Automatizace dopravyČlánky únor – listopad 2014
7.11.2014 Pařížské metro patří k průkopníkům bezobslužného provozu
v Evropě. 9 km dlouhá linka 14, nazývaná též METEOR (Métro Est Ouest
Rapide – rychlé východo-západní metro), zde funguje jako bezobslužná
již od roku 1998. Podobně jako u čtyř dalších linek pařížského metra
jsou zde provozovány vlaky na pneumatikách. Prodloužení této linky
směrem na východ bude zabezpečeno a řízeno pomocí systému CBTC. To bylo v říjnu
2014 zadáno opět společnosti Siemens 
2.10.2014 Městská rychlodráha North West Rail Link (NWRL) v
australském Sydney, řešená jako veřejně soukromé partnerství (PPP) s konsorciem
Northwest Rapid Transit, dostane zabezpečovací systém typu CBTC a vlaky od
společnosti Alstom. Dráha NWRL je 23 km dlouhá s 13 stanicemi a využívá
adaptovanou část nepoužívané staré železniční trati, 16km ražený tunel
a 4km vyvýšený úsek.
18.9.2014 Jak ukazují příklady linky 10 pekingského metra nebo
metra ve městě Kunming,
spoléhali se dosud čínští provozovatelé bezobslužného metra na systémy
CBTC zavedených
světových výrobců, jako Siemens nebo Alstom. Připravovaná linka Yanfang
pekingského metra, na jejíž vlaky byla začátkem září 2014 uzavřena
dodavatelská smlouva se společností CNR (Northern Locomotive and
Rolling Stock Corporation), bude mít CBTC čínského původu, od
společnosti Beijing Traffic Control Technology. 
21.8.2014 V červenci a srpnu 2014 probíhají na rušné pěší zóně ve
městě Oristano na italském ostrově Sardinie zkušební jízdy dvou
elektrických minibusů v automatickém provozu bez řidiče. Jejich trasa
je 1,3 km dlouhá se sedmi zastávkami. Jde o první demonstrační provoz v
rámci evropského projektu CityMobil2. 
3.7.2014 Podpisem
smlouvy na dodávku technologií v červnu 2014 byl učiněn významný krok v
realizaci projektu bezobslužné linky 5 metra v tureckém Istanbulu.
Linka 5 je 16,7 km dlouhá se 16 stanicemi a v celé své délce je
podzemní. 
17.6.2014
Systém dopravy v brazilské metropoli Sao Paulo
dostane pro svoji linku 17, řešenou jako monorail, tedy vozidlo
pohybující se na jedné koleji vedené nad zemí, zabezpečovací zařízení
typu CBTC SelTrac.
V květnu 2014 to oznámil odborné veřejnosti dodavatel této technologie,
společnost Thales. 
5.6.2014 Jak byla v květnu 2014 informována široká odborná
veřejnost, bude v peruánském hlavním městě Limě vybudováno bezobslužné
metro s technologií CBTC na lince 2 a
prodloužení linky 4. Celý tento projekt zahrnující 35 km tratí s 35
podzemními stanicemi, dvě depa a 42 vlakových souprav, je řešen jako
veřejně soukromé partnerství (PPP) typu DBFM/O, tedy
konstrukce, financování, vybudování, provoz a údržba. Projekt zahrnuje
5 let investiční fázi a 30 let provozní fázi. 
28.5.2014 Oficiální prezentací výsledků ve dnech 16. – 17.
července 2014 v Berlíně vrcholí evropský výzkumný projekt DRIVE C2X,
zaměřený na testování systémů automatické jízdy silničních vozidel v
reálných podmínkách. Tento projekt kombinuje komunikaci mezi vozidly
(C2C) a mezi vozidly a pevnou technologickou infrastrukturou u silnice
a v řídicím zázemí (C2I). 
16.5.2014
Studenti, učitelé, ale i široká veřejnost v
americkém městě Morgantown používají již od roku 1975 automatický
přepravní systém PRT (personal rapid transit) patřící West Virginia
University. Tento systém nyní dostane zcela nové zabezpečovací zařízení
typu CBTC SelTrac od společnosti Thales na základě komplexní dodávky „na klíč“,
udělené této společnosti na konci dubna 2014. 
6.5.2014 Městská rychlodráha v Singapuru bude mít instalován
zabezpečovací systém typu CBTC od
dalšího výrobce. V rámci projektu automatických linek Thomas Line a
Eastern Region Line se zde uplatní systém
Tempo CBTC od společnosti GE
Transportation, člena americké skupiny General Electric. 
22.4.2014 Používání zabezpečovacích technologií typu CBTC se ve velkém
měřítku stále rozšiřuje i v Číně. V dubnu 2014 bylo rozhodnuto o
vybavení dalšího prodloužení linky 2 metra v čínském Suzhou
zabezpečovacím systémem CBTC typu Siemens Trainguard MT. V návaznosti
na tuto technologii dodá Siemens také elektronická stavědla Trackguard
Sicas ECC a rádiový přenosový systém Airlink. 
14.4.2014
Na začátku dubna 2014 bylo uvedeno do provozu první
metro ve Střední Americe – linka 1 metra v Panama City, vybavená zabezpečovacím zařízením typu CBTC. Linka 1 se skládá ze 7,2km podzemního úseku se 7
stanicemi, vedeného v ražených tunelech, a ze 6,5km úseku na vyvýšených
konstrukcích s 5 stanicemi. 
4.4.2014 Prvním plně automatickým metrem v „nových“ zemích EU se
stala linka 4 metra v Budapešti, jejíž provoz byl slavnostně zahájen na
konci března 2014. Linka je dlouhá 7,4 km a je v celé délce vedena
raženými tunely. Provoz vlaků bude probíhat bez zásahu strojvedoucího 
28.3.2014
Dalším systémem kolejové dopravy vybaveným řídicím a
zabezpečovacím
systémem typu CBTC
na jihoamerickém kontinentu se stanou linky 1 a 2 metra v Salvadoru,
třetím největším brazilském městě. Celková délka linek je 31 km a
nachází se na nich 19 stanic. Provoz metra se předpokládá plně
bezobslužný. 
27.2.2014
Londýnská lehká městská železnice Docklands Light
Railway (DLR) využívající technologii CBTC pro provoz bez
strojvedoucích, vykázala v lednu 2014 rekordně vysokou přesnost
vlakových spojů za svoji 26letou historii. Její vlaky dodržovaly jízdní
řád z 99,7 % (v ročním průměru 99,3 %), a to i v převážně venkovním
provozu vystaveném rozmarům anglického počasí. (Pro srovnání, přesnost
pražského metra, které až na výjimky jezdí v uzavřeném prostoru, v roce
2012 činila 98,3 %.) DLR se tak zařadila mezi nejdochvilnější kolejovou
dopravu ve Velké Británii. Ukazuje tím přesnost jako jednu z důležitých
předností provozu bez strojvedoucích, který eliminuje vliv lidského faktoru. 
1
| 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |10 |11 | 12
|