Elektromobilita 15.7.2015 Konference
„Elektrické autobusy pro město“, pořádaná konzultační firmou Ing. Jakub
Slavík, MBA – Consulting Services pod záštitou Sdružení dopravních
podniků ČR, se již od svého prvního běhu v říjnu 2013 vyprofilovala
jako zcela ojedinělá prezentační a vzdělávací akce i jako místo
vzájemné výměny aktuálních zkušeností mezi profesionály z elektrické
osobní dopravy. Její další běh se koná 26. listopadu 2015 na Výstavišti
Praha-Holešovice jako doprovodný program veletrhu CZECHBUS
2015 
15.7.2015 Technologie spodního odběru pro pouliční tramvaje APS, vyvinutá
společností Alstom, dále expanduje na jihoamerický kontinent. V
červenci 2015 byla dodána první ze série 28 tramvají vybavených touto
technologií pro provoz v brazilském Riu de Janeiru. 
7.7.2015
Společnost
ABB, přední světový dodavatel technologií pro energetiku a
automatizaci, na veletrhu UITP 2015 (Union Internationale des
Transports Publics/Mezinárodní sdružení veřejné dopravy) v Miláně
vystavovala inovativní technologie pro veřejnou dopravu. 
2.7.2015 Maďarská vláda se chystá významně podpořit rozvoj
elektromobility v zemi. V květnu 2015 o tom informoval širokou
veřejnost maďarský ministr hospodářství Mihaly Varga. Během roku 2016
by v zemi mělo být vybudováno 150 veřejných dobíjecích stanic pro
elektromobily. Umístěny by měly být mj. u nákupních středisek, tak aby
pro elektromobilitu byli získáni uživatelé z řad běžných domácností.
Uvažuje se i o dalších motivačních nástrojích, například parkoviště
zdarma nebo možnost jezdit ve vyhrazených pruzích pro autobusy.
1.7.2015 Další
krok směrem k výrobě a provozu palivočlánkových osobních vlaků, o nichž jsme
na našem portále psali v říjnu 2014, představuje exkluzivní dohoda o
spolupráci mezi francouzským výrobcem železniční techniky Alstom
Transport a kanadským výrobcem palivových článků Hydrogenics
Corporation z konce května 2015. 
29.6.2015
Elektrobusy Optare se v polovině června 2015, tedy v
krátké době po zahájení svého 100% bezemisního
provozu na Orknejských ostrovech, dočkaly
dalšího plně ekologického uplatnění, tedy včetně bezuhlíkové výroby
elektřiny. Tentokrát jsou to tři elektrobusy Optare Solo ve švédském
městě Karlstad, pro něž je životní prostředí a bezemisní energetika
jednou z důležitých strategických priorit. 
26.6.2015
Americký výrobce palivočlánkových technologií pro
výrobu
elektřiny a tepla, společnost FuelCell Energy, představil koncem května
2015 veřejnosti trojitě generační energetické zařízení s výkonem řádově
v megawattech, které dokáže ze zemního plynu nebo bioplynu prakticky
bez emisí vyrobit čistý vodík pro palivočlánková vozidla nebo jiné
aplikace, spolu s teplem a elektřinou. 
25.6.2015
Od začátku června 2015 má největší park hybridních
palivočlánkových užitkových automobilů francouzský region Rhône-Alpes a
jeho třetí největší město Grenoble. V rámci programu HyWay,
koordinovaného energetickým klastrem Tenerrdis s finanční podporou
francouzské vlády, zde začal testovací provoz 21 těchto automobilů. 
24.6.2015
Nejen na Orknejských ostrovech, ale i v
dalším skotském regionu začaly od června 2015 sloužit elektrobusy od
britského výrobce Optare. Dopravce Stagecoach zahájil ve skotském městě
Inverness (poblíž jezera Loch Ness) provoz pěti elektrobusů Optare Solo
EV (viz foto). 
22.6.2015 Po úspěšném provozu experimentálního elektrobusu v
Drážďanech byl
v polovině června 2015 pro pravidelný provoz dodán první z elektrobusů
Solaris Urbino 12 electric. Drážďanský
městský dopravce DVB jej nasadí na lince MHD č. 79 spojující městské
čtvrti Mickten a Übigau. Jako první v Německu je zde používáno
čtyřpólové průběžné dobíjení připojené ke stejnosměrné trakční síti MHD. 
18.6.2015 Na dopravním veletrhu UITP Mobility & City
Transport na začátku června 2015 se poprvé představil unikátní 18,1m
elektrobus VDL Citea SLFA Electric od nizozemského výrobce Bus
& Coach ve futristickém designu BRT (Bus Rapid Transit) – viz
foto. Jde o první z osmi těchto elektrobusů určených pro plánovaný
provoz v Kolíně nad Rýnem. 
17.6.2015
Na dopravním veletrhu UITP Mobility & City
Transport na začátku června 2015 poprvé představil francouzský výrobce
Alstom svůj systém průběžného dobíjení pro elektrobusy a tramvaje se
zásobníky energie, označovaný jako SRS. Systém SRS vychází konstrukčně ze systému Alstom APS (Alimentation Par le Sol – povrchové trakční napájení) pro spodní odběr
trakční energie u tramvají, který již více než deset let spolehlivě
slouží v Bordeaux i v dalších městech. 
16.6.2015 Jak jsme již avizovali na našem portále v únoru 2013,
připravuje německý regionální dopravce Rhein-Neckar-Verkehr GmbH (RNV)
pravidelný provoz dvou 12m indukčně dobíjených elektrobusů v Mannheimu.
Jako dobíjecí technologie bylo použito zařízení PRIMOVE společnosti
Bombardier. K jeho zahájení, plánovanému na léto 2015, byl učiněn
významný krok v polovině května 2015, kdy byl městskému dopravci předán
druhý z elektrobusů od švýcarského výrobce Hess. 
5.6.2015 Orknejské ostrovy, ležící cca 16 km od severního pobřeží
Skotska, jsou zajímavé nejen díky své přírodě a historii, ale také z
pohledu elektroenergetiky. Jako jeden z mála regionů na světě jsou
čistým vývozcem elektřiny z obnovitelných zdrojů. Jejich energetika má
prvky smart grid. A od konce května 2015 zde provozují elektrobus,
který díky této konstelaci vykazuje nulové emise 
2.6.2015 Na
konečné linky MHD na plzeňském sídlišti Košutka proběhlo 28. května
2015 slavnostní zahájení pravidelného provozu dvou průběžně dobíjených
elektrobusů Škoda PERUN a jejich rychlonabíjecí stanice, nasazených na
lince 33 Plzeňských městských dopravních podniků. Stává se tak prvním
elektrobusem se čtyřpólovým průběžným dobíjením v ČR. Akce se zúčastnila i redakce našeho portálu, pro kterou tato událost
byla příležitostí k zajímavému srovnání nově představeného systému
průběžně dobíjeného elektrobusu v mezinárodním i domácím kontextu. 
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | Archiv 2020/2 | Archiv 2020/1 | Archiv 2019/2 | Archiv 2019/1 | Archiv 2018/2 | Archiv 2018/1 | Archiv 2017/2 | Archiv 2017/1 | Archiv 2016/2 | Archiv 2016/1 | Archiv 2015/2 | Archiv 2015/1
| Archiv 2014/2
| Archiv 2014/1
| Archiv 2013/2
| Archiv 2012/2013/1
|