Přečtěte si:  Publikace Elektromobilita v praxi: Jak se zorientovat na poli elektromobility






Pozvánky na akce


Stalo se




















Metro v New Yorku rozvíjí CBTC od různých dodavatelů

6.8.2015 Metro v New Yorku (New York City Subway) představuje síť městské rychlodráhy zahrnující 34 linek o celkové délce 373 km se 421 stanicemi. Řadí se tak k nejrozsáhlejším městským rychlodrážním systémům na světě. Elektrifikováno je systémem 625 V DC ze třetí kolejnice. Jako zabezpečovací zařízení se zde postupně rozvíjí systém CBTC, které bylo dosud instalováno na lince L-Canarsie Line (v provozu od 2012) a nyní je v procesu instalace na lince 7-Flushing Line (do provozu v roce 2016).

Smlouvy na další rozvoj CBTC byly uzavřeny na konci července 2015 mezi provozovatelem metra, New York Metropolitan Transportation Authority (MTA), a společnostmi Siemens a Thales. Jejich obsahem je dodávka CBTC pro linku Queens Boulevard Line v úseku od stanic Kew Gardens-Union Turnpike po 47-50 Streets/Rockefeller Center. Linka Queens Boulevard Line je plně podpovrchová a nachází se zde 25 stanic. Systémem CBTC bude na základě podepsaných smluv propojeno dvacet z nich.

Obě smlouvy byly uzavřeny na dobu 67 měsíců, tedy cca 5,5 roku. Dodávka společnosti Siemens Industry Inc počítá s rozpočtem 156,2 mil. $ a dodávka Thales Transport & Security  s rozpočtem 49,6 mil. $. Siemens je osvědčeným dodavatelem systémů CBTC Trainguard MT a Trainguard Sirius, Thales dodává CBTC pod značkou SelTrac. Všechny zmíněné produkty mají uplatnění v mnoha zemích světa, jak ukazují příklady v naší rubrice Automatizace dopravy.

Kromě těchto dodavatelů, kteří se u MTA dosud kvalifikovali pro dodávku systémů CBTC, byla uzavřena smlouva také se společností Mitsubishi Electric Power Products Inc na vývoj a testování CBTC. Jejím cílem je budoucí kvalifikace Mitsubishi jako další, třetí dodavatel CBTC pro budoucí projekty. Tato smlouva má rozpočet 1,2 mil. $.

Všechny tři smlouvy jsou plně hrazeny z prostředků MTA.

Konstrukční práce na CBTC pro Queens Boulevard Line mají podle plánu začít během roku 2015. Instalace systému by měla proběhnout v polovině roku 2017. Dlouhodobě by měla být systémem CBTC vybavena celá tato linka se všemi 25 stanicemi.

Zavádění CBTC není v New Yorku spojeno s bezobslužným provozem. Jedním z důvodů může být i organizace provozu vlaků newyorského metra, které přejíždějí mezi jednotlivými linkami.

redakce Proelektrotechniky.cz

Foto © Railway Gazette International

Další informace zde

Přečtěte si také:

Bezobslužná linka C metra v Římě otevřela druhý úsek

23.7.2015 Bezobslužná linka C metra v Římě zprovoznila na konci června 2015 druhý úsek z Mirti do Lodi o délce 5,5 km se šesti stanicemi. Celý úsek je veden pod povrchem. Zprovozněná část linky C nyní měří 18 km a je zde 21 stanic. Celá linka C, jejíž dokončení je plánováno na rok 2020, bude 25,5 km dlouhá se 30 stanicemi, z toho v délce 17,6 km bude vedena pod povrchem.


Vysokorychlostní internet pomáhá systémům CBTC

10.7.2015 Čínský výrobce ICT Huwai a francouzská strojírenská a elektrotechnická skupina Alstom ohlásily na konci června 2015 úspěšné ukončení pilotních testů pro využití širokopásmového vysokorychlostního internetu na bázi technologie 4G LTE pro automatický provoz metra využívající technologii CBTC


Vídeň připravuje bezobslužné metro

3.7.2015 Vídeňské metro představuje síť povrchové a podzemní městské rychlodráhy o celkové délce 74,2 km s 90 stanicemi. Má celkem pět tras (U1, U2, U3, U4 a U6). Jak byla na začátku června 2015 informována veřejnost, jeho připravovaná šestá linka označovaná jako U5 předpokládá plně bezobslužný provoz. 


Metro bez strojvedoucích: linka 5 v Miláně dokončena

26.5.2015 Na konci dubna 2015 byl slavnostně otevřen třetí, poslední úsek linky 5 metra v Miláně, která funguje v automatickém provozu bez strojvedoucích. Jde o 7,1 km dlouhý úsek z Garibaldi do San Siro Stadio s pěti stanicemi. Následuje tak první 4,1km úsek Bigami – Zara zprovozněný v únoru 2013 a jeho krátké 1,4km prodloužení do stanice Garibaldi, které funguje od března 2014. 


Červená linka stockholmského metra: CBTC od Ansaldo STS v přípravě

24.3.2015 V březnu 2015 představila společnost Bombardier nové vlaky pro Červenou linku stockholmského metra (viz foto). Předpokládá se dodávka 96 čtyřvozových souprav, které budou nejčastěji jezdit spřažené po dvojicích. Tyto vlaky by měly být uvedeny do provozu začátkem roku 2017. Vlaky jsou vybaveny vlakovou částí CBTC i stanovištěm strojvedoucího. 


Doha Metro: CBTC pro 241km bezobslužné metro v Kataru

5.3.2015 Jedním ze světových největších projektů metra „na klíč“ se stane 241km síť metra v katarském hlavním městě Doha (česky též Dauhá), první systém metra v tomto arabském emirátu. Ve druhé polovině února 2015 získalo zakázku na dodávku veškerého vybavení metra od společnosti Qatar Railways konsorcium společností Mitsubishi Heavy Industries, Mitsubishi Corporation, Hitachi, Kinki Sharyo a Thales. 


Aspern Seestadt: další krok k rozvoji smart city Vídeň

23.2.2015 Na konci ledna 2015 položila městská rada ve Vídni právní základy k fungování nové městské čtvrti Aspern Seestadt (Jezerní město Aspern). Vrcholí tak jeden z nejvýznamnějších evropských developerských projektů, který je součástí konceptu smart city Vídeň a který je zajímavý mj. předpokládanou netradiční dělbou městské mobility: 40 % veřejná doprava, 40 % cyklistika a pěší chůze a pouhých 20 % individuální automobilová doprava. 


PPP na lince 6 metra São Paulo: CBTC od Nippon Signal

5.2.2015 Další dodavatel řídicího a zabezpečovacího zařízení typu CBTC, japonská společnost Nippon Signal, uzavřela koncem ledna 2015 smlouvu se společností Mitsubishi Heavy Industries v rámci veřejně soukromého partnerství (PPP) pro vybudování a provoz linky 6 metra v brazilském São Paulu. Její produkt s obchodní značkou SPARCS se tak stává další, v pořadí již devátou, technologií CBTC, které na našem portále průběžně sledujeme. 


Thales a Alstom: dva světoví dodavatelé společně pro CBTC v Hongkongu

3.2.2015 Rychlodrážní systém v Hongkongu, provozovaný společností MTR Corporation, postupně za provozu přechází na plně automatické řídicí a zabezpečovací zařízení typu CBTC.  O využití CBTC typu Siemens Trainguard MT na 47 km tratí v Hongkongu jsme psali již před více než dvěma lety. Koncem ledna 2015 uzavřela MTR Corporation smlouvu na implementaci CBTC na dalších sedmi linkách metra


Kochi metro v Dillí: další indické CBTC

28.1.2015 Po systému metra v Hyderabadu a první lince s CBTC na metru v Dillí se další městskou rychlodráhou v Indii využívající zabezpečovací a řídicí systém CBTC stane linka metra v Dillí nazývaná Kochi. Dopravní společnost Delhi Metro Rail Corp podepsala v lednu 2015 se společností Alstom smlouvu na komplexní dodávku sdělovacího a zabezpečovacího zařízení. 


Buenos Aires: další bezobslužné metro s CBTC v Jižní Americe v přípravě

20.1.2015 Linka F metra v argentinském hlavním městě Buenos Aires (Subte) se pravděpodobně stane prvním plně automatizovaným metrem v Argentině a dalším z automatických metropolitních rychlodrah na jihoamerickém kontinentě, stejně jako například metro v brazilském Salvadoru nebo v Santiagu de Chile. Vyplývá to z dosavadních zpráv společnosti Systra, konzultační dceřiné firmy francouzského dopravce RATP 


Northern Line: další CBTC v londýnském metru

19.11.2014 Londýnské metro je nejstarší městskou rychlodráhou na světě, poprvé vyjelo již v roce 1863. Dnes představuje síť cca 400 km tratí vedených přibližně z poloviny po povrchu a z poloviny pod zemí v hloubených nebo ražených tunelech. Jak byla v polovině listopadu 2014 informována široká veřejnost, jedna z nejstarších hlubinných linek, Northern Line (první ražená a zároveň první elektrifikovaná linka, otevřená v roce 1890), bude prodloužena o 3,3 km úsek z Kennington do Battersea se dvěma stanicemi. 


CBTC pro rychlodráhu v Sydney

2.10.2014 Městská rychlodráha North West Rail Link (NWRL) v australském Sydney, řešená jako veřejně soukromé partnerství (PPP) s konsorciem Northwest Rapid Transit, dostane zabezpečovací systém typu CBTC a vlaky od společnosti Alstom. Dráha NWRL je 23 km dlouhá s 13 stanicemi a využívá adaptovanou část nepoužívané staré železniční trati, 16km ražený tunel a 4km vyvýšený úsek. 


CBTC pro monorail v Sao Paulo

17.6.2014 Systém dopravy v brazilské metropoli Sao Paulo dostane pro svoji linku 17, řešenou jako monorail, tedy vozidlo pohybující se na jedné koleji vedené nad zemí, zabezpečovací zařízení typu CBTC SelTrac. V květnu 2014 to oznámil odborné veřejnosti dodavatel této technologie, společnost Thales. 


 

Naše tipy

























Copyright © 2012 – 2024 Ing. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services