety podobné Zemi, to je úkolem mise PLATO
Evropské vesmírné agentury. Sonda se má vydat na oběžnou dráhu v roce
2026. Tým OHB Czechspace ve spolupráci s Leteckým ústavem Vysokého
učení technického v Brně v červenci provedl unikátní zátěžový test.
Odborná veřejnost o tom byla informována na konci července 2022. 
5.8.2022 Společnost Siemens Smart Infrastructure představila na konci června
2022 novou, otevřenou a interoperabilní cloudovou sadu softwaru s
názvem Building X. Je určena pro chytré budovy a jedná se o první
nabídku příští generace založenou na platformě Siemens Xcelerator. 
19.7.2022 Na začátku
července 2022 byl Evropskou komisí schválen Programový dokument
Integrovaného regionálního operačního programu (IROP) pro nové
programové období 2021–2027. V návaznosti na to byl kromě jiného
schválen i systém hodnocení projektů IROP a harmonogram výzev pro rok
2022. Pro budoucí žadatele to znamená, že na konci července 2022 mohou
očekávat vyhlášení prvních výzev.
11.7.2022 Mobilní
aplikaci distribuční společnosti EG.D, člena skupiny E.ON, s názvem
Distribuce si stáhlo už více než 36 000 zákazníků. Společnost o tom
informovala na konci června 2022. Aplikace uživatelům ukazuje časy
nízkého tarifu a informuje o aktuálních poruchách a plánovaných
odstávkách elektrické sítě.
1.7.2022
Síť
5G (neboli pátá
generace bezdrátových systémů) je telekomunikační standard mobilní
sítě, který technicky navazuje na předchozí standard 4G. Významnou
oblastí s potenciálem využití 5G sítí je průmyslová automatizace.
Příkladem je 5G ekosystém společnosti Siemens, který byl odborné
veřejnosti představen na letošním Hannoverském veletrhu. 
28.6.2022 K rozvoji a transformaci především malých a středních podniků mají
sloužit Evropská centra pro digitální inovace. Pět kandidátů
nominovaných Českou republikou uspělo v evropské výzvě Programu
Digitální Evropa, jehož cílem je vybudování sítě těchto center.
Veřejnost o tom byla informována v polovině června 2022. Hlavním
koordinátorem tohoto programu je Ministerstvo průmyslu a obchodu. 
15.6.2022 Vysokokapacitní
internetové připojení, jako například sítě 5G, nebo množství lokálních
uzlů pro sítě WiFi se neobejdou bez robustní páteřní datové sítě.
Finské město Tampere využilo k tomuto účelu síť propojených svítidel
veřejného osvětlení, které jakožto systém nabízí výrobce světelné
techniky Signify (dříve Philips Lighting) pod produktovým označením
BrightSites. Odborná veřejnost o tom byla informována začátkem června
2022. 

|