Testování automatického řízení automobilu na německých
silnicích
8.5.2013
Jako další krok k praktickému uplatnění technologií
pro automatické řízení automobilů (viz článek Automatické řízení
automobilů: realita blízké budoucnosti v rubrice Automatizace dopravy)
přikročila společnost Bosch k ověřovacím testům v provozu na německých
dálnicích. Testy zahrnují funkce automatické asistence pro udržování
směru v jízdním pruhu, udržování rychlosti a odstupu od ostatních
automobilů a změnu jízdního pruhu. Potřebné informace snímá radar a
senzory na automobilu.
Video z těchto testů s komentářem v angličtině je k
dispozici zde
Výsledky testů budou dále uplatněny u funkce „pilot v
dopravní zácpě“, která plně automaticky převezme kontrolu nad jízdou
automobilu při nízkých rychlostech. Testy nyní prováděné poskytují k
těmto funkcím důležité informace pro nouzové brzdění a vyhýbání.
Přestože technologie je již tak daleko, aby automobil
automaticky zvládnul všechny běžné dopravní situace na dálnici,
testovací řidiči museli projít speciálním výcvikem, než mohli zasednout
do kabiny zkušebních vozů. Tento výcvik byl zaměřen zejména na to, aby
dokázali rychle reagovat v potenciálně kritických situacích.
redakce
Foto:
Bosch
Další informace zde Přečtěte si také:
8.12.2015 O širokých možnostech využití internetu věcí v
automatizaci dopravy jsme na našem portále nedávno psali v článku
Internet věcí: nejen Industry 4.0, ale také inteligentní mobilita. Společnost Bosch
Group, tradiční dodavatel inteligentních systémů pro automobilový
průmysl, začátkem prosince předvedla široké odborné veřejnosti, jak
pomocí internetu věcí spolu dokážou v provozu komunikovat osobní
automobily, přičemž využívají již hotová průmyslová řešení. Hovoříme
tak o systému propojených vozidel či propojených automobilů („connected
vehicles“, „connected cars“) 
21.10.2015 O internetu věcí, tj. identifikaci věcí a sledování
jejich pohybu po internetu, se hovoří především v souvislosti s
automatizací v průmyslu a logistice v rámci konceptu Industry 4.0. Tyto
technologie však stále více nacházejí uplatnění i u inteligentního
řízení mobility, jako jsou například parkovací systémy. 
12.1.2015 Na začátku ledna 2015 proběhla v USA pozoruhodná
demonstrace automatizační techniky pro osobní automobily. Prototypové
vozidlo Audi A7 ujelo v provozu bez řidiče po silnicích státu
Kalifornie a Nevada celkem 550 mil (885 km) ze San Francisca na výstavu
Consumer Electronics Show v Las Vegas. 
21.8.2014 V červenci a srpnu 2014 probíhají na rušné pěší zóně ve
městě Oristano na italském ostrově Sardinie zkušební jízdy dvou
elektrických minibusů v automatickém provozu bez řidiče. Jejich trasa
je 1,3 km dlouhá se sedmi zastávkami. Jde o první demonstrační provoz v
rámci evropského projektu CityMobil2. 
28.5.2014 Oficiální prezentací výsledků ve dnech 16. – 17.
července 2014 v Berlíně vrcholí evropský výzkumný projekt DRIVE C2X,
zaměřený na testování systémů automatické jízdy silničních vozidel v
reálných podmínkách. Tento projekt kombinuje komunikaci mezi vozidly
(C2C) a mezi vozidly a pevnou technologickou infrastrukturou u silnice
a v řídicím zázemí (C2I). 
31.12.2013 Britské město Milton Keynes ohlásilo veřejnosti v
polovině prosince 2013, že hodlá zavést pro dopravu cestujících v
centru města plně automatickou technologii malých elektrických vozidel,
označovaných anglickým výrazem „pod“ (lusk). Dvacet těchto podů by mělo
být ve zkušebním provozu od roku 2015 a plný provoz stovky podů je
plánován na rok 2017. Ačkoliv technologie pro pody nebyla zatím oficiálně
vybrána, s největší pravděpodobností bude založena na konceptu EN-V
společností General Motors a Segway (viz foto) 
11.10.2013 Zatímco elektromobilita v silniční dopravě je vnímána jako průkopnická
oblast, elektromobilita na kolejích je součástí každodenního života již
více než sto dvacet let. Přesto jsou její současné vývojové trendy
velmi zajímavé, jak dokládají i články v naší rubrice Automatizace
dopravy a Elektromobilita. Tyto trendy, zahrnující oblasti technologie,
organizace a financování, shrnul hlavní konzultant firmy Ing. Jakub
Slavík MBA – Consulting Services, která provozuje náš portál, na
semináři Čistá mobilita, pořádaném 10. října 2013 Ministerstvem
životního prostředí ČR při MSV Brno. 
14.6.2013 Prvním dopravním systémem na světě, který v městské
hromadné dopravě využívá technologii Bombardier Innovia Monorail 300 –
monorail s provozem bez strojvedoucích, se stane linka 15 v Sao Paulu,
nazývaná též Stříbrná linka nebo Expresso Tiradentes. Na světovém
kongresu UITP v Ženevě na konci května 2013 bylo tomuto projektu
uděleno ocenění „Intermodální inovace“ 
11.1.2013 Dílčí
elektronické systémy nabízející pomoc řidičům
automobilů již dnes běžně fungují v praxi. Patří mezi ně například
systémy sledující rychlost a vzdálenost mezi vozidly, varující před
dopravními zácpami a pomáhající při parkování. V několika nejbližších
letech tyto systémy pomohou řidičům při řízení v dopravních
zácpách ...->
12.12.2012
Je
známo, že propustnost jednoho silničního pruhu neroste monotónně s
rychlostí v něm jedoucích vozidel, ale vykazuje určitý extrém okolo
rychlosti 75 km/h. Důvodem je konečná doba reakce řidiče (resp. jeho
pásmo propustnosti), což nutí řidiče při větších rychlostech udržovat
mnohem větší rozestup mezi vozidly.
V nedávné době se na
University of California v Berkeley vynořila myšlenka zvětšit
propustnost silničního pruhu tím, že řidič bude nahrazen automatickým
zařízením, které bude udržovat směr a konstantní vzdálenost od
předchozího vozidla. ...->

|