Přečtěte si: Plán autonomní mobility otevírá dveře automatickým silničním vozidlům v ČR |
|
|
Multinormová nabíjecí stanice Terra 2310.10.2014 Na letošním Mezinárodním strojírenském veletrhu (MSV) v Brně nás na stánku ABB zaujala mj. multinormová stejnosměrná nabíjecí stanice Terra 23 (viz foto vlevo), která umožňuje rychlé stejnosměrné nabíjení s výkonem 20 kW podle norem CCS a CHAdeMO 1.0 a také střídavé nabíjení podle normy EN61851-1, takže jsou podporovány všechny stávající i budoucí generace elektromobilů. Terra 23 je vhodná pro použití na parkovištích „park-and-charge“ (zaparkuj a nabij) u prodejců a pronajímatelů elektromobilů, u kancelářských budov, obchodů, nákupních středisek či bank. Jako všechny nabíječky od ABB, i tato se dodává s internetovými službami Connected, které umožňují zákazníkům snadné připojení nabíječek k různým softwarovým systémům, jako jsou back-offices, platební platformy či smart grids. Na základě webových aplikací lze tedy jednoduše provádět vzdálenou správu zařízení, tj. monitorování doby provozuschopnosti, vzdálené aktualizace a upgrade, vzdálené odstraňování problémů a opravy, vzdálenou asistenci apod. Jelikož je toto řešení založené na otevřených rozhraních, je zajištěna jeho funkčnost i v budoucnosti. Nabíjecí stanice s krytím IP54 o rozměrech 760×525×1900 mm a hmotnosti 400 kg disponuje dobře čitelnou dotykovou obrazovkou s úhlopříčkou 8", přímý přístup uživatele je zajištěn pomocí kódu PIN a RFID. Zařízení pracuje v širokém rozsahu provozních teplot od –35 °C do +50 °C. Terra 23 se dodává v konfiguracích s jednou, dvěma nebo třemi zásuvkami. Výstup CCS je kompatibilní s elektromobily značek BMW, Volkswagen, GM, Porsche a Audi, výstup CHAdeMO je určen pro elektromobily Nissan, Mitsubishi, Peugeot, Citroen a Kia a střídavé nabíjení využijí elektromobily značek Renault, Daimler a Tesla. redakce, s využitím materiálů ABB Foto: archiv redakce Přečtěte si také:Pravidelná elektrobusová linka v Jeseníkách zahajuje provoz7.10.2014 Společnost ARRIVA MORAVA, člen skupiny Arriva, zahájila od 6. října 2014 v Jeseníkách provoz elektrobusu, který bude pravidelně obsluhovat kyvadlovou linku 850885 z Karlovy Studánky přes AS Hvězda až na Ovčárnu a zpět. Elektrobus SOR EBN 10,5 zde bude v provozu celoročně. Skupina Arriva se tak stala prvním soukromým dopravcem v České republice, který vlastní a provozuje elektrobus. Projekt CityMobil2: automatické autobusy bez řidiče21.8.2014 V červenci a srpnu 2014 probíhají na rušné pěší zóně ve městě Oristano na italském ostrově Sardinie zkušební jízdy dvou elektrických minibusů v automatickém provozu bez řidiče. Jejich trasa je 1,3 km dlouhá se sedmi zastávkami. Jde o první demonstrační provoz v rámci evropského projektu CityMobil2. Elektrobusy VDL pro Německo a Nizozemí4.8.2014 Nizozemský výrobce autobusů a elektrobusů VDL podepsal v červenci 2014 smlouvu na dodávku osmi 18m elektrobusů VDL Citea SLFA Electric pro městského dopravce v Kolíně nad Rýnem KVB (Kölner Verkehrs-Betriebe). Zahájení zkušebního provozu je plánováno v létě a na podzim 2015. Základem jeho konstrukce je plně nízkopodlažní 18m autobus Citea SLFA-180. Vnější provedení elektrobusů pro KVB dostane futuristický tvar v designu BRT (Bus Rapid Transit) Elektrobus BYD v Ostravě11.6.2014 O elektrobusech čínského výrobce BYD (Build Your Dreams – postav své sny) jsme na našem portále již psali v souvislosti se zkušebním provozem v Londýně. Dostupné informace tehdy vzbudily i řadu otázek s tím, že na konečné závěry je třeba počkat podle srovnatelných provozních výsledků. Tato možnost se nyní naskytla. Dopravní podnik Ostrava (DPO), neformální české centrum excelence v oblasti elektrobusů, získal v květnu 2014 k bezplatnému zapůjčení jeden 12m elektrobus BYD a nasadil jej ve zkušebním provozu na pravidelné lince č. 38 Rozhovor: Jak vidíte rozvoj elektromobility v ČR a ve světě?15.4.2014 Rozhovor k tématu elektromobilita s Ing. Miroslavem Kuželkou, manažerem ze společnosti ABB, který je odpovědný za rozvoj podnikání této globální skupiny na českém trhu s elektrickou dopravou. Elektrobus Solaris s indukčním dobíjením v pravidelném provozu s cestujícími8.4.2014 O zkušebním provozu elektrobusu Solaris Urbino 12 electric s indukčním dobíjením Bombardier PRIMOVE v německém Braunschweigu jsme již dříve informovali v článku Bombardier PRIMOVE: 200kW indukční dobíjení na veřejných komunikacích. Na konci března 2014 oslavil tento dopravní prostředek důležitý milník: Po provedení všech potřebných testů začal pravidelný provoz 12m elektrobusu s cestujícími Seminář „Elektrické autobusy pro město II“: zajímavé poznatky z technologií a financování projektů elektrobusů a trolejbusů20.3.2014 Po necelém půlroce od prvního běhu proběhlo již druhé pokračování odborného semináře „Elektrické autobusy pro město“, opět s organizací a odbornou garancí firmy Ing. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services a pod záštitou Sdružení dopravních podniků ČR. Takto krátký časový odstup si vyžádal především aktuální běh událostí v oblasti možného financování projektů elektrické MHD a podpořil jej i rychlý postup technologií pro elektrobusy a trolejbusy. Elektrobusy v ČR a ve světě: studie „E-mobilita v MHD“ zveřejněna1.9.2013 Náš portál Proelektrotechniky.cz zveřejnil ke stažení a volnému použití již dříve avizovanou studii „E-mobilita v MHD“ (viz předchozí informace zde). Studie se zabývá současným stavem technologií, provozními zkušenostmi a vývojovými trendy v elektrických autobusech, tj. elektrobusech, palivočlánkových autobusech a diesel-hybridních autobusech. Tyto elektrické autobusy studie porovnává se standardními dieselovými autobusy, autobusy na CNG a trolejbusy. Multistandardní dobíjecí stanice ABB rozvíjejí e-mobilitu21.3.2013 CCS (Combined Charging System) je nový globální otevřený standard pro dobíjecí stanice elektromobilů, přijatý hlavními automobilovými výrobci v Evropě a Severní Americe. Rychlodobíjecí stanice CCS jsou součástí zkušebních programů pro testování nové generace elektromobilů. Tento standard nyní získává významnou podporu ve společnosti ABB, která přichází na trh s portfoliem rychlodobíjecích stanic pro standardy CHAdeMO a CCS včetně stanice pro oba standardy současně. |
|
Copyright © 2012 – 2024 Ing. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services |
|