Přečtěte si: Volné vstupenky na veletrh CZECHBUS ZDE |
|
|
RF CBTC v Hongkongu: instalace za provozu2.1.2013 Rozsáhlý projekt přestavby zabezpečovacího zařízení na metru v Hongkongu na technologii CBTC (Communication Based Train Control) začal podpisem smlouvy mezi dopravcem MTR Corporation a společností Siemens koncem prosince 2012. Jeho předmětem je instalace systému Siemens Trainguard MT na 47 km dlouhé trati metra se 16 stanicemi od čínských hranic do obchodní čtvrti na hongkongském ostrově. Celá investice má hodnotu 80 mil. €, a řadí se tak mezi nejdražší a technicky nejvyspělejší projekty v Hongkongu. Dokončení se předpokládá v roce 2020 a zprovoznění první etapy v roce 2018. Zvláštností projektu je zejména to, že rekonstrukce stávajícího zabezpečovacího zařízení na nový systém CBTC by měla probíhat při plném provozu na této rušné trati. Systém Trainguard MT je již úspěšně odzkoušený z jiných projektů metra (například v Barceloně). Bude používat rádiový přenos informací mezi řídícím střediskem v Tsing Yi, traťovým zařízením a vlakovou částí CBTC pomocí systému Airlink po síti WLAN. Řídící středisko bude vybaveno technologií vlakového dispečinku Vicos OC dodanou jako součást projektu. Tento systém tak umožní plně automaticky řídit vlaky metra a optimalizovat spotřebu trakční energie. redakceFoto: Railway Gazette International Další informace o projektu: zde Další informace o systému Trainguard MT: zde Další informace o dispečerském systému Vicos OC: zde Další informace o přenosovém systému Airlink: zde Přečtěte si také další související články z naší rubriky Automatizace dopravy: ATACS: Japonská verze M2M řízení vlaků v Tokiu17.10.2013 ATACS (Advanced Train Administration & Communications Systém neboli „zdokonalený systém řízení a komunikace s vlakem“) představuje japonskou verzi technologie pro zabezpečení jízdy vlaku a jeho dálkového ovládání s využitím tzv. pohyblivého bloku, tedy bez kolejových obvodů rozdělujících trať na pevné prostorové oddíly. Na stejném principu funguje také ve světě běžně používaná technologie CBTC, o níž často píšeme v naší rubrice Automatizace dopravy. Kolejová MHD: trendy v technologii, organizaci a financování11.10.2013 Zatímco elektromobilita v silniční dopravě je vnímána jako průkopnická oblast, elektromobilita na kolejích je součástí každodenního života již více než sto dvacet let. Přesto jsou její současné vývojové trendy velmi zajímavé, jak dokládají i články v naší rubrice Automatizace dopravy a Elektromobilita. Tyto trendy, zahrnující oblasti technologie, organizace a financování, shrnul hlavní konzultant firmy Ing. Jakub Slavík MBA – Consulting Services, která provozuje náš portál, na semináři Čistá mobilita, pořádaném 10. října 2013 Ministerstvem životního prostředí ČR při MSV Brno. CBTC: projekt automatického metra pro Rennes zahájen9.10.2013 Francouzské město Rennes bude mít druhou linku – linku B, automatické městské dráhy na pneumatikách systému VAL, Rennes Metro linku B. Tento systém používá zabezpečovací zařízení CBTC typu Siemens Trainguard MT pro provoz bez strojvedoucích. Společnost Siemens ohlásila na začátku října 2013, že získala zakázku na klíč v celkové hodnotě 178 mil. € na tento projekt. CBTC: plně bezobslužné metro v Dilí19.9.2013
K prvnímu CBTC v městě Hyderabad, o němž jsme psali v
článku První CBTC v Indii, brzy přibude v Indii
další metro s tímto systémem automatického řízení a zabezpečení
provozu. Společnost Bombardier podepsala v polovině září 2013 smlouvu s
provozovatelem metra v indickém hlavním městě Dilí Delhi Metro Rail
Corporation (DMRC) na dodávku zabezpečovacího zařízení CBTC typu
Bombardier CITYFLO 650 s rádiovým přenosem signálu pro linku metra 7 CBTC: další automatická linka metra v Hongkongu11.9.2013 Provozovatel metra v Hongkongu, společnost MTR Corporation, uzavřela začátkem září 2013 smlouvu se společností Thales na první fázi instalace zabezpečovacího zařízení systému CBTC na lince metra SCL (Shatin to Central Link) propojující západovýchodní a severojižní kolejový koridor v Hongkongu. CBTC v Helsinkách: automatické metro ve zkušebním provozu4.9.2013 Koncem srpna 2013 začal v helsinském metru na prvních třech soupravách zkušební provoz s technologií CBTC bez strojvedoucích. Soupravy jsou vybaveny systémem CBTC Siemens Trainguard MT. Předpokládá se, že postupně bude vybaveno tímto systémem 51 z celkového počtu 54 souprav helsinského metra od výrobců Strömberg a Bombardier. Vlaky budou zpočátku jezdit automaticky, ale pod dozorem strojvedoucích, kteří budou v letech 2015 až 2016 postupně nahrazováni plně bezobslužným provozem. Alger metro: CBTC v Alžírsku15.8.2013 Dalším dopravním systémem využívajícím automatický provoz se zabezpečovacím zařízením typu CBTC (communication based train control) bude linka 1 metra v Alžíru. V polovině srpna 2013 podepsal jeho provozovatel Entreprise Métro d’Alger smlouvu se společností Siemens na dodávku zabezpečovacího zařízení Trainguard MT pro tuto linku. Síť nového metra bez strojvedoucích v Rijádu7.8.2013 Rozvojová agentura Arriyadh v Rijádu (Saúdská Arábie) ohlásila na konci července 2013 výběr tří vítězných konsorcií pro projekty na klíč, zahrnující systém šesti nových linek bezobslužného metra. Tratě metra o celkové délce cca 177 km budou vedeny nad zemí i v ražených tunelech a bude na nich 87 klimatizovaných stanic. Součástí projektů budou veškeré stavební a technologické dodávky včetně plně klimatizovaných vlaků. Svým rozsahem i rozpočtem 16,3 mld. € (cca 408 mld. Kč) se tento plánovaný systém řadí mezi největší infrastrukturní projekty na světě. Nová CBTC v evropských metropolích26.7.2013 Léto 2013 je v Londýně a Paříži ve znamení konverze linek metra na zabezpečovací systémy typu CBTC (Communication Based Train Control). V polovině června 2013 získala společnost Bombardier Transportation smlouvu na rekonstrukci zabezpečovacího zařízení všech podpovrchových linek londýnského metra, začátkem července bylo uvedeno do provozu rekonstruované zabezpečovací zařízení od společnosti Thales na 8km úseku Severní linky (Northern line) londýnského metra a v polovině července bylo rozhodnuto o konverzi linky 4 pařížského metra na bezobslužný provoz. Innovia Monorail 300: automatický monorail pro MHD14.6.2013 Prvním dopravním systémem na světě, který v městské hromadné dopravě využívá technologii Bombardier Innovia Monorail 300 – monorail s provozem bez strojvedoucích, se stane linka 15 v Sao Paulu, nazývaná též Stříbrná linka nebo Expresso Tiradentes. Na světovém kongresu UITP v Ženevě na konci května 2013 bylo tomuto projektu uděleno ocenění „Intermodální inovace“
|
|
Copyright © 2012 – 2024 Ing. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services |
|