Panasonic: Přesné měření hran laserovým senzorem HG-T11.2.2025 Společnost Panasonic představuje novou verzi laserových jednocestných
senzorů HG-T, které jsou navrženy pro poskytování rychlých a
spolehlivých měření v různých aplikacích. Tyto senzory se vyznačují
ultratenkým designem a vysokou přesností, což je činí ideálními pro
hlídání hrany a měření průměru či tloušťky v náročných průmyslových
podmínkách. 
Klíčové vlastnosti senzorů HG-T:
• Ultratenký design: Hlavice senzoru má
tloušťku pouze 8 mm, což umožňuje snadnou integraci do stísněných
prostor, například do interiérů různých strojů.
• Laserový paprsek ve tvaru pásu: Senzor
měří pomocí 10 mm širokého laserového pásu, což je ideální pro precizní
kontrolu rozměrů a polohy.
• Všestranný rozsah měření: Senzory HG-T
pracují v rozsahu 0 až 500 mm, což zajišťuje jejich široké využití v
různých aplikacích.
• Opakovatelnost až 1 μm: Díky vysoké
opakovatelnosti poskytují senzory vždy spolehlivé a přesné výsledky.
• Flexibilní vzorkování: Uživatelé si
mohou vybrat mezi standardním cyklem 1 ms nebo rychlým cyklem 0,5 ms,
což umožňuje přizpůsobení podle konkrétních potřeb.
• Inteligentní připojení: Automatické
rozpoznání kabelů vysílače a přijímače zajišťuje snadné nastavení a
rychlou instalaci.
• Robustní konstrukce: Hliníkové pouzdro
s krytím IP67 je navrženo tak, aby odolalo náročným průmyslovým
podmínkám, čímž zajišťuje dlouhou životnost zařízení.
Senzory HG-T od Panasonic jsou vhodným řešením pro všechny, kteří
hledají spolehlivá a přesná měření v kompaktním provedení.
Panasonic
Foto ©
Panasonic 
Přečtěte
si také:
11.12.2023 Technické sítě Brno (TSB) provádějí postupnou výměnu starých sodíkových
světel za moderní LED zdroje. Ty napomáhají například bezpečnějšímu
silničnímu provozu. Stará světla totiž obvykle osvětlují silně pouze
jeden bod. Řidiči tak v noci neustále přejíždějí z šera do jasného
světla, a jsou tak nuceni dokola přeostřovat. Moderní pouliční
osvětlení však lze nastavit tak, aby byly zmíněné přechody co
nejplynulejší. 
Naše
konzultační firma, která je zaměřena na odbornou podporu chytrých
technologií v dopravě a energetice a inteligentních měst, organizuje
již jedenáctým rokem konference o chytré elektromobilitě a chytrých
řešeních pro města. Konference jsou určeny odborné veřejnosti z řad
průmyslu a ostatních relevantních organizací, zástupcům dopravních
podniků i soukromých dopravců, zástupcům municipalit či dalším zájemcům
o tuto problematiku či školám. Pokud se budete chtít stát partnerem
konference, neváhejte nás kontaktovat.
Bližší
informace, pozvánky
na tyto konference a zprávy z těchto a dalších konferencí
včetně prezentací naleznete zde.

27.11.2023 Na
konci října 2023 byla odborná veřejnost seznámena s výsledky
výzkumného projektu RaDron. Pokročilý autonomní dron z dílny Fakulty
elektrotechnické ČVUT (viz foto), osazený unikátními částicovými
detektory pražské společností ADVACAM, umožní účinně detekovat zdroje
radioaktivity, včetně těch pohyblivých. 
31.7.2023 Efektivnější
plánování městské výstavby i snadnější údržba mobiliáře a zeleně díky
sledování mikroklimatu v Praze. To je cílem pilotního projektu
monitoringu mikroklimatických parametrů v městském prostředí, za kterým
stojí městská společnost Operátor ICT (OICT). Výsledky měření nyní
veřejně zpřístupnila v červenci 2023 v
datové platformě Golemio pro všechny zájemce.
3.10.2023 Praktické
realizaci konceptu smart city napomůže publikace MMR ČR s názvem „Aby
chytré město nebylo hloupé“, která právě vychází v jeho edici ObcePro.
Publikaci zpracoval autorský tým provozovatelů a spolupracovníků tohoto
portálu pod vedením Jakuba Slavíka, zkušeného konzultanta a autora
čtivě podaných odborných manažerských publikací. Publikace je přehledně
členěna do tematických okruhů, jako např. strategie smart city,
inteligentní městská mobilita, inteligentní energetika a služby,
informační a komunikační technologie nebo spolupráce veřejného a
soukromého sektoru. 
10.2.2023 Listí na
kolejích snad může laikovi připadat poetické. Ve skutečnosti
však znamená významné ohrožení provozu a bezpečnosti jízdy vlaků kvůli
nižší adhezi na styku kovového kola s kovovou kolejnicí. Pro předvídání
a řešení takovýchto rizikových situací s využitím umělé inteligence
probíhá v roce 2023 ve Velké Británii výzkumný projekt. 
12.1.2023 Česká
společnost Betrian Group spolupracuje s Evropskou vesmírnou
agenturou (ESA) a s agenturou s EUSPA na vývoji technologií pro
varování před nebezpečnými situacemi s využitím satelitních systémů. Na
začátku roku 2023 byla odborná veřejnost seznámena s jejím systémem
sekundárního zabezpečení vlaků NavCom, který může i v budoucnu vhodně
doplňovat evropský zabezpečovací systém ETCS na celostátních
tratích. 

|