Automatizace dopravy
10.3.2016 Bezobslužná rychlodráha Shinbundang Line v jihokorejském
hlavním městě Soulu je součástí systému městského metra obsluhující
rychle rostoucí rezidenční oblast Bundang. Tato dráha je v mnoha
ohledech zajímavá po stránce technické i obchodní. Na konci ledna 2016
byla Shinbundang Line (známá rovněž jako DX Line) prodloužena o další 13km úsek 
7.3.2016 Francouzské
železnice (SNCF) začaly v únoru 2016 testovat na nádraží Paris Est
velmi užitečnou pomůcku pro handicapované cestující a jejich asistenta.
Je jí robotický vozík na zavazadla vybavený senzory, který automaticky
sleduje zaměstnance zákaznického servisu pomáhajícího nepohyblivým nebo
málo pohyblivým cestujícím. 
24.2.2016 V únoru 2016, nedlouho po podpisu smlouvy na konverzi
linky 4 pařížského metra na
bezobslužný provoz systémem CBTC
se v Paříži začala připravovat další důležitá rekonstrukce městské
rychlodráhy s využitím zabezpečovacího zařízení CBTC od společnosti
Siemens. Tentokrát jde o linku E pařížské městské a příměstské dráhy
RER, která bude systémem CBTC vybavena v centrální části města. 
29.1.2016 Leden 2016 je díky podepsaným dodavatelským smlouvám
významným milníkem v rozvoji bezobslužného provozu městských rychlodrah
ve Francouzských městech Paříž a Toulouse. V Paříži dojde ke konverzi
linky 4 metra na bezobslužný provoz a v Toulouse se kapacita linky A
zdvojnásobí. V obou případech jde o vlaky na pneumatikách a v obou
případech přitom hraje významnou roli systém CBTC
od společnosti
Siemens. 
12.1.2016
Před samým koncem roku 2015 zahájila pravidelný
provoz s cestujícími singapurská rychlodráha Downtown
Line s plně bezobslužným provozem ve
své druhé etapě. Nový úsek je 16,6 km dlouhý s 12 stanicemi.
Navazuje na první 4km úsek se 6 stanicemi, který je v provozu od konce
roku 2013. Třetí úsek dlouhý 21 km se 16 stanicemi bude zprovozněn v
roce 2017. 
8.12.2015 O širokých možnostech využití internetu věcí v
automatizaci dopravy jsme na našem portále nedávno psali v článku
Internet věcí: nejen Industry 4.0, ale také inteligentní mobilita. Společnost Bosch
Group, tradiční dodavatel inteligentních systémů pro automobilový
průmysl, začátkem prosince předvedla široké odborné veřejnosti, jak
pomocí internetu věcí spolu dokážou v provozu komunikovat osobní
automobily, přičemž využívají již hotová průmyslová řešení. Hovoříme
tak o systému propojených vozidel či propojených automobilů („connected
vehicles“, „connected cars“) 
2.12.2015 Na
konci října 2015 vydala Mezinárodní unie veřejné
dopravy (UITP) souhrnnou statistickou zprávu o systémech metra ve
světě, zahrnující i samostatnou část o systémech automatického
metra. V souvislosti s automatizací metra si všímá zpráva všech
čtyř úrovní automatizace provozu ve smyslu normy IEC 62267:
4.11.2015
O tom, že nabíjecí stanice pro elektrická vozidla od
společnosti ABB mohou mezi sebou komunikovat po ethernetu, jsme na
našem portále nedávno psali v souvislosti s provozem průběžně
dobíjených elektrobusů v Lucemburku. Nedlouho
poté, koncem října 2015, oznámily společnosti ABB a Microsoft Corp., že
celosvětově uvedou na trh novou platformu rychlonabíjecích služeb pro
elektrická vozidla. 
21.10.2015 O internetu věcí, tj. identifikaci věcí a sledování
jejich pohybu po internetu, se hovoří především v souvislosti s
automatizací v průmyslu a logistice v rámci konceptu Industry 4.0. Tyto
technologie však stále více nacházejí uplatnění i u inteligentního
řízení mobility, jako jsou například parkovací systémy. 
14.10.2015 Po úspěšném zprovoznění první linky metra ve
středoamerickém Panama City,
vybaveného zabezpečovacím zařízením typu CBTC a vlaky
Metropolis od společnosti Alstom, byl v září 2015 učiněn
důležitý krok k vybudování druhé linky tohoto metra: Projektová
společnost Consórcio Línea 2 uzavřela smlouvu na dodávku integrovaného
systému technologického vybavení liny 2 s konsorciem firem vedeným
společností Alstom a dále zahrnujícím firmy CIM, Sofratesa, Thales a
TSO. 
25.8.2015
Pouliční tramvaj představuje dopravní systém, který
má fyzikální parametry drážní dopravy, včetně jízdních odporů a s tím
související zábrzdné dráhy, ale zároveň je vystaven všem náhodným
vlivům městského silničního provozu. Zajištění provozní bezpečnosti je
tudíž velmi náročné na řidičův postřeh a schopnost rychle reagovat. Na
pomoc v této situaci nyní přichází automatický asistenční systém
Drivers Assistance System (DAS) od společnosti Bombardier
6.8.2015 Metro v New Yorku (New York City Subway) představuje síť
městské rychlodráhy zahrnující 34 linek o celkové délce 373 km se 421
stanicemi. Řadí se tak k nejrozsáhlejším městským rychlodrážním
systémům na světě. Elektrifikováno je systémem 625 V DC ze třetí
kolejnice. Jako zabezpečovací zařízení se zde postupně rozvíjí systém
CBTC, které bylo
dosud instalováno na lince L-Canarsie Line a nyní
je v procesu instalace na lince 7-Flushing Line. 
23.7.2015 Bezobslužná linka C metra v Římě zprovoznila na konci
června 2015 druhý úsek z Mirti do Lodi o délce 5,5 km se šesti
stanicemi. Celý úsek je veden pod povrchem. Zprovozněná část linky C
nyní měří 18 km a je zde 21 stanic. Celá linka C, jejíž dokončení je plánováno na rok 2020,
bude 25,5 km dlouhá se 30 stanicemi, z toho v délce 17,6 km bude vedena
pod povrchem. 
10.7.2015 Čínský výrobce ICT Huwai a francouzská strojírenská a
elektrotechnická skupina Alstom ohlásily na konci června 2015 úspěšné
ukončení pilotních testů pro využití širokopásmového vysokorychlostního
internetu na bázi technologie 4G LTE pro automatický provoz metra
využívající technologii CBTC. 
3.7.2015 Vídeňské
metro představuje síť povrchové a podzemní městské rychlodráhy o
celkové délce 74,2 km s 90 stanicemi. Má celkem pět tras (U1, U2, U3,
U4 a U6). Jak byla na začátku června 2015 informována veřejnost, jeho
připravovaná šestá linka označovaná jako U5 předpokládá plně
bezobslužný provoz. 
1
| 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |10 |11 | 12
|