![]() |
|
![]() |
Přečtěte si: Vývoj technologií, vývoj trhů i potíže růstu: Zpráva z konference Elektrické autobusy pro město XII |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jihojaponské železnice zkouší standardní elektrickou jednotku s pohonem na baterie
Elektrická jednotka přezdívaná „Accum“ je odvozena od experimentálního elektrického vozu, který byl již na této trati testován v roce 2012. Skládá se ze dvou vozů o hmotnosti 40 tun se všemi nápravami řešenými jako hnacími. Celková obsaditelnost elektrické jednotky je 99 sedících a 265 stojících cestujících. Sedadla jsou uspořádána podélně. Pro energetickou úspornost jsou k osvětlení využívána LED svítidla. Neobvyklé jsou chybějící toalety ve vlaku. Jako zásobník elektrické energie slouží 95kWh lithium-iontové baterie umístěné v každém z vozů. Elektrická jednotka je zároveň vybavena pantografovým sběračem, který slouží jednak k normální jízdě pod trakčním vedením 1,5 kV DC a jednak k dobíjení baterií. Dobíjecí místo bylo zřízeno v Karasuyamě. Během zkušebního provozu bude tato elektrická jednotka kombinovat napájení z trakčního vedení při provozu na elektrifikované hlavní trati Tohoku a jízdu na baterie na neelektrifikované odbočné trati. V případě úspěšných výsledků předpokládají JRE objednávku dalších těchto elektrických jednotek, které by postupně nahradily dosud používané dieselové vlaky na této trati. Testování elektrických jednotek běžné stavby pro provoz s bateriemi probíhá od loňského roku také ve Velké Británii – viz článek k tomuto tématu v rubrice Elektromobilita. V tomto případě však jde o upravenou standardní elektrickou jednotku pro provoz na tratích s napájecím systémem 25 kV/50 Hz AC, na níž se testují různé druhy baterií pro obdobné využití jako na JRE. Předpokládá se přitom, že pro budoucnost bude, stejně jako v Japonsku, zapotřebí konstruovat vlaky pro pohon z akumulátorů od samého začátku tak, aby se minimalizovala spotřeba energie. redakce Proelektrotechniky.cz Foto © Railway Gazette International
Diesel-bateriové posunovací lokomotivy: těžkotonážní e-mobilita opět na scéně
Britské elektrické jednotky s bateriovými zásobníky energie v provozu s cestujícími
Studie „E-mobilita v MHD“: 4000 stažení z portálu Proelektrotechniky.cz, aktualizace v přípravě
Tramvaj v městě Tours má superkapacitorové zásobníky energie
Konference „Elektrické autobusy pro město III“ přinesla zajímavé informace a podnětyPrezentace z konference jsou ke stažení na konci článku.
S-EIV: rekuperace brzdné energie metra do energetické sítě stanice
Testování britských elektrických jednotek s bateriovými zásobníky energie začalo
Inteligentní měnírna HESOP na příměstské tramvaji v Miláně
Elektrická jednotka testována na provoz s bateriemi
Těžkotonážní e-mobilita 9.12.2012
Hybridní automobily se již staly běžným produktem, stále se však
potýkají s problémem hmotnosti a malé kapacity baterií, která
neumožňuje stejný dojezd jako u klasických vozidel. Existují méně známé
dopravní prostředky, u nichž tyto nevýhody nehrají významnou roli a
jsou bohatě vyváženy úsporami paliva a emisí: posunovací
lokomotivy. |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Copyright © 2012 – 2023 Ing. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services |
|